No eipä tuo niin hirmuisesti haittaa, mutta kyllä nykymaailmassa olettais, että kun menee hyttiin ja painaa nostolaitteet alas, niin ne sitten menee alas. En niinkään tarkoita sitä että pohdittaisiin millainen öljy on traktorissa tai onko painoa varren päässä tms. Siis kyllä suurin osa käyttää moniaste mineraaliöljyä traktorissa, ja sen pitäis riittää. On ihan selvä, ettei nykytraktoreiden suuret ulkopuolset tunkit laske kovinkaan herkästi pelkkien varsien painosta. Ongelma olisi kuitenkin teknisesti tosi helppo ratkaista. Eihän autossakaan moni sietäisi sitä että sähköpeilit tms toiminto ei pelaa pakkasilla. Siis, kun ostaa kalliin traktorin on lupa odottaa, että varret nousee, sekä laskee nappia painamalla eikä asiakkaan tarvitse ollenkaan pohtia öljyjä tai teknistä toteutustapaa.
SKN:lle sanoisin, että on kiva kun joku seuraa oikeen ristiin kaikkea sitä, mitä kukin kirjoitaa. Silti se mitä Tumen säädöistä sanoin on joka sanan osalta totta. Tume tyyppisen säädönkin saisi paremmaksi, jos tehdas olisi uhrannut metallisiin säätöpyöriin ja tarkkuuskierteeseen,kuten esim sorveissa on toleranssait. Tumella on ollut kauan käytössä muovinen säätöpyörä jossa on asteikko , ja sitten lukitusviiksi jossa on karkeampi asteikko. Säätöpyörä on lukittu akseliin tapilla ja tämä lukitus kuluu.Samoin koko jenka on enemmän tai vähemmän väljä.Monissa koneissa pystyy samalle viljalajikkeelle palaamaan aivan tarkasti jos välillä kylvää muuta. Tumessa ei ilman kiertokoetta pysty säätöön luottamaan lainkaan.