Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?
-SS-
Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.
Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.
Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.
Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt, kuin uutena tyhjällä koneella:-)