Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tumen syötönsäätö  (Luettu 44833 kertaa)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Tumen syötönsäätö
Se "vetoketju" on porsinut siirtoajossa tänä keväänä liian monta kertaa.

Se ketju on porsinut sillon kun kone on ylhäällä, ei koskaan kylvöasennossa. Alkaa olemaan rutiinia toi ketjunlaitto. Tulee vaan turhan kalliiksi. Vika on mukamas löytynyt joka kerta mikä sen aiheutti. Tänään meni siirtoajossa kahdenkympin nopeudessa ekan kerran. Toisen kerran rusahti paskaksi kun nopeutta oli ehkä viisi kilometriä tunnissa kun nostin koneen ylös märässä kohdassa. Tulihan sitä kylvettyä jo 50 metriä.

Jos ei raaski sijoittaa puoltatoista tonnia maapyörä käyttöön kannattaa hankkia edes se 160 euron hintainen vapaakytkin takapyörästön päähän millä saa vedon vapautettua tieajon ajaksi. Säästää aika hemmetisti sitä ketjua.

Myykö Tume niitä vapaakytkimiä? Jotain tälläistä piti alkaa rakentelemaa mutta jos sellainen on jo olemassa niin helpottaa paljon.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

Tarkotat siis sitä akselia joka on voimansiirtokasetin päässä?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Tumen syötönsäätö
Se "vetoketju" on porsinut siirtoajossa tänä keväänä liian monta kertaa.

Se ketju on porsinut sillon kun kone on ylhäällä, ei koskaan kylvöasennossa. Alkaa olemaan rutiinia toi ketjunlaitto. Tulee vaan turhan kalliiksi. Vika on mukamas löytynyt joka kerta mikä sen aiheutti. Tänään meni siirtoajossa kahdenkympin nopeudessa ekan kerran. Toisen kerran rusahti paskaksi kun nopeutta oli ehkä viisi kilometriä tunnissa kun nostin koneen ylös märässä kohdassa. Tulihan sitä kylvettyä jo 50 metriä.

Jos ei raaski sijoittaa puoltatoista tonnia maapyörä käyttöön kannattaa hankkia edes se 160 euron hintainen vapaakytkin takapyörästön päähän millä saa vedon vapautettua tieajon ajaksi. Säästää aika hemmetisti sitä ketjua.

Myykö Tume niitä vapaakytkimiä? Jotain tälläistä piti alkaa rakentelemaa mutta jos sellainen on jo olemassa niin helpottaa paljon.

Mulla on ainakin semmonen  ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tumen syötönsäätö
Shakespearekin jo lausui että "Tume on not tumee"  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

Pitääpä tsekata toi...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

Tarkotat siis sitä akselia joka on voimansiirtokasetin päässä?

Niin meillä oli jumissa lannoitepuoli, joka ei ole sen kasetin takana. Voi olla että uudemmissa rakenne on hieman erilainen, tällä on ikää yli 10 vuotta jo. Siemenpuolen vastaava on jossain kasetin takana, sitä en ole (vielä) purkanut kun se toimii.Kuitenkin se kohta josta varsinaista syöttöakselia pyöritetään.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Tumen syötönsäätö
Se "vetoketju" on porsinut siirtoajossa tänä keväänä liian monta kertaa.

Se ketju on porsinut sillon kun kone on ylhäällä, ei koskaan kylvöasennossa. Alkaa olemaan rutiinia toi ketjunlaitto. Tulee vaan turhan kalliiksi. Vika on mukamas löytynyt joka kerta mikä sen aiheutti. Tänään meni siirtoajossa kahdenkympin nopeudessa ekan kerran. Toisen kerran rusahti paskaksi kun nopeutta oli ehkä viisi kilometriä tunnissa kun nostin koneen ylös märässä kohdassa. Tulihan sitä kylvettyä jo 50 metriä.

Jos ei raaski sijoittaa puoltatoista tonnia maapyörä käyttöön kannattaa hankkia edes se 160 euron hintainen vapaakytkin takapyörästön päähän millä saa vedon vapautettua tieajon ajaksi. Säästää aika hemmetisti sitä ketjua.

Myykö Tume niitä vapaakytkimiä? Jotain tälläistä piti alkaa rakentelemaa mutta jos sellainen on jo olemassa niin helpottaa paljon.
Myy juu, sieltä ostin omaani.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Tumen syötönsäätö
Se "vetoketju" on porsinut siirtoajossa tänä keväänä liian monta kertaa.

Se ketju on porsinut sillon kun kone on ylhäällä, ei koskaan kylvöasennossa. Alkaa olemaan rutiinia toi ketjunlaitto. Tulee vaan turhan kalliiksi. Vika on mukamas löytynyt joka kerta mikä sen aiheutti. Tänään meni siirtoajossa kahdenkympin nopeudessa ekan kerran. Toisen kerran rusahti paskaksi kun nopeutta oli ehkä viisi kilometriä tunnissa kun nostin koneen ylös märässä kohdassa. Tulihan sitä kylvettyä jo 50 metriä.

Jos ei raaski sijoittaa puoltatoista tonnia maapyörä käyttöön kannattaa hankkia edes se 160 euron hintainen vapaakytkin takapyörästön päähän millä saa vedon vapautettua tieajon ajaksi. Säästää aika hemmetisti sitä ketjua.

Myykö Tume niitä vapaakytkimiä? Jotain tälläistä piti alkaa rakentelemaa mutta jos sellainen on jo olemassa niin helpottaa paljon.
Myy juu, sieltä ostin omaani.

Kiitos vinkistä, tilaukseen. Ton verran rahaa on tänä vuonna mennyt jo ketjuihin. Lisäksi työt ja rattaat yms tilpehöörit päälle. Itseasiassa 500 euroa on jo kulunut näihin remontteihin pelkästään vetopään takia. Toi rakenne on niin typerä noin pitkälle ketjulle.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

Tarkotat siis sitä akselia joka on voimansiirtokasetin päässä?

Sieltä löytyy ja kyllä pelaa kevyesti ja tarkasti kun on hyvässä voitelussa tuo kohde. Tume on oiva peli, Jukoa kokeiltu ja ilmapuhallus-Krausea, Tume paras peruskoneista.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Micke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Tumen syötönsäätö
Taitaa olla minä joka oli boulin vieressä varaosatiskilla. Syötön kanssa oli käynyt ihan samalla tavalla kun SKN:lle ja tuli
lannoitettu pikkusen yli ympäristötuen ehdot. Onneksi tavara löytyi vaikka jouduin hakemaan 380 km:n päästä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tumen syötönsäätö
Taitaa olla minä joka oli boulin vieressä varaosatiskilla. Syötön kanssa oli käynyt ihan samalla tavalla kun SKN:lle ja tuli
lannoitettu pikkusen yli ympäristötuen ehdot. Onneksi tavara löytyi vaikka jouduin hakemaan 380 km:n päästä.

Mun taisi johtua omasta huolimattomuudesta... oli jääny se viiksi vähän puolittain sihen loveen. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Pienellä hakemisella se viiksen tumppi löyty. Pikaliimaa ja verhotangon pidikkeestä jalostettu tukirauta, nyt toimii. :D

Mitä se viiksi makso?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tumen syötönsäätö

Mikä huoltokohde tarkasti ottaen ?

-SS-

Taidetaan tarkoittaa siellä syöttöakselia käyttävässä päässä olevaa systeemiä. Eli kohtaa jossa ketjupyörä pyörittää holkin kautta sitä 6-kulmaista akselia, ja sen akselin pitää päästä pitkittäin liikkumaan siellä holkin sisällä säädön mukaan. Eli siinä on 6-kulmainen pooritus sisällä siinä holkissa.

Täällä se oli tänä keväänä niin jumissa että se holkki piti ulosvetäjää apuna käyttäen kikkailla irti siitä akselista että sai puhdistettua ja rasvattua. Akseli on alumiinia, mutta se käyttävä holkki on terästä ja ruostuu jos sinne menee vaikka pestessä vettä ja apulantapölyä väliin.

Eli ketjupyörä pois holkin päältä, laakeriyksikön pultit irti ja käänellään laakeripidin niin että se mahtuu tulemaan seinämän aukon kautta pois. Pitäisi lähteä kevyesti vetämällä koko paketti pois. Jos ei lähde niin sitten onkin huoltokohde tiedossa. Me jouduimme laittamaan sopivan tapin sinne keskelle reikään nojaamaan akselin päähän, ja siitä ulosvetäjällä virittäen kiskomaan holkin irti. Ei sitten pidä laittaa liian isoa tappia, se kiilautuu homman edetessä syvemmälle sinne holkin sisällä alkaviin 6-kulmiin jos sen paksuus on suurempi kuin sen alumiiniakselin pienin paksuus... been there, done that.

Ei uskoisi kuinka säätö on herkkä nyt,  kuin uutena tyhjällä koneella:-)

Tarkotat siis sitä akselia joka on voimansiirtokasetin päässä?

Sieltä löytyy ja kyllä pelaa kevyesti ja tarkasti kun on hyvässä voitelussa tuo kohde. Tume on oiva peli, Jukoa kokeiltu ja ilmapuhallus-Krausea, Tume paras peruskoneista.

Senkin rasvaan päivittäin. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Micke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Tumen syötönsäätö
Taitaa olla minä joka oli boulin vieressä varaosatiskilla. Syötön kanssa oli käynyt ihan samalla tavalla kun SKN:lle ja tuli
lannoitettu pikkusen yli ympäristötuen ehdot. Onneksi tavara löytyi vaikka jouduin hakemaan 380 km:n päästä.

Mun taisi johtua omasta huolimattomuudesta... oli jääny se viiksi vähän puolittain sihen loveen. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Pienellä hakemisella se viiksen tumppi löyty. Pikaliimaa ja verhotangon pidikkeestä jalostettu tukirauta, nyt toimii. :D

Mitä se viiksi makso?

Maksoi 56€ + tietty litramäärä nafta. Sillä hinnalla tuli asteikkopyörä, väliholkit, viiksi, asteikko ja rosteriprikka. Eli aika
täydellinen sarja. Muovi oli sulannut ja akseli ottanut kiinni säätöpyörään joka oli pyörinyt mukana maksimisyttö päällä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tumen syötönsäätö
Taitaa olla minä joka oli boulin vieressä varaosatiskilla. Syötön kanssa oli käynyt ihan samalla tavalla kun SKN:lle ja tuli
lannoitettu pikkusen yli ympäristötuen ehdot. Onneksi tavara löytyi vaikka jouduin hakemaan 380 km:n päästä.

Mun taisi johtua omasta huolimattomuudesta... oli jääny se viiksi vähän puolittain sihen loveen. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Pienellä hakemisella se viiksen tumppi löyty. Pikaliimaa ja verhotangon pidikkeestä jalostettu tukirauta, nyt toimii. :D

Mitä se viiksi makso?

Maksoi 56€ + tietty litramäärä nafta. Sillä hinnalla tuli asteikkopyörä, väliholkit, viiksi, asteikko ja rosteriprikka. Eli aika
täydellinen sarja. Muovi oli sulannut ja akseli ottanut kiinni säätöpyörään joka oli pyörinyt mukana maksimisyttö päällä.

No turhaan suttasin peltisaksien, pikaliiman ja porakoneen sekä ruuvien kanssa. Eli täydellinen paketti tolla hintaa ei oo oikeestaan mitään.

Vastasuuden varalle hyvä tietää hinta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159