Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rapid vika  (Luettu 16052 kertaa)

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Rapid vika
Ärsyttävä häiriö tullu Rapidiin, vm 2011. Sillon tällön antaa vikakoodin "14 ajouralaite, oikea". Kaikki kuitenki toimii niiku pitääkin. Joskus menee pitkänkin aikaa ilman hälytystä. Joskus taas hälyttelee parin minuutin välein. Vikailimotus tulee satunnaisesti, oli ajourat juuri toiminnassa eli ei. Ideoita?
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rapid vika
Ärsyttävä häiriö tullu Rapidiin, vm 2011. Sillon tällön antaa vikakoodin "14 ajouralaite, oikea". Kaikki kuitenki toimii niiku pitääkin. Joskus menee pitkänkin aikaa ilman hälytystä. Joskus taas hälyttelee parin minuutin välein. Vikailimotus tulee satunnaisesti, oli ajourat juuri toiminnassa eli ei. Ideoita?

Olen kuullut tarinan kräpitistä jossa anturi oli rikki sieltä ajourajutskasta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Rapid vika
Ärsyttävä häiriö tullu Rapidiin, vm 2011. Sillon tällön antaa vikakoodin "14 ajouralaite, oikea". Kaikki kuitenki toimii niiku pitääkin. Joskus menee pitkänkin aikaa ilman hälytystä. Joskus taas hälyttelee parin minuutin välein. Vikailimotus tulee satunnaisesti, oli ajourat juuri toiminnassa eli ei. Ideoita?

Juurikin sama vika itselläkin.. Ajettu jo useempi kevät noin... Joskus *****ilee ja joskus ei.. vissiin pitäs vaihtaa se karamaoottori paketti...
Nii se on...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Rapid vika
Ärsyttävä häiriö tullu Rapidiin, vm 2011. Sillon tällön antaa vikakoodin "14 ajouralaite, oikea". Kaikki kuitenki toimii niiku pitääkin. Joskus menee pitkänkin aikaa ilman hälytystä. Joskus taas hälyttelee parin minuutin välein. Vikailimotus tulee satunnaisesti, oli ajourat juuri toiminnassa eli ei. Ideoita?

Yleensä tuo ilmoitus on ajoura,vasen.Mulla on tuota tehnyt satunnaisesti jo monta vuotta.Tähän saakka olen sen kans pärjännyt painelemalla kiertonappia,yleensä hetken kuluttua häipyy.Paineilmalla on magneettia puhallettu,joskus purettiinkin.Vikaa palailee vaan takaisin.Johtoliitoksia voi kans koettaa aukoa ja puhdistella.

Perusvika on magneetissa.Kaverille vaihtoivat uudenlaiset magneetit,auttoi kuulemma.Kysypä onko koneessasi vielä vanhempi versio.
Tää on kyllä aika yleinen häiriö,kiusallinen sikäli että häiriö päällä tekee uraa.

BTW.Mun on kans just lähdettävä magneettia putsaamaan,eilen illalla meinas jäädä häiriö liian pysyväksi.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Rapid vika
Kyl juttu on niin että ajouralaite vetelee viimeisiään. Kannattaa muuten purkaa ja herkistellä ajourien kohdalla olevat syöttölaitteenpyörät ainakin joka toinen vuosi, siis alumiiniputken ympärillä. On meinaan aikas jumissa.

säfööri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Rapid vika
Sama vika hälytys tuli kokoajan ajourat vas. avasin sen pyöreän möltin ja puhdistin kunnolla alkoi pelaamaan uusi maksaa 320€ agrin varaosissa olisiko tietoa saako näitä halvemmalla jos pitää uusia ?
Control stationista meni nestekidenäyttö raidalliseksi siihen löytyi Turusta huoltoliike tällainen kuin ECAKIT OY joka vaihtoi uuden näytön ja päivitti ohjaimen  hintaa tuli kaikkineen 280 € kun uusi ohjain jota agrinvaraosat vain tietysti tarjoavat  on hiukeat 1500€.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Rapid vika
Tää on kyllä aika yleinen häiriö,kiusallinen sikäli että häiriö päällä tekee uraa.
Mulla toimii häiriö päällä ihan oikein. Eli vaikka häiriö on päällä kun uraa ei tarvi, syöttö toimii ja kun uraa tarvitaan, syöttö on poikki.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Rapid vika
Tää on kyllä aika yleinen häiriö,kiusallinen sikäli että häiriö päällä tekee uraa.
Mulla toimii häiriö päällä ihan oikein. Eli vaikka häiriö on päällä kun uraa ei tarvi, syöttö toimii ja kun uraa tarvitaan, syöttö on poikki.

--Toi mun käsitykseni perustuu kyllä edellisen koneen häiriöön.Se teki uraa koko ajan häiriötilassa.
--Tää uudempi onkin ehkä fiksumpi.Mulla on tota häiriötä ollu niin vähän että en edes ole tutkinut tekeekö urat oikein vai ei..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Rapid vika
Kyl juttu on niin että ajouralaite vetelee viimeisiään. Kannattaa muuten purkaa ja herkistellä ajourien kohdalla olevat syöttölaitteenpyörät ainakin joka toinen vuosi, siis alumiiniputken ympärillä. On meinaan aikas jumissa.

--Me tehtiin toi operaatio monta vuotta sitten.Ei mitään vaikutusta.Nyt aamulla puhalsin paineilmalla magneetteja ja alko taas toimimaan.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Rapid vika
Itsellä kanssa kylvää normaalisti vaikka vika päällä.. Eli sinänsä ei haittaa.. kone kylläkin 2003
Nii se on...

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Rapid vika
Tyyppivika. Merkkareiden kohdan syöttötelojen "laakerit" ,se nailonrengas, lakkaa pyörimästä ja samalla tulee pyörimisvastusta niin paljon että ajoura kytkin tuhoutuu vähitellen. Nyt ajottainen häiriö on merkki kytkimen muistamisesta silloin tällöin. Nyt kun vasta oirehtii on tilanne pelastettavissa herkistelemällä ko. laakerit. Todennäköisesti on myös piensiemen tela jumissa. Jos avaat magneettikytkimen voi niistä pienistä nappimagneeteista tulla mielekiintoinen homma kasatessa takaisin, ei kylläkään mahdoton

tonii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Rapid vika
Tää on kyllä aika yleinen häiriö,kiusallinen sikäli että häiriö päällä tekee uraa.
Mulla toimii häiriö päällä ihan oikein. Eli vaikka häiriö on päällä kun uraa ei tarvi, syöttö toimii ja kun uraa tarvitaan, syöttö on poikki.

--Toi mun käsitykseni perustuu kyllä edellisen koneen häiriöön.Se teki uraa koko ajan häiriötilassa.
--Tää uudempi onkin ehkä fiksumpi.Mulla on tota häiriötä ollu niin vähän että en edes ole tutkinut tekeekö urat oikein vai ei..

Jos siinä on oikeasti häiriö, niin tekee uraa koko ajan. Virheilmotuksia tullu 2-3v joka vedolla, mutta urat menee niinku pitää.. Laitteet on sekä lannote-, että siemenpuolella ja häiriöö tulee vasemmalta ja oikealta. Lannoitepuolen laitteet oon ainaki ottanu auki ja puhdistanu, muistaakseni myös siemenpuolen eikä auttanu. Häiriöiden kuittailu ei oo vielä nostanu vitutuskäyrää niin korkeelle, et oisin hakenu uudet.

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Rapid vika
Vattu että alkaa mennä kuppi nurin Agrin varaosa hinnoitteluun... Meni Rapidista, siitä vanhemmasta mallista jossa matalanostosylinteri erikseen, työsyvyyden säätöventtiilistä o-rengas paskaksi. No ei sitte löytyny sopivaa Pärnäsen korjaamolta eikä tarvikeliikkeestä, ei muutaku Agriin. Varaosamyyjä hehkuttaa että ei hätää,korjaussarja löytyy. Kaksi o-rengasta mukaan ja kassalle. 38€!!! kaksi O-rengasta!!! Älkää nyt viittikö!!! Oli sentään alvillinen hinta.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Rapid vika
Onko muuten ne pyörimisvahtien anturit minkähintaisia agrilla? omassa ''kuittipelissä'' lannoitepuolen pyörimisanturi paskana, ei siintä muuta haittaa oo muttakun se piippaaminen vituttaa... ;D Ilmoittaa siis kokoajan että lannoitesyöttö ei pyöri
Power By Perkins

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Rapid vika
Kyl juttu on niin että ajouralaite vetelee viimeisiään. Kannattaa muuten purkaa ja herkistellä ajourien kohdalla olevat syöttölaitteenpyörät ainakin joka toinen vuosi, siis alumiiniputken ympärillä. On meinaan aikas jumissa.

--Me tehtiin toi operaatio monta vuotta sitten.Ei mitään vaikutusta.Nyt aamulla puhalsin paineilmalla magneetteja ja alko taas toimimaan.
Apulantapuolelta irrotin syöttötelat ja magneetin ja puhalsin puhtaaksi minkä magneettia purkamatta pysty. Rakosista pöllähteliki pölyä jonku verran. Silikonispraylla luikastin vielä syöttötelat ja "laakerit". Siemenpuolella tyydyin puhaltelemaan paineilmalla irrottamatta osia. Muutaman hehtaarin kylvön perusteella häiriön harveni; Piippaa enää silloin tällöin ajouria tehdessään, kun ennen piippaili satunnaisesti milloin vain, jopa päisteessä ajellessa.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."