Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Milli rikki!  (Luettu 32886 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Itse aloit pykälillä muistuttamaan ja opettamaan ja moittimaan minua ja kävikin ilmi että olit tehnyt juuri samoin ,mikä suhun on mennyt kun ei selvää nyt taas saa
olinko väärässä vai mitä Aatami sekoilee ja on taas väärässä.Vai onko niin että et ole varmistanut tieosakkaitten kanssa jotta sääntöjä voidaan rikkoa,siis moka on mahdollinen.
Sassi varmistaa aina ennen ajoa että voi tuoda mursketta.
Mä olen aina varmistanut tien hoidosta vastaavalta henkilöltä ja yleensä sen kanssa yhdessä sovitaan mitä ja milloin. Mulla ei ole osuutta tiekunnassa, mutta vuokramaita on ja vuokranantaja on perikunta. Nykyään asia hoidetaan siten, että mun vuotuinen osuuteni on rahallisesti määritelty ja tienhoitaja tilaa joko mursketta, lanauksen tai osan suolauksesta mun laskuuni.

Tämä kunnossapidosta hermostuva tyyppi asuu sellaisen peltotien alkupäässä, jonka yksiköistä mulla on 77% eli hoitovastuu on käytännössä minulla. Tiekunta on järjestäytymätön, vaikka yksiköinti on tehty. Jaon yhteydessä  60-luvulla yksiköt määrättiin, mutta tiekunta ei järjestäytynyt. Kun -76 tiealueet lakkautettiin ja rajat siirrettiin tielinjan keskelle, uskoi tämä kaveri, että tie siirtyy hänen omistukseensa ja pitää sitä kuin omanaan.
Tie asiat on todella vaikeita asioita,ja jos vielä joutuu tiestä jotakin maksamaan on melu valtaisa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Milli rikki!
Antti varmaan ihmeissään. Iloitsee miljoonasta litrasta ja kohta kaverit on lanaamassa mursketta naapuriläänin puolella.

P.S. Onnittelut miljoonasta!

mah

  • Vieras
Vs: Milli rikki!
Itse aloit pykälillä muistuttamaan ja opettamaan ja moittimaan minua ja kävikin ilmi että olit tehnyt juuri samoin ,mikä suhun on mennyt kun ei selvää nyt taas saa
olinko väärässä vai mitä Aatami sekoilee ja on taas väärässä.Vai onko niin että et ole varmistanut tieosakkaitten kanssa jotta sääntöjä voidaan rikkoa,siis moka on mahdollinen.
Sassi varmistaa aina ennen ajoa että voi tuoda mursketta.
Mä olen aina varmistanut tien hoidosta vastaavalta henkilöltä ja yleensä sen kanssa yhdessä sovitaan mitä ja milloin. Mulla ei ole osuutta tiekunnassa, mutta vuokramaita on ja vuokranantaja on perikunta. Nykyään asia hoidetaan siten, että mun vuotuinen osuuteni on rahallisesti määritelty ja tienhoitaja tilaa joko mursketta, lanauksen tai osan suolauksesta mun laskuuni.

Tämä kunnossapidosta hermostuva tyyppi asuu sellaisen peltotien alkupäässä, jonka yksiköistä mulla on 77% eli hoitovastuu on käytännössä minulla. Tiekunta on järjestäytymätön, vaikka yksiköinti on tehty. Jaon yhteydessä  60-luvulla yksiköt määrättiin, mutta tiekunta ei järjestäytynyt. Kun -76 tiealueet lakkautettiin ja rajat siirrettiin tielinjan keskelle, uskoi tämä kaveri, että tie siirtyy hänen omistukseensa ja pitää sitä kuin omanaan.
Tie asiat on todella vaikeita asioita,ja jos vielä joutuu tiestä jotakin maksamaan on melu valtaisa.
Ja etenkin, jos tiellä ajaa köröttelee ihmispolo, joka on vuoden aikana herutellut lehmäparoista yli miljoona litraa...Eli sellainen ökytukitilaisäntäpoloinen. Jolle ei edes Hemilän yksityistiejyvitysmalli rautalangitse taivu. :'(

mah

  • Vieras
Vs: Milli rikki!
Antti varmaan ihmeissään. Iloitsee miljoonasta litrasta ja kohta kaverit on lanaamassa mursketta naapuriläänin puolella.

P.S. Onnittelut miljoonasta!
Näin se menee. "Joka lypsämistä pelkää, ei lanaamankaan pidä". Kertoo vanha agronet-viidakon sanonta. :-X

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Milli rikki!
Sateliittisäiliöt on oiva ratkaisu. Paskan voi ajaa silloin kun kantaa ja ei tartte keväisin rikkoa tietä, nopeuttaa myös kummasti.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Itse aloit pykälillä muistuttamaan ja opettamaan ja moittimaan minua ja kävikin ilmi että olit tehnyt juuri samoin ,mikä suhun on mennyt kun ei selvää nyt taas saa
olinko väärässä vai mitä Aatami sekoilee ja on taas väärässä.Vai onko niin että et ole varmistanut tieosakkaitten kanssa jotta sääntöjä voidaan rikkoa,siis moka on mahdollinen.
Sassi varmistaa aina ennen ajoa että voi tuoda mursketta.
Mä olen aina varmistanut tien hoidosta vastaavalta henkilöltä ja yleensä sen kanssa yhdessä sovitaan mitä ja milloin. Mulla ei ole osuutta tiekunnassa, mutta vuokramaita on ja vuokranantaja on perikunta. Nykyään asia hoidetaan siten, että mun vuotuinen osuuteni on rahallisesti määritelty ja tienhoitaja tilaa joko mursketta, lanauksen tai osan suolauksesta mun laskuuni.

Tämä kunnossapidosta hermostuva tyyppi asuu sellaisen peltotien alkupäässä, jonka yksiköistä mulla on 77% eli hoitovastuu on käytännössä minulla. Tiekunta on järjestäytymätön, vaikka yksiköinti on tehty. Jaon yhteydessä  60-luvulla yksiköt määrättiin, mutta tiekunta ei järjestäytynyt. Kun -76 tiealueet lakkautettiin ja rajat siirrettiin tielinjan keskelle, uskoi tämä kaveri, että tie siirtyy hänen omistukseensa ja pitää sitä kuin omanaan.
Tie asiat on todella vaikeita asioita,ja jos vielä joutuu tiestä jotakin maksamaan on melu valtaisa.

Meilläkin tuli pakko laittaa jyvitykset ja maksut tuolle yksityistielle. Läpikulkua ja isoot tukitalolliset senkun runttaa...  ;D
Usealla paukahti 5v maksut toiselle tonnille...

Mutta pahin parku ja lakimiesuhkailu tuli yhdeltä 15 ha sivutoimi viljamieheltä..... hälle kun 62 eskoa/5 v oli liikaa ja mikä pahinta sillä summalla korjataan myös TALOLLISTENKIN TIETÄ!

Paikallinen sas eli kokovaratalo***** koko mies.  ;D


On ne pienviljelijät aikamoisia korpikommunisteja.  ;D
Lueppas nyt ensin se selotukseni,vai eikö mennyt oikeudenmukaisesti se juttu,olisko vanhuksen pitänyt maksaa suurtukitilallisen osuus sekö olisi ollut oikein?
Liikenne on ulkopuolelta niin kuin nykyään usein on ja sitä ei välttämättä huomioida yksikköjaossa.Montako kuormaa
esim. nurmelle perutettaessa lietettä ajetaan ja paljonko rehukuormia ajetaan x 40.?Minä kyllä tiedän ,mutta haluaetteko tietää itse ja analysoida asiaa puolueettomasti vai ketunhäntä kainalossa.?

Viimeksi muokattu: 01.05.14 - klo:22:21 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Milli rikki!
Tiemaksuja vuodessa noin pari donaa, ei paljon kokonaisuutta keikuttele.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Sateliittisäiliöt on oiva ratkaisu. Paskan voi ajaa silloin kun kantaa ja ei tartte keväisin rikkoa tietä, nopeuttaa myös kummasti.
Tuota säiliötä on ehdotettu,mutta kuten aina suurtukitiloilla tuki pitää siihen anoa ja se vie aikansa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Milli rikki!
Sateliittisäiliöt on oiva ratkaisu. Paskan voi ajaa silloin kun kantaa ja ei tartte keväisin rikkoa tietä, nopeuttaa myös kummasti.
Tuota säiliötä on ehdotettu,mutta kuten aina suurtukitiloilla tuki pitää siihen anoa ja se vie aikansa. ;D
Mihin kategoriaan mä kuulun, tuet vuodessa noin 200 000€?
Oonksmä pahimman luokan sosiaalipummi??
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Sateliittisäiliöt on oiva ratkaisu. Paskan voi ajaa silloin kun kantaa ja ei tartte keväisin rikkoa tietä, nopeuttaa myös kummasti.
Tuota säiliötä on ehdotettu,mutta kuten aina suurtukitiloilla tuki pitää siihen anoa ja se vie aikansa. ;D
Mihin kategoriaan mä kuulun, tuet vuodessa noin 200 000€?
Oonksmä pahimman luokan sosiaalipummi??
Jos verotettavaa tuloa jää vaikka 400 th niin olet tosi paha yhteiskunnan syöpäläinen ,mutta jos huonosti olet tilan hoitanut ja tulot muutama kymppitonni niin asia voidaan painaa Villasella  ;)Tosin pitäisi nähdä esim. konepoistot saatat olla suuret tuet siirtänyt sinne ja se vie tulosta alas.Vaikkapa 3 tuoretta fenttiä rivissä .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Milli rikki!
On se sassille rankkaa, että joku tekee jopa rahaa lehmillä, kun itsellään on pitänyt lehmät laittaa korkealaitaisene vuosia sitten koska ei osannut bisnestä tehdä ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Milli rikki!
Monta iltaa kattellu tätä. Milli rikki!

Aina tulee mieleen että rilli mikki, etunimikaima Hintsanen ja Juti vetää duettona Leskisen Ilomantsia...



http://www.youtube.com/watch?v=laCgOcnmLR8
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Milli rikki!
Tuohon tieasiaan sen verran: miksi ette käytä tieisännöinti palvelua. Täälläpäin käyttävät paljon ja monelta riidalta on vältytty, kun ulkopuolinen hoitaa jyvitykset yms. Itsellä ei oo yksityistietä ollenkaan, niin eipä ole riitoja :)

http://www.tietjatalot.fi/palvelut

Tähän keskusteluun muuten kommenttina: aika rönsyilevää keskustelua; maidon määrästä tieasioihin.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Milli rikki!
Tuo tieisännöinti on loistava juttu vaikkapa uinuneen tk:n herätykseen.  ;)
Tranceforming the world

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Milli rikki!
Tuo tieisännöinti on loistava juttu vaikkapa uinuneen tk:n herätykseen.  ;)
Aika moni tiekunta on herätelty toimimaan. On haettu tiekunnostusrahaa, saatu rahat ja tiet on nyt loistokunnossa. Ja ulkopuolinen kun tekee jyvitykset, niin se menee oikeuden mukaisesti.