Teidän juttuja lukiessa voi huokaista helpotuksesta kun oikeastaan kaikki tiet joilla kuljetaan on valtion hoidettavana, suurin osa vielä asfaltoituna
Näin hän se juurikin on ja niin kun joskus paljon aikaisemmin totesin niin asiaa pitää puntaroida todella tarkkaan kun rakentaa uutta navettaa. Jos rakentaa navetan vaikka 150 naudan palatsin 6 kilsan yksityistien jälkeen ja pellot on vähän kauempana niin voi äkkiä saada varautua 10000 tiemaksuihin vuodessa. jos taas navetta on valtion pikitien varressa niin ainut mistä maksaa on sisäinen liikenne navetan ja peltojen välillä jolloin selviää helposti kolmasosalla.
Sassin problematiikkaan niin olisi ehkä kannattanut tuossa tapauksessa ottaa diplomaattiset taidot käyttöön ja soittaa tälle viljelijälle että nyt on käyny niin että tää papparainen ei ole osannu huomioida sitä että pellon käyttö muutui tämän vuokrasopimuksen takia, ja kysyä kohteliaasti että suostuuko tämä viljeliä korvaamaan edes osan lisääntyvistä kuluista ja kuunellu viljelijän mielipiteen asiasta.
Mutta jos asenne on se että kyseessä on tukirohmu veropörssissä komeileva saita viljelijä niin epäilen että asiallisesti ei olla pystytty asioita hoitamaan. Jotenkin vaan jaksan epäillä että se vuokrasopimus ei ehkä ollu sen maksajan mielestä kovin erinomainen ja on täysi työ saada pellot tuottamaan edes sen minkä joutuu maksamaan vuokraa...
Niin ja lopuksi kun pyydettiin sitä suoraa vastausta niin tiekunnan olisi pitänyt periä se tiemaksu siltä eläkeläiseltä.