Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itse järjestetty lomitus?  (Luettu 30071 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Olemme koko lomitushistoriamme (viisi vuotta) hoitaneet homman itse. Enimmäkseen palkanneet henkilön työsuhteeseen, pari yrittäjälomittajaakin ollut joskus. Kunnan lomatoimistosta on kokemusta vain vuotuisen hakemuksen + parin maksatushakemuksen verran.

Onneksi ei hätä/sairaslomitusta ole vielä koskaan tarvinnut, sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään.

Jos vain yrittäjälomittajan löytää, niin taloudellisesti parempi vaihtoehto, se tuplakorvaus kyllä hyvin kattaa sivukulut ja vähän yrittäjäriskiäkin. Vaikka olisikin hyvä palkanmaksurutiini talossa.

Petri

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Lisäksi mikään tieto ei kulje. Toimistolla istuu neljä johtavaa ja lomituspäällikkökin osalllistuu tähän pyöritykseen, niin jokaiselle pitää erikseen selittää tilan muuttuneet olosuhteet. Meillä on tehty palvelusuunnitelmat ja olen muuttanut lomahakemukseen tilan tiedot ja työtavat, mutta jonnekin se sinne toimiston nurkkaan se tieto jää.
Meneeköhän työaika keskinäiseen riitelyyn?
Lisäkoulutusta, työhyvinvointitutkimusta jne  >:(

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt on sitten poltettu kunnolla kaikki sillat lomitukseen. Yritin aamutuimaan tupaan työntyneelle lomittajalle selittää töitten rauhallista tekemistä ja siivouksenkin merkitystä maitohuoneessa, niin nokkaotteluksihan se meni. Olemme kuulemma hankalin talo kautta aikain, jakaakohan ne palkinnon siitä, ja peiliin pitäisi katsoa ja syvälle. Niin meni lomittaja ovet paukkuen ja keräsi kaikki, jopa ne muistomerkkinä olleet paskaset haalaritkin, navetalta ja lähti. Mitenkähän minun taustalla oleva ihminen voikin mokata näin perusteellisesti. :'( :(

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Näytti olevan Agronetistäkin tuttu navetta.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Tiedän tapauksen missä lomittaja on pessyt pintyllä lehmän utareet!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Tiedän tapauksen missä lomittaja on pessyt pintyllä lehmän utareet!

Onhan sitä lomittaja desinfioinut yhden robottitilan lehmien utareet hapanpesuaineellakin vedinkaston sijasta.... surullista mutta totta.....

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Tuosta sitten vaan suosituksilla porukkaa tekemään... http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/05/04/lehmia-lypsettiin-hengilta-virolainen-vuokratyofirma-maarattiin-korvauksiin?ref=ece_frontpage-section-teaser-groupSection-teaserHalfWidth
Mikähän sai tuomarin puolittamaan vahingon määrän ? Jotain epäselvää syy-seuraussuhteessako ? Jotain varomattomuutta kartanon puolellakin on tainnut olla: Y-tunnuslomittaja 14,50 egee tunti ?! Kävi kuin Sulo Vilenille.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Tällä Vilenillä tarkoitetaan ehkä sitä entistä huoltamoyrittäjää, eikä sitä monialan yrittäjää tuossa Suomen sievimmässä kunnassa.  :o
Meillähän lomittaja ei tehnyt mitään virheitä, hän oli täydellinen, ainakin omasta mielestään. Olisi vain ollut positiivista, kun olisi tehnyt työt niin kuin on neuvottu ja juoksematta. Nyt on sitten lukematon  määrä sytkäreitä hukattuna pitkin navetoita, ei edes itse muistanut kuinka monta on pudottanut, mutta ainoatakaan ei ole kuulemma löytänyt. :(
Tuossa Urjalan tapauksessahan tuomari oli katsonut, että työntekijät olivat vahingoista huolimatta, tehneet taloudellista hyötyäkin tilalle.  ???

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt on sitten poltettu kunnolla kaikki sillat lomitukseen. Yritin aamutuimaan tupaan työntyneelle lomittajalle selittää töitten rauhallista tekemistä ja siivouksenkin merkitystä maitohuoneessa, niin nokkaotteluksihan se meni. Olemme kuulemma hankalin talo kautta aikain, jakaakohan ne palkinnon siitä, ja peiliin pitäisi katsoa ja syvälle. Niin meni lomittaja ovet paukkuen ja keräsi kaikki, jopa ne muistomerkkinä olleet paskaset haalaritkin, navetalta ja lähti. Mitenkähän minun taustalla oleva ihminen voikin mokata näin perusteellisesti. :'( :(

yks lomittaja huasto meillä joskus jotta semmoses talos missee on emäntänä entinen lomittaja on kaekkeen paskamaesinta lomittoo.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt on sitten poltettu kunnolla kaikki sillat lomitukseen. Yritin aamutuimaan tupaan työntyneelle lomittajalle selittää töitten rauhallista tekemistä ja siivouksenkin merkitystä maitohuoneessa, niin nokkaotteluksihan se meni. Olemme kuulemma hankalin talo kautta aikain, jakaakohan ne palkinnon siitä, ja peiliin pitäisi katsoa ja syvälle. Niin meni lomittaja ovet paukkuen ja keräsi kaikki, jopa ne muistomerkkinä olleet paskaset haalaritkin, navetalta ja lähti. Mitenkähän minun taustalla oleva ihminen voikin mokata näin perusteellisesti. :'( :(

yks lomittaja huasto meillä joskus jotta semmoses talos missee on emäntänä entinen lomittaja on kaekkeen paskamaesinta lomittoo.
Tämä on totta, ja kerron tämän aina uudelle lomittajalle, että osaa varoa. Meillä on vieläkin kurjempi tilanne, kun nuori-isäntäkin on lomitustaustalla. :o

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt on sitten poltettu kunnolla kaikki sillat lomitukseen. Yritin aamutuimaan tupaan työntyneelle lomittajalle selittää töitten rauhallista tekemistä ja siivouksenkin merkitystä maitohuoneessa, niin nokkaotteluksihan se meni. Olemme kuulemma hankalin talo kautta aikain, jakaakohan ne palkinnon siitä, ja peiliin pitäisi katsoa ja syvälle. Niin meni lomittaja ovet paukkuen ja keräsi kaikki, jopa ne muistomerkkinä olleet paskaset haalaritkin, navetalta ja lähti. Mitenkähän minun taustalla oleva ihminen voikin mokata näin perusteellisesti. :'( :(

yks lomittaja huasto meillä joskus jotta semmoses talos missee on emäntänä entinen lomittaja on kaekkeen paskamaesinta lomittoo.
Tämä on totta, ja kerron tämän aina uudelle lomittajalle, että osaa varoa. Meillä on vieläkin kurjempi tilanne, kun nuori-isäntäkin on lomitustaustalla. :o
Voe lomitaja parat  ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Kertokaas fiksummat voiko palveluntarjoaja olla toisesta eu-maasta?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Itse järjestetty lomitus?
eikös tuo pitäs olla ihan mahollista..  kun ei ole mitään rajotuksia muuallakaan aloilla... kuhan on joku sotu tahi muu numero ja laillinen yrittäjä.. niin kait pitäis olla mahollista..                  eihän nuo virolaisetkaan ole suomalaisia..

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Kertokaas fiksummat voiko palveluntarjoaja olla toisesta eu-maasta?

Kaiketi voi . Mutta miks ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .