Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Noukkarirehu  (Luettu 5956 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Noukkarirehu
tai jos ajelee siihenkin mullat mukaan niin eipä niin huippuja.   ite kattelen säitten mukaan ja sillä mennään.

A4 lypsäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Noukkarirehu
Pienessä mittakaavassa paalirehu on kaikinpuolin hyvä, ellei paras. Aina huippurehut!
eipä ilmeisesti variksia/harakoita/naakkoja lähimaillakaan.
meidän nurkilla pitää suojata laakasiilotkin näiltä tuholaisilta,muuten muovissa reikiä.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Noukkarirehu
Joo.. liian kuivas ei köykäselle polku koneelle kärsi päästää... Rehua tulee siihen tahtiin... monesti vaan suhtaudutaan liian leväperäsesti isoon noukkariin... Ja säilöntä aine leviää kyllä kun suutin tangot jossa 1-2mm reikiä 10cm välein molemmin puolin karhon, no problem..
Nii se on...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Noukkarirehu
Mä en oikkeen ymmärrä tuota "noukkari" villitystä. Eikö kannata tehdä kerralla kunnon silppurirehua.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Noukkarirehu
Mä en oikkeen ymmärrä tuota "noukkari" villitystä. Eikö kannata tehdä kerralla kunnon silppurirehua.
Siksi nyt on silippurivaunu.
Muuttu toki moni muukin asia.. Noukkariaekaan naapuri keräs, ja mie vastaavasti niitin tai vejin karhotinta heijjän pellola. Meni vaan koko kesä rehunteosa.
Nyt teen renkipojan kaa rehut omala ketjula.

Tuo säilöntäaeneen epätasane sekottuminen on noukkarisa melekone ongelma, ellei oo palio suuttimia kahtapuolen karhoa..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: Noukkarirehu
Noukkari ei olis niin arka kiville. aika pienestäkin kivestä tulee silöppuriin pahaa jälkeä.
Mystinen kesälaatumies

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Noukkarirehu
Mä en oikkeen ymmärrä tuota "noukkari" villitystä. Eikö kannata tehdä kerralla kunnon silppurirehua.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt pyöröpaalu villitystä. Tuhansia euroja vuosittain menee muoviin ja rehun laatu ei todellakaan ole aina hyvää. Talvella revit jäisiä muoveja paalun päältä.
Paalaimet on lyhyt ikäisiä noukinvaunuun verrattuna. Itse siirryttiin silppurista noukkariin ja ei ole rehunlaatuun tullut muutosta.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Noukkarirehu
Meille paalisysteemi toimii ihan hyvin. Pakettiin laitetaan tuolla systeemillä säilörehua vuosittain n. 700 tn ja muut paalaukset päälle. Ei ole talossa niin isoja traktoreita millä vetää noukinvaunua ja apevaunulla saa paalit helposti eläinten eteen. Muovien repiminen voi olla veemäistä hommaa, mutta muovilaaduissa on eroja käsiteltävyydessä. Ja pitää niitä muoveja repiä siilorehun päältäkin. Ja mitä tulee paalaimen kestävyyteen niin mulla on paalain vuodelta -97 eikä ole käynyt mielessäkään että laittaisin kiertoon. Rehun säilönnällinen laatu on ollut pääosin hyvä tai kiitettävä. Muutama paali on pitänyt hylätä muovin repeämisen takia, mutta nekään ei mene hukkaan kun kierrätetään tunkion kautta.

Tilakohtaisia juttuja... Mittakaava kun kasvaa niin paalit ei ole enää varteen otettava vaihtoehto, mutta tällaiselle harrastelijalle toimii hyvin. Ja näkyy ne paalit kelpaavan monelle isommallekin tilalle jos ei itse ehdi tekemään kaikkea :)

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: Noukkarirehu
Täällä tehdään rehu tottakai noukinvaunulla. Vaunussa on 46 terää silppu on ihan riittävää. Rehu aina huippu hyvää. AIV 2+ Tottakai. Työteho on ainut ongelma yhdellä vaunulla kun ei 100ha päivään..

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Noukkarirehu
Täällä tehdään rehu tottakai noukinvaunulla. Vaunussa on 46 terää silppu on ihan riittävää. Rehu aina huippu hyvää. AIV 2+ Tottakai. Työteho on ainut ongelma yhdellä vaunulla kun ei 100ha päivään..

Noissa nopeusennätyksissä kiinnostaa aina myös se korjatun sadon tonnimäärä  ;D

Mä tiedän yhden "21 hehtaaria alle kahteen tuntiin" -ennätyksen silppurivaunulla  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maajullikka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 229
Vs: Noukkarirehu
Yhen robolan rehut ajan noukkarilla. Ennen oli silppuri, mutta kahdestaan kun tekee rehua niin eipä se oikein enää onnistunut kun määrä lisääntyi. Vanha läpikäyty Krone 4XL ja reilu 200hp tapista + kaksi reikäputkea sullojalla on toiminut meillä. Hapolla ja kuivaa tavaraa myös bakteerilla. Normaali tahti navetan välissä 15-25ha riippuen heinästä/matkasta.

Ajosilppurilla tekis mieli kokeeksi teettää yksi sato tulevana kesänä, mutta viittiikö toimivaa systeemiä sotkea  ::)