Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuljetuksista  (Luettu 5675 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
kuljetuksista
kyselenpä nyt teiltä kokemuksia kuljetuksista joita olette/teille tilattu.    meillä on täällä pikkuporukka joka tilasi finn-eloxilta puolikkaan lavan kanistereita pesuaineita.   tavarat luvattiin toimittaa erään talon pihaan, jo viime viikolla, torstaina tai viimeistään perjantaina.            eloxilta tavara lähti kuten so***** mutta nyt kuljetusfirma ryssi tilauksen ja ei toimittanut sitä edes maanantaina.         ja tänään elox ilmoitti sittenerään yhteydenoton johdosta että tavara on luvattu tälle päivälle.                               noooo, nyt on jo ilta ja edelleen ei firma ole kuljettanut koko erää talon pihaan!                               työaika kuskilla varmasti jo täynnä!                                     en ollenkaan moiti sitä että tavaraa ei ehdi/jaksa/viitti/voi kuljettaa sovitusti, mutta onko todella että firma ei nyt edes viitsi ilmoittaa tietylle tilalle viivästyksestä?                                  on todella pelko että kun ollaan lähellä täällä itärajaa niin on ko. firma oottaanut liikaa vaikutteita tuosta naapurista, - eli ottanut romahtaneen neukkulan itselleen!                    tuttava kertoi että ryssistä tilattu värkki tuli vuorokaudessa perille ja pihaan asti ilman suurta huutelua!

             minkälaisia kokemuksia arvon raatilaiset on saaneet kotimaisista kuljetusvirmoista?

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: kuljetuksista
Meillä pelaa kyllä hyvin kuljetukset, tosin ollaan tässä nelostien läheisyydessä, aina kulkee autoja joka suuntaan  ::)
Laskut kyllä kulkee vielä paremmin, monesti on perillä ennen tavaraa  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
Meillä pelaa vähän ontuen, mutta pelaa. Jos tulee Vähälän kyydissä, niin tiistaina tupsahtaa pihaan. Itella on melkein hauskin kaikista tulee, kun tulee. Viimeksi paalimuovit kesti kolme viikkoa ja tuli viimein, kun soittelin perään.
Mutta matkahuolto on paras, paketti voi tulla kolmeen eri paikkaa, kun tilaat jotakin. Ja vaikka kuinka selität ja pyydät paketin johonkin tiettyyn, voi melkein vetoa löydä, mistä se lopulta löytyy.  Ainuttakaan kertaa paketti ei ole ollut siellä minne se on tilattu. ;D

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: kuljetuksista
Kiitolinja se vasta on oiva kuljetuslaitos, jos lähetät kaksi tonnin painoista kiveä paikasta A paikkaan B, saattaa joskus parin viikon päästä olla tonni sepeliä perillä ja tonnin kivi hukassa!

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: kuljetuksista
Jokunen vuosi sitten, joulupukin käytyä eli vähäsen joulun jälkeen lähetettiin "kauko-ohjattava" auto, semmonen lelu, korjattavaksi Hälssinkiin, kun ei totellu kauko-ohjainta. Noooo, meni 3 (kolme) viikkoa eikä kuulunu mitään ja aloin kysellä sen perään. Sain lopulta jonkun "hemmon" "luurin" päähän joka kertoi että "etsätiiä et se kestää jos matkahuollon kautta lähettää" ;D ;D ;D

roadman

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
Täälläpäin etelä-pohjois suunnassa rahti pelaa , mutta mutta-länsi itäsuunta tökkii pahasti. Eipä noiden pohjanmaan peltiheikkien härpäkkeitä ikävä olekkaan.

jf

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
joskus kestää toisinaan tulee nopeasti,kait niillä kuljetusfirmoilla joku logistiikka on kuljetuksissa,ettei pelkkiä terveisiä kuskailla,siis samalle suunnalle kerätään kuljetettavaa enempi,saadaan kustannuksia kuriin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: kuljetuksista
juu, ihan hauska toi kuskattavan massan suhde kuljettimeen!                   toisinaan tulee isolla rekalla pikkunyssäkkä ja kuski lähtee ihan jälkiään takaisin samaan suuntaan kuin tulikin tyhjänä ja toisinaan tuodaan pikkupakulla isooooa kollia jota ei meinaa jaksaa nostella edes kahdestaan!                   trukkihaarukka ei mahtunna.                 mutta eniten ihmetyttää tuo hiljaisuus, että ei nyt kehtaa kukaan ilmoittaa määräpäivän jälkeen kun sentäs viestimet on keksitty!                   ketuttaa vaan päivystää jotain saapumatonta lähetystä.                                           eräskin rehulava seikkaili ihan toisaalle ja vielä ihan outoon virman pihaan, siinä tuli mieleen kuskin järjen juoksu!    millä selität vitamiinikivennäiset höyläämön pihassa?

jf

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
tuskin ne kuskit paljon kiinnittää huomiota mitä lähetyksissä on ja saattaa olla näitä halpiskuskejakin käytössä joillain firmoilla

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: kuljetuksista
niinpä!   jos ei osaa jakaa postia kun ei erota postilaatikkoa ja lehmän persettä niin menee sitten virmalle kuskiks!

                 onhan se kuitenkin joku rahtikirja tahi joku muu sellainenkin olemassa vielä?   ainakin vielä muutama aika sitten oli sellaiset käytössä.                 joissain tuotteissahan on jo kyljet merkattu sisällöstä ja monasti se maalaisjärkikin auttaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuljetuksista
Meille kiireiset kannattaa lähettää matkahuollolla. Ne on tuolla isossa kylässä muutamissa tunneissa yleensä samana päivänä. Autolla joutuu vaan hakemaan noin 40 kukaan päästä. Vr transpoint, kiitolinjat, postit ym tuo sitten kun liikuvat suunnalla eli yleensä niillä on yksi jakopäivä viikossa. Jälkimmäisistä itella tekee positiivisen yllätyksen. He soittavat muutamaa päivää ennen toimitusta ja kertovat koska tuote tuodaan. Samoin kuski soittaa puoli tuntia ennen saapumistaan. Tämä on muilla lähestulkoon mahdotonta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: kuljetuksista
täälläpäin ei kaiketi vieläkään ole keksitty puhelinta!   tai sitten sen käyttöä ei ole opetettu!      on joskus auto käyny pihassa mutta mitään jättänny ja sitten kun perään kyselee niin sanoo että ei tienny mihin jättää..... ei ollu lappua pihassa! :o

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: kuljetuksista
Joskus se "tieto" osoitteesta katoaa jonnekkin jo ennen autokuskia.
Mulla on useampi osoite mihin polttoainetta tilaan ja yksi laskutusosoite, niinpä kaupalla oon vaatinut laitettavaksi toimitusosoitteen kuskille selvästi näkösälle, no kerrankin säiliöauto peruutteli pihaan ja menin kyseleen, et laskuakos lähit tuomaan, kuski katto hölmönä ja sano et polttoainetta.
Kyselin siltä toimitusosotetta, niin sano mun osotteen, pyysin näyttämään sen rahtikirjaa , et näen sen osoitteen itse, siitä oikeasti puuttu toimitusosoite kokonaan, kaupalla sanoin ainakin 3 kertaa et laita se osoite oikein.
Mihin se tieto jää välille? Miksi se tieto ei aina mene perille? Toisinaan hattua nostan autokuskeille miten puutteellisilla tiedoilla ne löytää perille, ennen navikaattoriaikaa varsinkin.
Posti taasen soitti mulle kerran  et mun paketti on saapunut Pellon postitoimistoon, oli pakko sanoo et saisko sen likemmäs kun välimatkaa on liki 700 kilometriä  ;D

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: kuljetuksista
Joskus se "tieto" osoitteesta katoaa jonnekkin jo ennen autokuskia.
Mulla on useampi osoite mihin polttoainetta tilaan ja yksi laskutusosoite, niinpä kaupalla oon vaatinut laitettavaksi toimitusosoitteen kuskille selvästi näkösälle, no kerrankin säiliöauto peruutteli pihaan ja menin kyseleen, et laskuakos lähit tuomaan, kuski katto hölmönä ja sano et polttoainetta.
Kyselin siltä toimitusosotetta, niin sano mun osotteen, pyysin näyttämään sen rahtikirjaa , et näen sen osoitteen itse, siitä oikeasti puuttu toimitusosoite kokonaan, kaupalla sanoin ainakin 3 kertaa et laita se osoite oikein.
Mihin se tieto jää välille? Miksi se tieto ei aina mene perille? Toisinaan hattua nostan autokuskeille miten puutteellisilla tiedoilla ne löytää perille, ennen navikaattoriaikaa varsinkin.
Posti taasen soitti mulle kerran  et mun paketti on saapunut Pellon postitoimistoon, oli pakko sanoo et saisko sen likemmäs kun välimatkaa on liki 700 kilometriä  ;D

Itselläni on samoja ongelmia ollut tämän toimitus- ja laskutusosoitteen kanssa. Vielä isompi ongelma on kuitenkin se, että autokuski soittaa, että olen tässä parin kiilsan päässä, pääseekös siellä perävaunun kanssa ympäri....
- minä siihen, että onhan sulla aikaa vekslata, olen nimittäin sadan kilometrin päässä ja aikaisintaan viiden tunnin kuluttua starttaan.
Se on kumma juttu, että näin käy, vaikka kuinka koettaa takoa, että en ole paikalla kuin sattumalta, ellei erikseen sovita.

navettapiika

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
Tuosta paketin koosta, laitoin Pelmalle viestiä, kun saappaat hajos kuukaudessa ja yllätykseni lupasivat takuuseen uuden parin. Odottelin, ja odottelin, sitten soi puhelin, Vähälän rekka toi saapasparin tuvan eteen asti. Olin sanaton.  ;)
Paras näissä kuljetuksissa on ollut, kun Lauhaluoman kuski tulikin hakemaan jollain eurorekalla ja ei sitten sopinut kuulemma kääntymään pihassa. Lehmän raato kuskattiin maantien varteen.. Oli siinä ohikulkijoilla kattomista. :o
Meillä on tuon osoitteen kanssa ollut aina haastetta. Olemme aina asuneet paikassa, mitä navi ei löydä. Nyt se ajattaa sellaista tietä, millä ei ole edes talvikunnossapitoa, mutta aina sieltä joku yrittää tulla. Mikähän tuossa navissa on, että siihen luotetaan kuin sokeaan opaskoiraan. ::)