Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuljetuksista  (Luettu 5717 kertaa)

Cattleman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: kuljetuksista
Pääasiassa kaikki kuljetukset ovat toimineet melko kivuitta, ainoastaan kaksi Schenkerin *******tä on jäänyt mieleen... Reilut kymmenen vuotta sitten tehtiin autotallia ja jamppa toi rautaa rungoiksi. Heti kun oli päässyt ulos autosta, alkoi valittamaan kuinka hyvin maajusseilla menee. On koneita joka lähtöön, monta autoa, kesämökit jne. Hänen siskonsa on maajussin kanssa naimisissa ja kaksi kertaa vuodessa käyvät ulkomailla ja valivalivali >:(. Olisi vampannut siskon miehen itselleen, ...kele! Sitten huomattiin, että tilattu palkki ovien yläpuolelle oli metrin liian lyhyt. No, kaveri totesi että pudotetaan alas vaan, toinen kuski tulee vaihtamaan sen 8). Sitten parin päivän päästä  tuli se toinen kuski oikeanmittaisen palkin kanssa ja valitus alkoi heti: "Kui sää tämmöst menit tilaamaa, olisi liimapalkin tilannu, millä mei se täält lavalt alas saaraan, ei millään, kui sää et mittään nosturii ol hankkinu, ei sitä raktoril mihinkää saa, ei tää auto mihinkään pihal taivu, mil sää luulet et toi toine palkki saaraa kyytiin, kui sää annoit sen kuski toho purottaa, ekstei yhtään mittään ajatellu."  #*§¤*! Sanoin sitten, että mä ajan paalikärryt lavan viereen ja pudotetaan palkki siihen. "Es sää sitä siihen nii lähel saa, sää kolhit mun lairat, tohon se tiäl puttoo ja mil mei se siit sit pois saaraan, ei millää, kui sää tommost ehrotat, ei sitä siält millää saara, ei se sun kärrys tohon tiäl mahru, sit on tiä tukos koko päivä, mun tarttis päästä jatkaa matkaa, emmää täs kerkeis koko päivää olleen." Siinä sitten peruuttelin paalikärryä ja toivoin, että menisi kerrasta paikkaansa. Ja kas, aivan sentilleen kohdalleen, ei olisi sovittelemallakaan lähemmäs saanut! Äijä ei sanonut sanaakaan, kiipesi lavalle ja kampesi palkin lavalta, joka tippui suoraan kärryille mun laittamien lavojen päälle ;D 8)! Äijä jäi lavalle vahtaamaan, kun otin toisen traktorin ja nappasin sen väärän palkin haarukoihin ja nostin kyytiin. Ei puhunut mitään, laittoi laidat kiinni, otti kuittauksen ja lähti menemään. Eipä jäänyt ikävä, ei kumpaakaan kuskia >:(

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: kuljetuksista
Pääasiassa kaikki kuljetukset ovat toimineet melko kivuitta, ainoastaan kaksi Schenkerin *******tä on jäänyt mieleen... Reilut kymmenen vuotta sitten tehtiin autotallia ja jamppa toi rautaa rungoiksi. Heti kun oli päässyt ulos autosta, alkoi valittamaan kuinka hyvin maajusseilla menee. On koneita joka lähtöön, monta autoa, kesämökit jne. Hänen siskonsa on maajussin kanssa naimisissa ja kaksi kertaa vuodessa käyvät ulkomailla ja valivalivali >:(. Olisi vampannut siskon miehen itselleen, ...kele! Sitten huomattiin, että tilattu palkki ovien yläpuolelle oli metrin liian lyhyt. No, kaveri totesi että pudotetaan alas vaan, toinen kuski tulee vaihtamaan sen 8). Sitten parin päivän päästä  tuli se toinen kuski oikeanmittaisen palkin kanssa ja valitus alkoi heti: "Kui sää tämmöst menit tilaamaa, olisi liimapalkin tilannu, millä mei se täält lavalt alas saaraan, ei millään, kui sää et mittään nosturii ol hankkinu, ei sitä raktoril mihinkää saa, ei tää auto mihinkään pihal taivu, mil sää luulet et toi toine palkki saaraa kyytiin, kui sää annoit sen kuski toho purottaa, ekstei yhtään mittään ajatellu."  #*§¤*! Sanoin sitten, että mä ajan paalikärryt lavan viereen ja pudotetaan palkki siihen. "Es sää sitä siihen nii lähel saa, sää kolhit mun lairat, tohon se tiäl puttoo ja mil mei se siit sit pois saaraan, ei millää, kui sää tommost ehrotat, ei sitä siält millää saara, ei se sun kärrys tohon tiäl mahru, sit on tiä tukos koko päivä, mun tarttis päästä jatkaa matkaa, emmää täs kerkeis koko päivää olleen." Siinä sitten peruuttelin paalikärryä ja toivoin, että menisi kerrasta paikkaansa. Ja kas, aivan sentilleen kohdalleen, ei olisi sovittelemallakaan lähemmäs saanut! Äijä ei sanonut sanaakaan, kiipesi lavalle ja kampesi palkin lavalta, joka tippui suoraan kärryille mun laittamien lavojen päälle ;D 8)! Äijä jäi lavalle vahtaamaan, kun otin toisen traktorin ja nappasin sen väärän palkin haarukoihin ja nostin kyytiin. Ei puhunut mitään, laittoi laidat kiinni, otti kuittauksen ja lähti menemään. Eipä jäänyt ikävä, ei kumpaakaan kuskia >:(

 ;D ;D ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kuljetuksista
Alaa kuralle kilpailevat pikkufirmat ajavat koska sattuu ja miten sattuu. Lupaavat tavarat pihaan purettuina, mutta autoissa ei ole edes nostinta perässä. Luvattu 2 päivän toimitusaika venyy kuukauteen.

Ihan tuli kipu sydämeen kun muistoja nousi mieleen  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: kuljetuksista
nykkiin selitys toimeen oli että ; meitä on liian vähän ajaan!     just joo, ei sit kantsis ottaa kuletuksia enempää kuin on kuskeja!                                  finn-eloxilta naurova että pitää laittaa huoneen tauluks tollanen!                       noooo, on se sentäs että tulivva!                                              toi palkkijuttu oli kyll yhtä hyvä kuin aikoinaan erään virman auto vekslas pihassa jossa rekka kääntyy aika kivutta, jotta ei mulla oo teille nyt mitään mut kaveri tuo huomenna!!!!!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuljetuksista
Pääasiassa kaikki kuljetukset ovat toimineet melko kivuitta, ainoastaan kaksi Schenkerin *******tä on jäänyt mieleen... Reilut kymmenen vuotta sitten tehtiin autotallia ja jamppa toi rautaa rungoiksi. Heti kun oli päässyt ulos autosta, alkoi valittamaan kuinka hyvin maajusseilla menee. On koneita joka lähtöön, monta autoa, kesämökit jne. Hänen siskonsa on maajussin kanssa naimisissa ja kaksi kertaa vuodessa käyvät ulkomailla ja valivalivali >:(. Olisi vampannut siskon miehen itselleen, ...kele! Sitten huomattiin, että tilattu palkki ovien yläpuolelle oli metrin liian lyhyt. No, kaveri totesi että pudotetaan alas vaan, toinen kuski tulee vaihtamaan sen 8). Sitten parin päivän päästä  tuli se toinen kuski oikeanmittaisen palkin kanssa ja valitus alkoi heti: "Kui sää tämmöst menit tilaamaa, olisi liimapalkin tilannu, millä mei se täält lavalt alas saaraan, ei millään, kui sää et mittään nosturii ol hankkinu, ei sitä raktoril mihinkää saa, ei tää auto mihinkään pihal taivu, mil sää luulet et toi toine palkki saaraa kyytiin, kui sää annoit sen kuski toho purottaa, ekstei yhtään mittään ajatellu."  #*§¤*! Sanoin sitten, että mä ajan paalikärryt lavan viereen ja pudotetaan palkki siihen. "Es sää sitä siihen nii lähel saa, sää kolhit mun lairat, tohon se tiäl puttoo ja mil mei se siit sit pois saaraan, ei millää, kui sää tommost ehrotat, ei sitä siält millää saara, ei se sun kärrys tohon tiäl mahru, sit on tiä tukos koko päivä, mun tarttis päästä jatkaa matkaa, emmää täs kerkeis koko päivää olleen." Siinä sitten peruuttelin paalikärryä ja toivoin, että menisi kerrasta paikkaansa. Ja kas, aivan sentilleen kohdalleen, ei olisi sovittelemallakaan lähemmäs saanut! Äijä ei sanonut sanaakaan, kiipesi lavalle ja kampesi palkin lavalta, joka tippui suoraan kärryille mun laittamien lavojen päälle ;D 8)! Äijä jäi lavalle vahtaamaan, kun otin toisen traktorin ja nappasin sen väärän palkin haarukoihin ja nostin kyytiin. Ei puhunut mitään, laittoi laidat kiinni, otti kuittauksen ja lähti menemään. Eipä jäänyt ikävä, ei kumpaakaan kuskia >:(

Muokin joskus ärsyttää kuskit jotka tulee pihaan ja suurinpiirtein epäilevät kaikkea. Yleensä on kuitenkin joku harkittu visio isännällä miten homma toteutetaan että saadaan auto pois mahdollisimman nopsaan. Kuitenkin ymmärrän epäileviä kuskeja oikein hyvin. Liian usein autot on jumissa tai uponeena ja liian usein puruissa ja kuormatessa isännät kolhii autoa. Ne autot on monelle käyntikortteja ja monelle mutkaan ajetut laidat ja alleajosuojat sekä rikotut äärivalot ei ohiteta olan kohautuksella vaan ne korjataan uuden veroiseksi ja siinä palaa satasia oikein reilusti. Siksi noiden autojen ja kärryjen kanssa pitää olla aika varovaisia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: kuljetuksista
Tilatkaas jostain etelä-euroopasta jotain isompaa rojua. 5-7 päivää niin tavara on Suomessa jossain jakeluterminaalissa ja sen jälkeen viikkko pari niin rojut on pihalla.
Muutama vuosi sitten kulki se viimeinenkin pätkä samana päivänä kun paketti saapui satamaan, mutta nykyään logistiikka on kuulemma tehostunut.
Mitähän se tarkoittaakkaan?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: kuljetuksista
juuri tuota ihmetelly pitkään. mikä hiivatin musta aukko se terminaali oikein on? sinne on kadonnu eräskin tonni tavaraa ja sit sitä etitään maailman ääristä kuten erään autonvanteita ja perleke, net oli nätissä kasassa oven vieressä.   siis lähemmä ulkosmänöä ei voinu laittaa ja kukkaan ei tajunnu näkemäänsä!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: kuljetuksista
Mä en itseasiassa ole käyny ikinä isossa terminaalissa mutta käsittääkseni siellä ei tuote katoa niin kun isännällä tilalla eli että hän ei tiedä missä Se on. Terminaalissa tuote katoaa kun Se tai sen olinpaikka ei ole tieto koneelle merkitty. Kukaan ei sieltä saisi ottaa mitään perjaatteella että tämä on sen näköinen vaan paperilla olevien tietojen on täsmättävä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: kuljetuksista
ja se mitä niihin tietokoneisiin ja papereihin on kirjattu, onkii jo toinen juttu.  ei ole ihan yks kerta kun on tuotu ihan toista kuin mitä kirjoitettu listaan! hitto, se tuntuu joskus käsittämättömältä!   eikö kelle tahansa lapio ole lapio ja moottorisaha ole moottorisaha, mutta tuolla nekin osataan sekoittaa!   paperissa lukee tieterät ja toimitetaan sementtimylly, oli jo melkein sellanen että siinä ei meinannu naurussa olla rajaa!   kuski vaan kävi kuumana!  numerot mitä lukee, ei tekstiä!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kuljetuksista
Mä en itseasiassa ole käyny ikinä isossa terminaalissa mutta käsittääkseni siellä ei tuote katoa niin kun isännällä tilalla eli että hän ei tiedä missä Se on. Terminaalissa tuote katoaa kun Se tai sen olinpaikka ei ole tieto koneelle merkitty. Kukaan ei sieltä saisi ottaa mitään perjaatteella että tämä on sen näköinen vaan paperilla olevien tietojen on täsmättävä.

Iso terminaali ei ole ongelma. Ongelma on pikkufirma, joka kerää "suuntakuormia" johonkin latoon  ;D Tuotteen myyjä lupaa nopean toimitusajan ja saa tietysti kaikki haukut, rahtifirma välissä käyttää kaikki konstit pienentääkseen kulujaan.

Onneksi "Lainvoimassa" ja "Huutokaupat.comissa" onkin jo ollut muutama tuollainen tuttavuus  8) 8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: kuljetuksista
mikä sitten on se pikkuvirma ja mikä iso?   on pikkasen tulkinnanvaraista toi lausuma.  täälläpäin ainakin näillä isoilla maankattavilla on terminaaleissa juuri tuo hävitä ja tulosta mentaliteetti! ja ne vasta niitä suuntakuormia kerääkin ja sitten on paskana osa tavarasta kun liian tiukaan yritetään tunkea konttiin. ja kaikki sekaisin lämpimät kylmien kanssa ja pakasella. tänä talvena ei onneks sellaselle tarvista.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kuljetuksista
mikä sitten on se pikkuvirma ja mikä iso?   on pikkasen tulkinnanvaraista toi lausuma.  täälläpäin ainakin näillä isoilla maankattavilla on terminaaleissa juuri tuo hävitä ja tulosta mentaliteetti! ja ne vasta niitä suuntakuormia kerääkin ja sitten on paskana osa tavarasta kun liian tiukaan yritetään tunkea konttiin. ja kaikki sekaisin lämpimät kylmien kanssa ja pakasella. tänä talvena ei onneks sellaselle tarvista.

Sanoisinko... että kaikki negatiivinen asiakaspalaute loppui, kun joskus ex-firmassa siirryttiin käyttämään näitä valtakunnallisia toimijoita.. Samoin kaikki tavaroiden katoaminen loppui.

Onhan niitä hyviä pikkufirmojakin !!! Oikeasti.. Siellä Etelä-Savossakin on yksi "K", jonka toiminta oli usein tosi hyvää
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: kuljetuksista
Mulla ei ole pahaa sanottavaa kuljetusliikkeistä, mitään ei ole pysyvästi edes kadonnut. Kaikenlaisia seikkailuja niiden kanssa on ollut, mutta virkistäähän se vaikka hakea kilsan päästä kilon painosta pakettia jota tuodaan isolla autolla ja edessä on painorajoitettu silta...

On muuten loppupään jakelijoiden joukossa nuoria ja hyvännäköisiä pimuja kuskeina, etenkin Ensetin autot on jäänyt mieleen kun niiden kyljessä lukee "Enset - Kolleille kyytiä"  ;D ;D
Nothing is Something Worth Doing

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: kuljetuksista
Postinjakajan matkaaan saatava tavara tulee ehdottomasti nopeimmin perille. Noin 24 h tilauksesta on Mestarifarmin paketti yleensä meillä.

Yleensä kuljetukset onnistuvat ihan ok. SuomenRehulla vaan on vaikeaa, kun meille tulee rehuja navetan etupuolelle ja sen taakse.
Yleensä onnistuvat jotenkin sekottamaan ja auto tulee toiselle puolelle, vaikka tilauksessa on mainittu toimitusosoite.
Niillä ei ole rahtikirjassa erikseen asiakkaan osoite(laskutus) ja toimitusosoite.
edit.. siis navetan taakse on eri tieosoite, kuin toiselle puolelle

Aikoinaan tuli parsipetejä puoliperävaunulla. Taisi olla viisi lavallista, joista vain kaksi saatiin takaa koneella pois.
Lavat oli umpinaisia siten, ettei niitä voinut sivulta ottaa piikkeihin. Kolmisen tonnia purettiin käsin.

Navigaattorinlukutaito on sitten jo oman aloituksensa arvoinen..

Viimeksi muokattu: 20.02.14 - klo:13:34 kirjoittanut Herra Heinamaki

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: kuljetuksista
aikoinaan toi eräs rahtari rehuja lavalla säkeissä ja sillä oli myös melassileikettä muutama lava ja ne kun oli niitä helevetin korkeita tötteröitä kevyttä tavaraa niin tietysti suurin osa nurin siellä kontissa.         oma rehulava oli onneksi vain takana ja siten helposti poistettavissa roclalla mutta ne toiset oli jotenkin surullista katottavaa.  kuski kasasi pihassani muutaman lavan ja sitten tuumasi että huolikko leikettä ja siitä sitten sai kanneksia puolisen lavaa tavaraa omaan varastoon. jonkilaista sitomista harjoitettiin ja sitten kuski läks jatkamaan matkaansa.  kuulin jälkeenpäin että leikkeen tilannu hommas puoli kylää kantamaan net loput leikkeet pois kyydistä, vai parissa säkissä oli vuotoa.     onneks virkavalta ei ratsannu tuota kuormaa.