Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan 
http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html
Tai sitte se puolikkaan nuppi....
kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg
Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.
Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita, ajovoimanoton puuteko?
Niinpä. ei se ylämäki niinkään vaarallinen ole vaan jos samanmoiseen alamäkeen joudut ja kärry lähtee viemään niin sitten on kusiset paikat varsinkin traktorilla jonka vauhti on kuitenkin rajallinen....
Just hyvä todiste tuosta samaisesta mäestä. Aamull pelastettiin lavettia jonka päällä cat 345 telakone ja kaksi kuokkakauhaa kyydissä noin 50T kuorma lavetilla. Mursketta meni jokunen tonni, jotta saatiin mäestä poes. Saman mäen toisella puolella samanmoinen alamäki. Kuski sano jotta lavetti ei lähe tältä mäeltä minnekkään ennekuin alamäki on tuplaten paremmassa murskeessa kuin ylämäki. No iltapäivällä oli eksynyt venäläinen rekka kyseissä alamäessä poikittain

ja miltei kesäkeli joten hohhoijaa.