Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Wejjo - 10.02.14 - klo:06:06

Otsikko: Kärry
Kirjoitti: Wejjo - 10.02.14 - klo:06:06
No siinä olis kärryaihio halvalla :-D

https://www.huutokaupat.com/fi/v/63703
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: roadman - 10.02.14 - klo:07:24
Tavara kyllä liikkuisi.  Louhosta menee noin30T . 4 viikkoa ovat tuosta naapurin murskeasemalta ajaneet kahdella tollasella ja 3 nupilla louhosta kaupukiin jonnekkin täyttöön. Tiet pitää olla kuin kesällä jotta pääsevät mäet ylös.
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: muumipeikko - 10.02.14 - klo:09:38
http://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/kaytetyt-kippiperavaunut/wielton-nw-3-24-kobm/7ohlg9bh.html

Isännät maksaa pelkästä aisasta Suomessa tähän verraten vähintäänkin 10-20 tonnia.
Ei kaksista "multivaa" täältä tuohon hintaan saa..
Kauppiaan mottona; tyhmiltä tukijusseilta rahat pois..
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Urakoottija - 10.02.14 - klo:11:35
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: ijasja2 - 10.02.14 - klo:11:58
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

Tässä kylillä tuollainen, tosin teli versio, aika mellevä yhistelmä kunnon kärryllä. Kuvaakin löytyy netistä kun osaa hakea :)
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: SKN - 10.02.14 - klo:12:02
No siinä olis kärryaihio halvalla :-D

https://www.huutokaupat.com/fi/v/63703
Kärry on Weijo, kärry on.... ;D
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: roadman - 10.02.14 - klo:12:21
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Urakoottija - 10.02.14 - klo:21:42
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: roadman - 11.02.14 - klo:07:01
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Urakoottija - 11.02.14 - klo:08:14
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.
Näinhän se on, ei se joka paikassa hyvä ookkaan, vaikka sillä kohtalaiseen mäkeen pääseekin.
On meilläkin täälä muutama sellaanen mäki mitkä yritän rekallakin kiertää kaukaa, mutta joskus on vaan pakko mennä niistäkin kuormapäällä.
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Cultor - 11.02.14 - klo:08:39
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.

Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita,  ajovoimanoton puuteko?
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: roadman - 11.02.14 - klo:19:18
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.

Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita,  ajovoimanoton puuteko?

Niinpä. ei se ylämäki niinkään vaarallinen ole vaan jos samanmoiseen alamäkeen joudut ja kärry lähtee viemään niin sitten on kusiset paikat varsinkin traktorilla jonka vauhti on kuitenkin rajallinen....
Just hyvä todiste tuosta samaisesta mäestä. Aamull pelastettiin lavettia jonka päällä cat 345 telakone ja kaksi kuokkakauhaa kyydissä noin 50T kuorma lavetilla. Mursketta meni jokunen tonni, jotta saatiin mäestä poes. Saman mäen toisella puolella samanmoinen alamäki. Kuski sano jotta lavetti  ei lähe tältä mäeltä minnekkään ennekuin alamäki on tuplaten paremmassa murskeessa kuin ylämäki. No iltapäivällä oli eksynyt venäläinen rekka kyseissä alamäessä poikittain  ;D ;D ;D ja miltei kesäkeli joten hohhoijaa.
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Urakoottija - 11.02.14 - klo:19:55
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.

Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita,  ajovoimanoton puuteko?

Niinpä. ei se ylämäki niinkään vaarallinen ole vaan jos samanmoiseen alamäkeen joudut ja kärry lähtee viemään niin sitten on kusiset paikat varsinkin traktorilla jonka vauhti on kuitenkin rajallinen....
Just hyvä todiste tuosta samaisesta mäestä. Aamull pelastettiin lavettia jonka päällä cat 345 telakone ja kaksi kuokkakauhaa kyydissä noin 50T kuorma lavetilla. Mursketta meni jokunen tonni, jotta saatiin mäestä poes. Saman mäen toisella puolella samanmoinen alamäki. Kuski sano jotta lavetti  ei lähe tältä mäeltä minnekkään ennekuin alamäki on tuplaten paremmassa murskeessa kuin ylämäki. No iltapäivällä oli eksynyt venäläinen rekka kyseissä alamäessä poikittain  ;D ;D ;D ja miltei kesäkeli joten hohhoijaa.
Jep fiksuahan se olis jos siihen dollyyn askartelis sen vedon ja alamäistä selviää kohtuu helpolla, kun jarruttaa pelkkää kärryä eikä katkase veturista vetoa..

No ne veli venäläiset on ihan oma lukunsa..
Otsikko: Vs: Kärry
Kirjoitti: Mikee - 11.02.14 - klo:20:05
Tuohon vaan yks akselinen aisaa painottava dolly ja riittävän isoo traktori niin johan on kuljetuskalusto kohillaan  8)

http://www.agroliner.de/86-0-SIGA-UNO.html

Tai sitte se puolikkaan nuppi....

kolmi ja neliakselisia vetoauton nuppeja näky olleen tuossa liikenteessä.
Yhdellä on  nokallinen scania ja tuomonen puolikas perässä. eipä nouse tuota meitin mäkeä kuin kävelyvauhtia mitenkähän se noilla trakvaattoreilla nousis? Ehkä joku linkku jonnu tai case vois olla sopiva veturi. Mutta mitä sanoo tieliikenne laki taasen tuohon.
No itte tohtisin jollain 900:lla variolla kokeilla, mutta hyvinhän tuommonen tuntu saksassa jo 820:llä variollakin liikkuvan.
Talvellahan tuota olis turha eres koittaa mihinkään viärä, ainakaan täytenä ja kesälläkin vaan kantaville paikoille.
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/resources/pictures/957009.jpg

Pohjanmaalla ja varsinaissuomessa ehkä. Mutta kattelin kun pojat nousi meitin mäkeä poka päällä niin miltei kävelemällä ois ohi päässy. Iso nokka scania  kolmiakselisena ja ja joku murskan vetoon tarkoitettu neliakselinen scania toinen. Empä itte pistäs minkäänkäistä fentin tyyppistä veturia täällä eteen. Ihan niin kyllästyny en itteeni ole.

Mikä estää laittamasta siihen dollyyn vetäviä akseleita,  ajovoimanoton puuteko?

Niinpä. ei se ylämäki niinkään vaarallinen ole vaan jos samanmoiseen alamäkeen joudut ja kärry lähtee viemään niin sitten on kusiset paikat varsinkin traktorilla jonka vauhti on kuitenkin rajallinen....
Just hyvä todiste tuosta samaisesta mäestä. Aamull pelastettiin lavettia jonka päällä cat 345 telakone ja kaksi kuokkakauhaa kyydissä noin 50T kuorma lavetilla. Mursketta meni jokunen tonni, jotta saatiin mäestä poes. Saman mäen toisella puolella samanmoinen alamäki. Kuski sano jotta lavetti  ei lähe tältä mäeltä minnekkään ennekuin alamäki on tuplaten paremmassa murskeessa kuin ylämäki. No iltapäivällä oli eksynyt venäläinen rekka kyseissä alamäessä poikittain  ;D ;D ;D ja miltei kesäkeli joten hohhoijaa.

Missä ihmeen alpeilla sä asut, laita ny ees kuva siitä mäestä :D