Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorin ostaisit alle 20 000e hintaluokassa?  (Luettu 32811 kertaa)

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\

Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Siun pitää hankkia sellane ni ymmärrät 8) Tosin siinnäkii on kaksi vaihtoehtoa.. joko ymmärrät että se on aivan paska tai sit se on vaan niin perkeleen hyvä.. 8)
Power By Perkins

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\

Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Siun pitää hankkia sellane ni ymmärrät 8) Tosin siinnäkii on kaksi vaihtoehtoa.. joko ymmärrät että se on aivan paska tai sit se on vaan niin perkeleen hyvä.. 8)

Taidampa mieluumin syödä hatullisen paskaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Itse olen tainnut useampaan kertaan haukkua ko. merkin palstalla, mutta silti on pitänyt ilta lukea masseri esitteitä :-[

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Case Mx 110-150 taitaa mennä kyllä budjetti vähän yli 20t €

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\

Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
niin, kyllähän 500 sarjan verkun hytti on paljon parempi kuin tuon 300 sarjan :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Itsellä on tuo 390 vuosimallia -88 Pirun hidas, mutta en muuten moittis löyhäksi 9000 tuntia mittarissa ja kerran laitettu uusi kytkin vaikka on kuormain keulalla. Kerran on etu akseli särkynyt,,mut omaa tyhmyyttä kun lastaa paskaa lumikauhalla vastapainon kanssa perä ilmassa. Tuossahan on viel muna vaihteet niin ei jousi katkea. Jos ihminen ei pidä vehkeestä huolta ja särkee laseja, ei mielestäni ole koneen vika vaan tyhmän omistajan. 399 on sit ihan viimeisiä mitä tehtiin ja 4000 mittarissa. Vielä säästytty pelkällä jousen vaihdolla. 135hp 3900 kiloa on aika kiva yhdistelmä monessa työssä ja kulutus on pieni.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..

Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki  :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..

Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.


Do dii...... ;D ;D

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=9558
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..

Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki  :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..

Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.


Do dii...... ;D ;D

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=9558
No jopas nyt, tälläsestä en ennen oo kuullutkaan.. ;D
Power By Perkins

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Etpä tietenkään. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Etpä tietenkään. ;D

Niin vois lyödä vaikka vähän vetoa että navassa alkuperäiset öljyt..  :o
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Onkos tuo se iso napa ? Sukulaisilla oli sellainen auki useampaankin kertaan, siellä oli se planeettakehä kiinnitetty jollain ladan pyöränpulttia muistuttavilla pulteilla jotka löystyivät ajan kanssa ja taisivat napsahtaa poikki.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Ostaisin tuossa hintaluokassa jonkun teknisesti hyväkuntoisen mega valmetin, jos sattuis löytyyn.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Onkos tuo se iso napa ? Sukulaisilla oli sellainen auki useampaankin kertaan, siellä oli se planeettakehä kiinnitetty jollain ladan pyöränpulttia muistuttavilla pulteilla jotka löystyivät ajan kanssa ja taisivat napsahtaa poikki.

Merkkiä tuntematta ja mistään mitään tietämättömänä, sama vaiva koskee 3000-sarjaa?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Case Mx 110-150 taitaa mennä kyllä budjetti vähän yli 20t €

Maxxum 5120-5150 saa jo tuohon hintaan. Muuten aika sama tekniikka, paitsi ohjaamo taitaa olla paljon parempi (hiljaisempi) tuossa Mx:ssä.

http://www.nettikone.com/case-ih/maxxum/1273949

Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:12:42 kirjoittanut Jerry

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
En tiä tohon rahaan varmmaan olis joku Fiatin 110-90 ainoo sopiva. Makuja on tietysti yhtämonta kun käyttäjääkin. Mega valtu tietusti on jykevämpi mutta yleensä mys hinnakkaanpi ehjänä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!