Aika pitkälle samaa mieltä,onhan ne automaatikat kivoja niinkauan kun pelaavat mutta sitten ,,
Niitä älypokseja kun alkaa ostelemaan senjälkeen kun ens on vika löytynyt voi tulla vanhanaikainen kepitettävä mieleen.
Enkä usko että nää nykytraktorit ovat joskus 60 vuoden päästä niin haluttuja harrastevehkeitäkään kun noi tänhetkiset vanhukset,
Ihan samaa puhuttiin, kun tuli nuo ruiskubensakoneet tai commonrail-dieselit autoihin. Tai ABS-jarrut. Tai turbodieselit. Aina pelätään, että eihän niillä vanhana mitään tee. Mutta ihminen on kovasti oppivainen eliö ja muutaman vuoden päästä ne uutuudetkin on korjattavissa ihan omassa pajassa. Tai sen jonkun nykyisin ihmeboksin koodin on joku selvittänyt ja jos alkuperäinen laukee, voi tehdä uuden oman tai ohittaa koko värkin.
Huolto vain on mun mielestä vieläkin vähän jälkijunassa. Perusraudan osaajia kyllä löytyy, mutta aika harvassa on huoltomiehet, jotka oikein ajan kanssa jaksaisivat miettiä, mistä joku sähkövika oikeasti johtuu. Korjaaminen perustuu kokemukseen (tämä se ennenkin oli) tai sitten vain kokeillaan, tulisiko tämän anturin vaihdolla kuntoon. Ja asiakas maksaa.