Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe LFA:n lisäosa samansuuruiseksi kaikille tiloille?  (Luettu 41013 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
No miltäs se sitten kuulostais, jos laitettais vaikka minimiksi 100 lehmää oli sitten emoja/100 vasikkaa tai lypsikkejä/miljoona litraa ja sen alle ei tukee heruis, ku niin pieni on näennäistä tai tukilehmiä jotka ei kuulemma tuota yhtään mitään? Lihanaudoilla vois olla vaikka 300 teurasta ja viljalla se 100 hehtaarin 500 tonnia..

antti-x

  • Vieras
Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mielestä ehkä ei ;)

krest yanin

  • Vieras
Sun ei kauheesti kannattais huudella ku et saa itte irti rekkakuormaa kahukauroja niiltä tukilänteiltäs  ;D
Ihmettelisin kauhiasti jos kauraa tulisi kun muuta kylvetty ja istutettu.
Ja tuotteita eri tehtaille vajaa pari miljoonaa kiloa vuodessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mieleistä ehkä ei ;)
Juu toi malli sopis mullekkin, mutta nyt näyttää siltä, että sekatilat kielletään, eli jos otat eläimiä, niin joko paljon tai ei yhtään  :(
Eikö siis sinunkaan mielestä esimerkiksi 250 hehtaarin tilalla saa olla esimerkiksi robotillista lypsylehmiä, vaan on pakko olla kaksi robollista saadakseen tukea?

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mieleistä ehkä ei ;)
Juu toi malli sopis mullekkin, mutta nyt näyttää siltä, että sekatilat kielletään, eli jos otat eläimiä, niin joko paljon tai ei yhtään  :(
Eikö siis sinunkaan mielestä esimerkiksi 250 hehtaarin tilalla saa olla esimerkiksi robotillista lypsylehmiä, vaan on pakko olla kaksi robollista saadakseen tukea?

Älkää nyt vaan sellaista mallia sorvatko että minä alkaisin suunnitella comebackia lantaatuottavaksi yksiköksi! Oli tapana olla 3 - 3,3 ey/ha.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

+250

  • Vieras
Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mieleistä ehkä ei ;)
Juu toi malli sopis mullekkin, mutta nyt näyttää siltä, että sekatilat kielletään, eli jos otat eläimiä, niin joko paljon tai ei yhtään  :(
Eikö siis sinunkaan mielestä esimerkiksi 250 hehtaarin tilalla saa olla esimerkiksi robotillista lypsylehmiä, vaan on pakko olla kaksi robollista saadakseen tukea?
Kuulostais tosi tyhmältä ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Sun ei kauheesti kannattais huudella ku et saa itte irti rekkakuormaa kahukauroja niiltä tukilänteiltäs  ;D
Ihmettelisin kauhiasti jos kauraa tulisi kun muuta kylvetty ja istutettu.
Ja tuotteita eri tehtaille vajaa pari miljoonaa kiloa vuodessa.
Niin minultakin, mutta asiakkaana useammin maatila kuin tehdas  :)

Jos eläinyksikköraja viedään sinne ykköseen, niin 100ha maitotilallakin täytyy olla vähintään 2 robollista lehmiä tukea saadakseen tai lammastilalla 500 uuhta  :o


Älkää nyt vaan sellaista mallia sorvatko että minä alkaisin suunnitella comebackia lantaatuottavaksi yksiköksi! Oli tapana olla 3 - 3,3 ey/ha.
Noin iso eläintiheys veis varmaan nykypäivänä jo ne peltotuetkin pois  ;D

antti-x

  • Vieras
Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mieleistä ehkä ei ;)
Juu toi malli sopis mullekkin, mutta nyt näyttää siltä, että sekatilat kielletään, eli jos otat eläimiä, niin joko paljon tai ei yhtään  :(
Eikö siis sinunkaan mielestä esimerkiksi 250 hehtaarin tilalla saa olla esimerkiksi robotillista lypsylehmiä, vaan on pakko olla kaksi robollista saadakseen tukea?

Minun mielestäni kuullostaisi oikein hyvältä mutta useimpien mieleistä ehkä ei ;)
Juu toi malli sopis mullekkin, mutta nyt näyttää siltä, että sekatilat kielletään, eli jos otat eläimiä, niin joko paljon tai ei yhtään  :(
Eikö siis sinunkaan mielestä esimerkiksi 250 hehtaarin tilalla saa olla esimerkiksi robotillista lypsylehmiä, vaan on pakko olla kaksi robollista saadakseen tukea?

Omasta mielestäni kotieläintuotannon peltotuki on kaiken kaikkiaan sama kuin maksettaisiin telakoiden tukemiseksi kaikille rannikolla oleville teollisuuskiinteistöille tukea.

Ei tässä järjellä ja/tai reiluudella ole pitkään aikaan ollut osaa eikä arpaa. Kiva kun tuuli kuitenkin puhaltaa omiin purjeisiin.

Viimeksi muokattu: 07.02.14 - klo:19:34 kirjoittanut antti-x

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Hemilän malli olisi oikeuden mukainen ,siihen myös kuluttajat olisivat sangen ilahtuneita,kuten viime päivinä olemme saaneet lukea kuinka paljon närkästystä herättää suuret TUKITILAT. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Hemilän malli olisi oikeuden mukainen ,siihen myös kuluttajat olisivat sangen ilahtuneita,kuten viime päivinä olemme saaneet lukea kuinka paljon närkästystä herättää suuret TUKITILAT. ;)

Säähomo. ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Juu täällä vallitsee asiasta melkoinen konsensus. Yhteenvetona voi todeta, että pieni pinta-ala tilalla kuin tilalla on suotavinta, mutta jos tilalla on karjaa, niin sitä on oltava paljon, muuten on tukioptimoija, joka sitten taas on automaattisesti näennäisviljelijä, vaikka tuottaisi kuinka paljon hyvänsä. Suomi on köyhä maa ja köyhäksi jää..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
No miltäs se sitten kuulostais, jos laitettais vaikka minimiksi 100 lehmää oli sitten emoja/100 vasikkaa tai lypsikkejä/miljoona litraa ja sen alle ei tukee heruis, ku niin pieni on näennäistä tai tukilehmiä jotka ei kuulemma tuota yhtään mitään? Lihanaudoilla vois olla vaikka 300 teurasta ja viljalla se 100 hehtaarin 500 tonnia..
heti kelpaa voisin suostua vaikka niin että tuki 0 jos ei saa tota 500 tonnia myytävää ja tuki 500e ha jos saa vois vähä kirpasta katovuonna ja tundralla ku ei sais koskaa pennin hyrrää tukee 8)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Juu täällä vallitsee asiasta melkoinen konsensus. Yhteenvetona voi todeta, että pieni pinta-ala tilalla kuin tilalla on suotavinta, mutta jos tilalla on karjaa, niin sitä on oltava paljon, muuten on tukioptimoija, joka sitten taas on automaattisesti näennäisviljelijä, vaikka tuottaisi kuinka paljon hyvänsä. Suomi on köyhä maa ja köyhäksi jää..

Mitä tekemistä Suomella on tämän, sinun kotiinpäin vahvasti olevan tulkinnan kanssa  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Juu täällä vallitsee asiasta melkoinen konsensus. Yhteenvetona voi todeta, että pieni pinta-ala tilalla kuin tilalla on suotavinta, mutta jos tilalla on karjaa, niin sitä on oltava paljon, muuten on tukioptimoija, joka sitten taas on automaattisesti näennäisviljelijä, vaikka tuottaisi kuinka paljon hyvänsä. Suomi on köyhä maa ja köyhäksi jää..

Tuo mun esittämä mallihan ei torppaa ison tilan parinkymmenen lehmän lypsykarjaa. Sen kotieläintilan tuen sais vaan eläinyksiköiden oikeuttamalle pinta-alalle ja loppu ilman.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Juu täällä vallitsee asiasta melkoinen konsensus. Yhteenvetona voi todeta, että pieni pinta-ala tilalla kuin tilalla on suotavinta, mutta jos tilalla on karjaa, niin sitä on oltava paljon, muuten on tukioptimoija, joka sitten taas on automaattisesti näennäisviljelijä, vaikka tuottaisi kuinka paljon hyvänsä. Suomi on köyhä maa ja köyhäksi jää..

Tuo mun esittämä mallihan ei torppaa ison tilan parinkymmenen lehmän lypsykarjaa. Sen kotieläintilan tuen sais vaan eläinyksiköiden oikeuttamalle pinta-alalle ja loppu ilman.
Juu mutta sun eikä mun malli ei toteudu, vaan on esitetty, että jokaista hehtaaria kohti on oltava 0,4 eläinyksikköä, jos ei ole, niin yhdellekkään hehtaarille ei tipu kotieläinkorotusta.
Esimerkiksi 200 ha tila, jolla on 60 lehmää ja 30 yli puolivuotiasta hiehoa ja vaikka 40 vasikkaa ei saa yhdellekkään hehtaarille kotieläinlisäosaa  :o