Tuossa on testissä ollu toista päivää Fendt 820 tms vario. Ei koneen ajettavuudessa mitään moitittavaa, todella pehmeä ajaa (kiitos etuakselin- ja hytinjousien) ja hiljainen ohjaamo, Mukava tuo poljinajo ei paljo kädet väsy ja hyvin käsillä hydrauliikan hallinta
Mutta koukku on kieltämättä aika jännä tapaus; vaatii hieman opettelua, että tottuu siihen. Hydraulisylinteri työntää sen ulos viistosti alaspäin maahan asti. Ensinnäkin sitä EI NÄE kopista ja pitää ajaa eteen päin samalla, kun heittää peräkärryn pois että ei jalka vääntyisi! Mielenkiintoista sivistäkäähän minua tästä! Sitten tuo pääasia, että ei näytä olevan tuo ylivoimainenkaan niin ylivoimaisen vähäsyömäinen. Fendtin hienossa ohjauskeskuksessa on aivan ylivoimaiset lukemat: Tyhjiltäänkin yli 20 litran per tunti ja 12.5 kuution livakka perässä 35-40 litraa tunnissa ja samat lukemat 16-19 tonnin hiekkakuormalla. Aika huikeita lukuja, mutta ei varmasti muutkaan ton alle pääse, mutta ei näytä tuo fendtikään olevan mikään ihmelapsi, joka kulkee puolet vähemmällä löpöllä kuin muut. Iso plussa tulee koneen ketteryydestä, koko luokkaan nähden
Koko koneessa ei olekkaan mitään muuta vikaa kuin järkyttävä hinta, mikä johtuu taas hyvästä vakio vatustelusta. Kun oppii koneella ajamaan, varmasti huippu peli!!
Terveiset Ojalalle ja muille
Ps: Älä ota kettuiluna Ojala