Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylivoimaisen syöppö vario?  (Luettu 16073 kertaa)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
On se ihmeellinen pään-nousema joillakin valteemin miehillä julistaa oman merkkinsä erinomaisuutta niinkuin jotakin uskontoa ja uskoa siihen vielä itsekin.

En väitä, ettei vallullakin töitään tekisi, tekee sillä ja olen minäkin tehnyt reilusti yli kaksi vuosikymmentä, on ollut nollakakkosta, nollavitosta, mezzoa, ämmää, teetä, ja ännää ja aina olen saanut kärsiä pikkuvikaisista koneista ja  ;)köyhistä sukulaisista.

Tuota ajettujen koneiden määrää vasten on turha tulla väittämään, jotta sä et poika tiedä mitään. Tai voihan se ollakin etten tiedä, mistä tuon tiennöö.

Kuitenkin joitakin ominaisuuksia ollut läpi historian, esim tehottomuus; jos tarvitsee esim sataheppaisen, pitää se vallulta olla satakakskymppi tai miel. liki sataviiskymppinen, jotta pärjää tehoissa muiden merkkien sataselle. "Saman" teholuokan koneilla tuli turpiin ykstoista-nolla.

Toki poikkeuksiakin ollut esim mezzo sarjan 6400 ja 8400, niissä oli positiivisen virkeitä ja niitä voi vieläkin sanoa ja suositella traktorina.
Pikkasen kutitettu 6400 kusetti jo isommat kuustuhat sarjalaiset mennen tullen.
Ämmästä (150) meni ja menee vieläkin 120-130-tehoiset ulkomaanelävät heittämällä ohi ja liki puolella polttoaineen kulutuksella ja polttoaineen kulutus on ollut läpi linjan aina ja iänkaiken muutenkin joskus tolkuttoman tuntuista vrt. kilpaileviin merkkeihin. Nyky polttiksen hinnoilla tuntuu.
Teholuokka yli 250 onkin sitten vallulle aika harmaata aluetta.

Pientä ja vähän isompaa hipluuta on ollut aina, takuut on kyllä toiminut.
On vaihdettu etuakselin osia sisälle ja päälle, syyläriä, turboo, kytkintä, jarrua, startit laturit yleensä kaikki sähköön liittyvä syvältä, on vaihdettu perän/vaihteiston öljyjä yläkautta ts. rattaineen ja jopa kuorineen ja sitten oma lukunsa ne tuulilasisirkukset.
Mutta kuten sanottua, takuut kyllä toimi, miten lie jatkossa ruvennooko ameriikanmummot vielä maksamaan meidän remontteja.

Nyt joitakin vuosia muillakin merkeillä ajaneena tuntuu mukavalle ajaa koneilla jotka tuntuvat joskus olevan kunnossa, mutta vaikka noita valluja joitakin vielä on tuossa kentällä, olen kyllä ajatellut jotta josko näistä hommista joskus eläkkeelle pääsen niin ehkä minä sen teen jostakin muusta merkistä, mielestäni olen oman osuuteni yhteiskuntavelvoitteesta kys.merkin osalta tehnyt.

Siis miksi tämä tunteenpalo julistettaessa vallun olematonta ylivoimaa.
Eihän tuollakaan autopuolella ole vastaavaa jampakointia.

Onhan olemassa  pieniä jaappanin, itäsuomen, ja muiden itämaiden tuottamia kulkineita, on myös isompia tuotteita samoilta valmistajilta, mutta ei kai kukaan tosissaan niitä lähde vertaamaan noihin kuuluimpiin ja kalliimman luokan automaailman tuotteisiin.
Kyllä siellä, vaikka molempien hintaluokkien rekisteriotteessa lukee henkilö- tai farmari- tai joku muu auto, niin on siellä myös kulkineissa eroa ja rahalle vastinettakin.

Sama pätee traktoreissa.
On olemassa traktoreita ja traktoreita. ;)






no olipa vuodatus, ottaa koville jos valtraa puolustaa?
Valtra-uskovaiset lienee tällä palstalla reilusti vähemmistössä...
allekirjoittanut

emppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
sieviin liikenneympyrään topannnut jontikka ois muuten myynnissä.4 vaihteisto tulee kaupanpäälle.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Ylivoimanen vario
Variolla
syntyy niimpalijo enemmän jälkee että menee soppaa juu tunnissa
mutta se TYÖSAAVUTUS kun laitetaan jakajaksi
niin totuus kaataa muut koneet savikoloon  ;D

ei ymmärrä


Kerros Ojala, jos ajetaan siirtoajoa suht tasamaalla (Pohjanmaalla lienee tällaista jossakin) vaikkapa 50 km matka, joka taittuu noin yhdessä tunnissa, niin miten sen Ventin työsaavutus tällaisessa ylittää vaikkapa Suomen YLIVOIMASESTI myydyimmän raktorin työsaavutuksen? Miten?? Mistä syntyy ne säästöt jonka perusteella kannattaisi investoida 30-40 tonnia enemmän Venttiin kuin johonkin muuhun???

Se traktori on maajussille vähän niin kuin corolla amispojalle. Ei ole miehen elämässä paljoa kehitystä tapahtunut noista ajoista..
Nothing is Something Worth Doing

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
sieviin liikenneympyrään topannnut jontikka ois muuten myynnissä.4 vaihteisto tulee kaupanpäälle.

Mihin hintaan

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Joko se on mennyt Ojala hiljaiseksi, kun joutuu tosissaan miettimään Fendtille hyviä puolustuslauseita  ;) ? Ei tosissaan, aattelin vain, kun et ole vastannut aikaisempaan viestiini. Kyllä ois taas tänään ollut portaaton vaihteisto kohdallaan, vaikka sitten fendtin 8) 8) 8)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimainen vario !
Joko se on mennyt Ojala hiljaiseksi, kun joutuu tosissaan miettimään Fendtille hyviä puolustuslauseita  ;) ? Ei tosissaan, aattelin vain, kun et ole vastannut aikaisempaan viestiini. Kyllä ois taas tänään ollut portaaton vaihteisto kohdallaan, vaikka sitten fendtin 8) 8) 8)

ei täs ny aivan jouda kehuhuhuhumaan kun joutuu ajamaan päivät... ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Ylivoimainen vario !
Joko se on mennyt Ojala hiljaiseksi, kun joutuu tosissaan miettimään Fendtille hyviä puolustuslauseita  ;) ? Ei tosissaan, aattelin vain, kun et ole vastannut aikaisempaan viestiini. Kyllä ois taas tänään ollut portaaton vaihteisto kohdallaan, vaikka sitten fendtin 8) 8) 8)

ei täs ny aivan jouda kehuhuhuhumaan kun joutuu ajamaan päivät... ::)
Eikö siihen saa muka etäyhteyttä kotikostein? ;)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Niin,ei mun tarkoitukseni ollu Vallua kauheesti kehua.
Itte mittailin omien häkkyröitteni kulutusta oikein pumppumittarin kanssa kesällä tosin.Vedin mainitsemani
T190 omistajan kärryä,tosin kevyemmillä kuormilla kuin omistaja itse.Noh,omien vetokoneiden kulutukseksi sain aika tarkkaan 45 litraa sataselle.Toinen suunta tyhjänä.
Jotenkin ihan uskottavalta tuntuu,että T190 pystyis samalla rattaalla 50 keskikulutukseen.Kai jossain erityisoloissa voi 100 litraakin,mutta kyllä muun merkkinenkin vetokone ottaa sitten vastaavasti aika lailla soppaa.
Kärry muuten on Metsjö 22tn koukkuvaunu,lavana 38m3 hakelava.Painaa aika lailla kun on mettähaketta täynnä.Mä ajelin sillä painon puolesta terveisiä,kuivia 'klapuja'.

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
On tää kumma kun joku ojalan äireen poika hehkuttaa fenriä, niin jokkut ottaa sen ottaakseen. Eihän sillä ole kun vanhan, ikäsekseen vähän ajettu 700, joka pääosin seisonut tallissa, jolloin kulutus keskimäärin merkistä riippumatta sama.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
On tää kumma kun joku ojalan äireen poika hehkuttaa fenriä, niin jokkut ottaa sen ottaakseen. Eihän sillä ole kun vanhan, ikäsekseen vähän ajettu 700, joka pääosin seisonut tallissa, jolloin kulutus keskimäärin merkistä riippumatta sama.

--kyllähän Jobbari sen tietää että tää humoori ja ärsykanava...
--kyllähän Fendt hyvä on,mutta hintava
--Ojala ny kirjuutteloo mitä sattuu,ärsyttääkseen...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimaisen juoppo Ojala?
On tää kumma kun joku ojalan äireen poika hehkuttaa fenriä, niin jokkut ottaa sen ottaakseen. Eihän sillä ole kun vanhan, ikäsekseen vähän ajettu 700, joka pääosin seisonut tallissa, jolloin kulutus keskimäärin merkistä riippumatta sama.


Jobbari, otetaan Tampereella oluet huomena Varion kunniaksi  ;D
Mää tarjoon !  8)

Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:23:19 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

articla

  • Vieras
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Päällikkösarja (900) suap uuten muuttorvärkin.

Lainaus Farmers Journalista:

Fendt's comprehensive Vario line-up now includes a full complement of the latest 900 series models at the top-end of the range, with outputs topping 360hp.
There is also a bigger cabin giving the operator more comfort and convenience, an uprated transmission assembly and rear axle and revamped electronic control software.
The 7.1-lire Deutz engines that replace the MAN units have higher specific power and torque outputs but are said to be more frugal with fuel.

Sama lohko kun TTV 1160:ssa. Nykyisissä TTV:ssa on 6 ltr CR.

Linkki lehden sivulle jossa muutakin luettavaa:
http://www.farmersjournal.ie/2008/0621/farmmanagement/machinery/equipment.shtml

Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:17:35 kirjoittanut articla

RockBull

  • Vieras
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Eikö niillä Varioilla tuon enempää raski ajella?

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-140-199-hv/Fendt-VARIO-716/aea7e312-0098-429a-8b76-0ce216ad65c6.html

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-140-199-hv/Fendt-VARIO-818-TMS/ddab925b-a8ce-41c1-8800-9bc29a120da0.html

Tehdään diili ulkomaisen diilerin kanssa ns.esittelykoneista. Eli ostetaan/varataan uutena sieltä jostain ja täällä myydään vähän käytettynä vaikka nyt käytänössä melkein uusia ovatkin.