Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylivoimaisen syöppö vario?  (Luettu 16070 kertaa)

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Tuota, tuota nyt oot kaenuunkeisrai viärin ymmärtänyt! Siis ilman peräkärryä ajettaessa maantiellä 55km/h keskikulutus pyöri siinä 20l/h kantturoilla vähän ehkä alle. Joo, ei sen lietekuorman reissun heittämisessä mennyt kuin suunilleen reilut 15 litraa, tuleehan siitä jo kolmella kiekalla ainakin 45 litraa ja siinä sitten hienolla Fendtillä ajoon opettelua niin meni n.70 litraa löpöä taivaantuuliin ;) :o Milkboi paljonko irtoo tuosta sun nyykkarista tehoja? Eikös se ole isompi kuin tämä 820 fendt? Onkos 50:n laatikolla? ??? Koivumäki on ihan oikeassa, ei Fendtin vähemmän kulutus ole kuin uskon asia :D :P Ja jos se söisikin enintään 5 litraa vähempi niin montako vuotta saisit Fendtillä köristellä, että olisi 20000€(kuviteltu hinta ero halvempaan tratoriin, ehkä liian pieni ;D ) kuronut kiinni 1500h ajuilla vuodessa?? Laskeppa Ojala!!  ???

Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:20:58 kirjoittanut erakko

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen vario
Juhuu, poijalta on pallo hukassa  ;D

Tehtyä työyksikköä kohti Varion kulutus pitää laskea, Variolla
syntyy niimpalijo enemmän jälkee että menee soppaa juu tunnissa
mutta se TYÖSAAVUTUS kun laitetaan jakajaksi
niin totuus kaataa muut koneet savikoloon  ;D

Kuljettajan / omistajan leppoisa työskentely hytässä lissää
kateuskertoimen semmoseen mittaan että näitä viisasteluja
riittää maailman tappiin asti, ostakaa oma Vario niin ehkä jonain
päivänä ymmärrätte. Kaik ei ymmärrä sittekään, myyköön pois jos ei
nappaa... :P

Fendt Vario, edelläkävijän työväline  8)

Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:23:04 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
On se valmettimiesten itsevarmuus siirtyny näköjään toiseenkin edustusmerkkiin...Yhdestoista käsky: muita merkkejä ei saa tunnustaa.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Tuota, tuota nyt oot kaenuunkeisrai viärin ymmärtänyt! Siis ilman peräkärryä ajettaessa maantiellä 55km/h keskikulutus pyöri siinä 20l/h kantturoilla vähän ehkä alle. Joo, ei sen lietekuorman reissun heittämisessä mennyt kuin suunilleen reilut 15 litraa, tuleehan siitä jo kolmella kiekalla ainakin 45 litraa ja siinä sitten hienolla Fendtillä ajoon opettelua niin meni n.70 litraa löpöä taivaantuuliin ;) :o Milkboi paljonko irtoo tuosta sun nyykkarista tehoja? Eikös se ole isompi kuin tämä 820 fendt? Onkos 50:n laatikolla? ??? Koivumäki on ihan oikeassa, ei Fendtin vähemmän kulutus ole kuin uskon asia :D :P Ja jos se söisikin enintään 5 litraa vähempi niin montako vuotta saisit Fendtillä köristellä, että olisi 20000€(kuviteltu hinta ero halvempaan tratoriin, ehkä liian pieni ;D ) kuronut kiinni 1500h ajuilla vuodessa?? Laskeppa Ojala!!  ???
viidenkympin lootalla on,ja viiskymppiä venttiä halvempi.Tehoja 218hp,ja lisäteholla 242.Vääntöö lähelle tonni ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Ylivoimanen vario
Variolla
syntyy niimpalijo enemmän jälkee että menee soppaa juu tunnissa
mutta se TYÖSAAVUTUS kun laitetaan jakajaksi
niin totuus kaataa muut koneet savikoloon  ;D

ei ymmärrä






Kerros Ojala, jos ajetaan siirtoajoa suht tasamaalla (Pohjanmaalla lienee tällaista jossakin) vaikkapa 50 km matka, joka taittuu noin yhdessä tunnissa, niin miten sen Ventin työsaavutus tällaisessa ylittää vaikkapa Suomen YLIVOIMASESTI myydyimmän raktorin työsaavutuksen? Miten?? Mistä syntyy ne säästöt jonka perusteella kannattaisi investoida 30-40 tonnia enemmän Venttiin kuin johonkin muuhun???



-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen vario
Variolla
syntyy niimpalijo enemmän jälkee että menee soppaa juu tunnissa
mutta se TYÖSAAVUTUS kun laitetaan jakajaksi
niin totuus kaataa muut koneet savikoloon  ;D

ei ymmärrä






Kerros Ojala, jos ajetaan siirtoajoa suht tasamaalla (Pohjanmaalla lienee tällaista jossakin) vaikkapa 50 km matka, joka taittuu noin yhdessä tunnissa, niin miten sen Ventin työsaavutus tällaisessa ylittää vaikkapa Suomen YLIVOIMASESTI myydyimmän raktorin työsaavutuksen? Miten?? Mistä syntyy ne säästöt jonka perusteella kannattaisi investoida 30-40 tonnia enemmän Venttiin kuin johonkin muuhun???





Syntyy säästöö siinä kun menee soppaa about 30 litraa vähemmän
sataselle, kaveri rahtas 70 km päähän mepana Valtralla ja kulutus
90 litraa /100km... Vetää hiljaseksi  :P


Oottakaapa kun Valtran portaattoman kulutuksia aletaan listata,
jos kiekat enää 1600 viidenkympin vauhdissa niin kulutukset tippuu
huimasti...

Entäs Dyna VT, menee aika pienillä litroilla vaikka Linnavuoren juoppo
nokalla ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
MITÄ, ojaja melkein kehuu dynaa...... :o :o

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Psst,mulla on salaista tietoa,paremmat betonimyllyt menee Ranskaan.
Enempää en voi kertoa.En voi.  :-X    Turha kysellä,en voi.
Ja Perkins pysyy MF:llä vaihtoehtona.
On tuolla Euroopan mantereella niitäkin
joille ei muu kelpaa.



Perkins King of the fields  8)  Neljäsataatuhatta Moottoria vuodessa
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Juhuu, poijalta on pallo hukassa  ;D

Tehtyä työyksikköä kohti Varion kulutus pitää laskea, Variolla
syntyy niimpalijo enemmän jälkee että menee soppaa juu tunnissa
mutta se TYÖSAAVUTUS kun laitetaan jakajaksi
niin totuus kaataa muut koneet savikoloon  ;D

Kuljettajan / omistajan leppoisa työskentely hytässä lissää
kateuskertoimen semmoseen mittaan että näitä viisasteluja
riittää maailman tappiin asti, ostakaa oma Vario niin ehkä jonain
päivänä ymmärrätte. Kaik ei ymmärrä sittekään, myyköön pois jos ei
nappaa... :P

Fendt Vario, edelläkävijän työväline   8)


Pystytkös Wanha patu  ;) Ojala todistamaan, että Fendt syö kokonaisuudessa niin ja niin paljon vähemmän kuin esim. John Deere, MF, NH, Case tai Valtra???  Ei sillä, Fendt olisi kärkitasitelussa traktorin ostossa, jos se olisi edes lähellä toisien traktorien hintoja! Et voi itsekkään väittää, että Fendt on niin edullinen ostaa :( Hyvä traktori, vähemmän hyvä hinta :'( :'( :'(

Fendt Vario vaatii hyvät työhalut ::)

Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo:19:29 kirjoittanut erakko

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
MITÄ, ojaja melkein kehuu dynaa...... :o :o

No onhan siinä Variota edes osa  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?


 Kaik ei ymmärrä sittekään, myyköön pois jos ei
nappaa... :P

Fendt Vario, edelläkävijän työväline  8)[/quote]


Pystytkös Wanha patu  ;) Ojala todistamaan, että Fendt syö kokonaisuudessa niin ja niin paljon vähemmän kuin esim. John Deere, MF, NH, Case tai Valtra???  Ei sillä, Fendt olisi kärkitasitelussa traktorin ostossa, jos se olisi edes lähellä toisien traktorien hintoja! Et voi itsekkään väittää, että Fendt on niin edullinen ostaa :( Hyvä traktori, vähemmän hyvä hinta :'( :'( :'(
[/quote]

Kylläpä tuota on totisteltu, sillon kun ostettiin porukalla Variot,
olis JD 6920 AutoPower ollu kalliimpi  :P

Taas tänään hyyty Deeren ap sievin liikenne ympyrään, laatikko
teki lakon  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
AI kalliimmaks??? ??? Kerro, kerro lisää :o Minkälaisilla varusteilla oli jd autopower? Jd:n autopowereita on levinnyt kuulemma vähän turhan paljon; huoltomies väitti, että ajajassa vika :-\ Näkyy olevan  paskoja kuskeja aika paljonkin ::) Keppivaihteinen ennemmin, jää paljon halvemmaksikin  ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
Ojala jauhaa potaskaa Vallun kulutuksesta.
Tossa lähellä urakoitsija jolla useampi Vallu T190.Ajavat paljon suurimmilla sallituilla kok.painoilla.Täälläpäin on mäkiset maastotkin.50 litraa keskikulutus sataselle.Kevyessä ajossa vähempi.

Työsaavutuksessa portaattomalla voi joissain oloissa päästä säästöön verrattuna pikavaihdekoneeseen jos homma käy pysähtelemättä portaattomalla.
Nykyäänhän näillä monipikavaihdekoneilla ainakaan pellolla ei juuri vaihtamisen takia pysähdellä.

leepu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
200 hv traktori vie noin 50l sataselle tyhjänäkin se on varma,vaikka on minkä värinen.ettei menny tunti kulutukset nyt sekasi pittää nimittäin muistaa kertoa kahella että saa 100km kulutuksen

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Ylivoimaisen syöppö vario?
On se ihmeellinen pään-nousema joillakin valteemin miehillä julistaa oman merkkinsä erinomaisuutta niinkuin jotakin uskontoa ja uskoa siihen vielä itsekin.

En väitä, ettei vallullakin töitään tekisi, tekee sillä ja olen minäkin tehnyt reilusti yli kaksi vuosikymmentä, on ollut nollakakkosta, nollavitosta, mezzoa, ämmää, teetä, ja ännää ja aina olen saanut kärsiä pikkuvikaisista koneista ja  ;)köyhistä sukulaisista.

Tuota ajettujen koneiden määrää vasten on turha tulla väittämään, jotta sä et poika tiedä mitään. Tai voihan se ollakin etten tiedä, mistä tuon tiennöö.

Kuitenkin joitakin ominaisuuksia ollut läpi historian, esim tehottomuus; jos tarvitsee esim sataheppaisen, pitää se vallulta olla satakakskymppi tai miel. liki sataviiskymppinen, jotta pärjää tehoissa muiden merkkien sataselle. "Saman" teholuokan koneilla tuli turpiin ykstoista-nolla.

Toki poikkeuksiakin ollut esim mezzo sarjan 6400 ja 8400, niissä oli positiivisen virkeitä ja niitä voi vieläkin sanoa ja suositella traktorina.
Pikkasen kutitettu 6400 kusetti jo isommat kuustuhat sarjalaiset mennen tullen.
Ämmästä (150) meni ja menee vieläkin 120-130-tehoiset ulkomaanelävät heittämällä ohi ja liki puolella polttoaineen kulutuksella ja polttoaineen kulutus on ollut läpi linjan aina ja iänkaiken muutenkin joskus tolkuttoman tuntuista vrt. kilpaileviin merkkeihin. Nyky polttiksen hinnoilla tuntuu.
Teholuokka yli 250 onkin sitten vallulle aika harmaata aluetta.

Pientä ja vähän isompaa hipluuta on ollut aina, takuut on kyllä toiminut.
On vaihdettu etuakselin osia sisälle ja päälle, syyläriä, turboo, kytkintä, jarrua, startit laturit yleensä kaikki sähköön liittyvä syvältä, on vaihdettu perän/vaihteiston öljyjä yläkautta ts. rattaineen ja jopa kuorineen ja sitten oma lukunsa ne tuulilasisirkukset.
Mutta kuten sanottua, takuut kyllä toimi, miten lie jatkossa ruvennooko ameriikanmummot vielä maksamaan meidän remontteja.

Nyt joitakin vuosia muillakin merkeillä ajaneena tuntuu mukavalle ajaa koneilla jotka tuntuvat joskus olevan kunnossa, mutta vaikka noita valluja joitakin vielä on tuossa kentällä, olen kyllä ajatellut jotta josko näistä hommista joskus eläkkeelle pääsen niin ehkä minä sen teen jostakin muusta merkistä, mielestäni olen oman osuuteni yhteiskuntavelvoitteesta kys.merkin osalta tehnyt.

Siis miksi tämä tunteenpalo julistettaessa vallun olematonta ylivoimaa.
Eihän tuollakaan autopuolella ole vastaavaa jampakointia.

Onhan olemassa  pieniä jaappanin, itäsuomen, ja muiden itämaiden tuottamia kulkineita, on myös isompia tuotteita samoilta valmistajilta, mutta ei kai kukaan tosissaan niitä lähde vertaamaan noihin kuuluimpiin ja kalliimman luokan automaailman tuotteisiin.
Kyllä siellä, vaikka molempien hintaluokkien rekisteriotteessa lukee henkilö- tai farmari- tai joku muu auto, niin on siellä myös kulkineissa eroa ja rahalle vastinettakin.

Sama pätee traktoreissa.
On olemassa traktoreita ja traktoreita. ;)



Hirveetä, jos on puoletkaan totta...