Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyykkärin käyntiongelma  (Luettu 9568 kertaa)

talontollo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Nyykkärin käyntiongelma
Vanha 8160 (M100) ottaa epäröiden kierroksia, räpättää, kun painaa kaasun pohjaan. Täydet kierrokset ottaa kyllä mutta tavallaan pätkii välillä ja tuprauttaa aavistuksen harmaata savua. Käyntiääni ei ole terve ja tuntuu että tehotkin on aavistuksen kateissa. Aivan kun saisi polttoaineeseen ilmaa. Käyntiin lähtee niin kun pitääkin, myös kylmänä.

Ilmansuodattimet on vaihdettu, ei auttanut.
Suodattimet ja tiivisteet on vaihdettu, ei auttanut.
Imupuolen letkut on vaihdettu, ei auttanut.
Uutta sähköistä siirtopumppua on kokeiltu, ei auttanut.
Polttoainesäiliöön menevä imuputki on tarkistettu, oli ehjä.
Polttoaineeseen on kokeiltu kaksitahtiöljyä, ei auttanut.

Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi ruiskutuspumppu (Bosch, jakaja) sökö.
Kone on turbotettu ja syöttöä lisätty. Ajettu n 7000h.

Onko vielä muita vaihtoehtoja kun dieselhuolto?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Revit sen pumpun ja suuttimet irti ja viet ne sinne tiisselikorjaamolle vaan. Kerran se kirpaisee. Ookko kaikki banjoliittimet ja muut mahdolliset kissanestoverkot syynänny polttoaineletkuissa?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Tsekkaa oletko laittanut suodattimen vaihdon yhteydessä kaksi tiivistettä päällekkäin. Viittaisi kyllä vahvasti imupuolen ilmavuotoon..

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
jos viittii askarella ni pätkä kirkasta putkea ennen pumppua ni näkee meneekö ilmaa, luulis ettei käyntiin lähde motteetta seisomisen jälkeen jos ilmaa vetää :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
tb löpöä tankissa. länsikoneet rupeaa pakkasella nikottelemaan venäläisellä talvi poltoöljyllä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
tai sitten vaan olet mahtannu laittaa viallisen tiivisteen suotimen kanssa, itellä kerran meinas mennä hermo casen kanssa mutta sitten kun vaihtoin uudet suotimet ja tiivisteet niin vikapa löyty, helevetin pienestä osaa olla kiinni!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9736
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Vanha 8160 (M100) ottaa epäröiden kierroksia, räpättää, kun painaa kaasun pohjaan. Täydet kierrokset ottaa kyllä mutta tavallaan pätkii välillä ja tuprauttaa aavistuksen harmaata savua. Käyntiääni ei ole terve ja tuntuu että tehotkin on aavistuksen kateissa. Aivan kun saisi polttoaineeseen ilmaa. Käyntiin lähtee niin kun pitääkin, myös kylmänä.

Ilmansuodattimet on vaihdettu, ei auttanut.
Suodattimet ja tiivisteet on vaihdettu, ei auttanut.
Imupuolen letkut on vaihdettu, ei auttanut.
Uutta sähköistä siirtopumppua on kokeiltu, ei auttanut.
Polttoainesäiliöön menevä imuputki on tarkistettu, oli ehjä.
Polttoaineeseen on kokeiltu kaksitahtiöljyä, ei auttanut.

Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi ruiskutuspumppu (Bosch, jakaja) sökö.
Kone on turbotettu ja syöttöä lisätty. Ajettu n 7000h.

Onko vielä muita vaihtoehtoja kun dieselhuolto?

Tuohan on sukua suoraan ylenevässä polvessa Fiatagri 80/90:lle. Mielestäni se on käynyt tuollalailla ainakin viimeiset 20 vuotta talvisin. Tosin ei se tuota lämpimänä tee , siis talvisinkaan ::)

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Mulla oli sama ongelma 5 vuotta sitten. Huoltomies käski ottaa suodattimen ja imuletkun irti suodattimen jalasta ja puhaltaa paineilmalla niin sanotusti väärään suuntaan eli suodatinjalan sisäpuolella on tuloreikä niin siitä takkiin päin laita kämmen eteen niin näät mitä tulee. Mulla tuli semmosta kumi nöyhtää joka tukki tulo reijän. Ota myös siirtopumppu myös irti.

+250

  • Vieras
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Mulla oli sama ongelma 5 vuotta sitten. Huoltomies käski ottaa suodattimen ja imuletkun irti suodattimen jalasta ja puhaltaa paineilmalla niin sanotusti väärään suuntaan eli suodatinjalan sisäpuolella on tuloreikä niin siitä takkiin päin laita kämmen eteen niin näät mitä tulee. Mulla tuli semmosta kumi nöyhtää joka tukki tulo reijän. Ota myös siirtopumppu myös irti.
Ainaki 140 on takaiskuventtili välis,voi olla heikkoa puhaltaa väärinpäin :o

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
140 on paljon uudempi kuin 8160. Mulla ajettu jo 12000h. Kovilla pakkasilla meinaa tehä vielä samaa vikaa mut laitaa jään estoa putellin tankiin niin hyvin menee

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Mulla oli sama ongelma 5 vuotta sitten. Huoltomies käski ottaa suodattimen ja imuletkun irti suodattimen jalasta ja puhaltaa paineilmalla niin sanotusti väärään suuntaan eli suodatinjalan sisäpuolella on tuloreikä niin siitä takkiin päin laita kämmen eteen niin näät mitä tulee. Mulla tuli semmosta kumi nöyhtää joka tukki tulo reijän. Ota myös siirtopumppu myös irti.

Vanhoista täyttöletkuista irtoaa just tuota, ja isompiakin kappaleita.. Tuurilla tankin sihti on tukossa, ja siitä seuraa hyvin tuollainen ongelma jota aloittaja tuossa kuvailee.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Tuosta tankin imuputken sihdistä tuli mieleen oiso tukkeessa tai sihtiän on muistaakseni tökätty putkeen eikä ole millään kiristetty. oisko siten imussa sihti voinu pohjata imuputken päähän. muistelen joskus jollekkin tuolleen käyneen. helppo korjata vetää sihdin alas ja pihdeillä puristaa sihdin yläpuolelta putken soikeaksi. Yksi ongelma on myös tuo tankin läpivienti. mulla tuli läpiviennin kohdalla tankin putkenpuolelle hiushalkeama ja siitä imeskeli ilmaa.
Tuon ilma ongelman kanssa kannattaa olla tarkkana menee syöttöpumppun runko äkkiä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Mikähän näissä 7,5 litran nyykkärin moottoreissa on kun ei niillä taho päästä 7000 tunnin kun pitää jo avata?
Monessa myytävässä näkyy olevan jo toinen moottori vaikka tunteja vähän.?Toki moottori on rakenteeltaan vanhanaikainen ei märkiä syliteriputkia niin kuin kaikissa nykyajan kiisseleissä lähes järkiään on .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
Mikähän näissä 7,5 litran nyykkärin moottoreissa on kun ei niillä taho päästä 7000 tunnin kun pitää jo avata?
Monessa myytävässä näkyy olevan jo toinen moottori vaikka tunteja vähän.?Toki moottori on rakenteeltaan vanhanaikainen ei märkiä syliteriputkia niin kuin kaikissa nykyajan kiisseleissä lähes järkiään on .
Eikös tuo 7,5 ole foortti pohjainen, taittaa olla kuivat putket silti enemmistönä, nyykäri iveco vai mikä se ny on , perkins jne 
   cría cuervos y te sacarán los ojos

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: Nyykkärin käyntiongelma
En oo kuullu muuta ku että ku kierroksia lisätään niin sitten rupiaa venttiilit saamaan kyytiä  ;D Ei oo ollu ongelmia itellä ku vakio kierroksilla mennään,eniten ajetussa ei oo tosin vasta ku 9050h. Toinen lukunsa sitten nuo 175,190 mallit missä on se sähkö boschi niin nänhy muutaman myynti ilmotuksen että moottori vaihdettu,onko sillä pumpulla mitään tekemistä asian kanssa ?