Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 11 Päivää  (Luettu 31263 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: 11 Päivää
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

VSOP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: 11 Päivää
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D
     HEP

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: 11 Päivää
Taitaa olla VSOP....eiku sen olen nähnyt ihan muualla. :D

tuleeko sitä tavaráa useinkin nautittua?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: 11 Päivää
Silloin harvoin, kun sitä nautitaan pitää olla vähintään XO:ta.  ;)
Mystinen kesälaatumies

sirkussonni

  • Vieras
Vs: 11 Päivää
Saapi nähä vaikka koko maa kalpenis. Mitä ton valtran sivun vaan avasin...
Kalpenee juu, kun valmistuksia siirretään ulkomaille!!!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 11 Päivää
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.

Niinniin, mut sepäs onki sit veeäspee eikä veepeeäs... niin se arvaus... Variator, vikiperias oli oikeen selitys, tolle variaattorille, että "mechanical power transmission device that can change its gear ratio continuously"

Että siinä on ny sitte sitä mekaanista portaatonta... Mahtaako olla peräti metallihihnavariaattori niinku autotekniikan puolella joskus kehiteltiin. :D
tethering holes to their concave windings

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: 11 Päivää
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.

Niinniin, mut sepäs onki sit veeäspee eikä veepeeäs... niin se arvaus... Variator, vikiperias oli oikeen selitys, tolle variaattorille, että "mechanical power transmission device that can change its gear ratio continuously"

Että siinä on ny sitte sitä mekaanista portaatonta... Mahtaako olla peräti metallihihnavariaattori niinku autotekniikan puolella joskus kehiteltiin. :D
Eiks se ollukkaan se variable ??? muuttuva tms.

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: 11 Päivää
Vitsi vitsi mutta ihan totta se tulee ja kirjaimet tarkoittavat sanoja:
V....... System Power  Nyt saa jokainen tässä tehtävän elikkä kuka keksii ensimmäisen sanan ja se EI ole Valtra.Tosi helppo.
Vario System Power? ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: 11 Päivää
Tämähän on ihan hyvä uutinen, vaikuttaa tosi kiinnostavalta tuo N122, jos siihen saisi ainakin kepittömän vaihteiston. En tarvitse täysin portaatonta, tärkeintä on että pääsee 3 - 20 km/h painamatta kytkintä ja siirtämättä keppiä alueelta toiselle. Bonusta olisi jos pääsee ihan huippunopeuteen asti yhdellä pienellä sähkövivulla ja napeilla.

Nyt Konefoorumilla tuli vertailtua JD 6XXX ja MF 54XX Dyna vaihteistoa ja kyllä Valtralta pitääkin jotain tulla, jotta mielenkiinto säilyy. JD ei pärjää hyttinsä takia yhtään, on kyllä järkyttävän ahdas sekatyöhön, saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos eikä ergonomia yhtään MF:n tasolla. NH 60X0 sarja jokseenkin kiinnostava, mutta on siinäkin puutteet, kuten kääntymätön tuoli, metsään ja haketukseen.

Kunhan hinta vaan ei karkaa, voisi jopa tehdä hieman "tuotekehitystäkin".

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: 11 Päivää
saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos

Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: 11 Päivää
Lainaus
Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?

No kun lenkkarit ovat vähän huonoja metsätyössä, ja se kangas ei oikein tunnu turvalliselta kun sahaa lähellä jalkoja. Lumessa korkeavartinen kenkä on mielestäni parempi. Metsäbootsit vierekkäin ovat yhtä leveät kun JD ovensuu alhaalla, vaikkei sillä tavalla poistutakaan hytistä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: 11 Päivää
saappaat ei mahdu vierekkäin ovensuusta ulos

Kuka hullu saappaat jalassa tekee konetöitä?

Minä en talvella oikein mitään muuta käytäkään kuin lämpövuorellisia saappaita. Ja näillä keleilläkin täytyy pitää varsikengässä villasukkaa tavallisen lisäksi.

Viimeksi muokattu: 19.10.08 - klo:12:08 kirjoittanut bouli

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 11 Päivää

Jos vertaa noita automatisoituja ja portaattomia, niin onko ne nimenomaan ominaisuudet (Mitä ne on? Poljinajo?) jonka vuoksi aito portaaton olisi parempi? Jos automatioitu toimii hyvin, hyötysuhde on hyvä niin mikä ihmeen ongelma siinä sitten on, ainakin siten että se vaikuttaa monelle olevan ihan uskon asia?  ???

--tää oppiriita syntyy siitä,että teoriassa esim.Eccom on taloudellisempi kuin Fendt vario,johtuen useammasta mek.portaasta vaihteistossa.Tällähän on pyritty vähentämään hydrauliikan keskimääräistä osuutta.Ratkaisusta vaan seuraa kääntöpuolena enemmän osia,vaikeampi ohjelma joka hallinnoi vaihteistoa sekä jonkin verran tehontarvetta monilevykytkinten hallintaan.Mikä on sitten combinaatioiden kokonaishyötysuhteiden ero on sitten kinan aihe.Käsittääkseni se on aika pieni.

--kaiken kaikkiaan normaalikäytössä suurin etu portaattomista sekä automaattipikavaihteista saadaan tilanteissa missä työ keskeytyisi 'kepin hämmenykseen'.Liikkeellelähtkin syö energiaa.
--itse ainakin koen automaattivahdon hyväksi esim.kölvöhommissa kun ei riitä kädet ohjauksen ja hydrauliikkahallinnan lisäksi painelemaan pikavaihdenappeja.Äkkitilanteessa traktori hoitaa vaihtamisen alaspäin ja yhdistelmä ei pysähdy

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: 11 Päivää
T ja N Valtran vaihteistoehtoina ovat nyt myös 5-portainen powershift Versu sekä Valtran oman kehitystyön tuloksena automaattinen Direct.

Automaattisessa Directissä on neljä nopeusaluetta ja jokaisessa
niissä kaksi tehopiikkiä.
Nopeusalueet ovat A: ajovoimanotto,ryömintä ja yleensä
erittäin vaativat olosuhteet, B:peltoalue 0 – 18 km/h, C: yleis-
alue 0 – 30 km/h ja D: maantieajo.

Valtra mainostaa, että molemmat vaihteistot ovat uskomattoman
helppoja käyttää. Ohjaamossa ei ole yhtään vaihdevipua.
Portaatonta Directä hallitaankyynärnojaan sijoitetulla
vivulla, jolla valitaan haluttu nopeusalue (yksi neljästä), kaasupolkimella
nopeus ja vasemmalla kädellä suunta.Versua komennetaan
kolmella painonapilla.

Directissä ja Versussa hydrauliikka on kuormantunteva,
kuten Advancessa.Vakiotuotto on 115 L/min ja saatavana myös
150 L/min. Muista lisävarusteista mainittakoon heavy duty -
nostolaite ja jarruilla varustettu järeämpi (+140 kg) etuakseli.
Uudet N ja T Versut ja Directit erottaa myös päällepäin.
Konepeitot ja takalokasuojat ovat kokeneet muodonmuutoksen.
T-sarjassa on nyt valurautainen runko ja erillinen
polttoainesäiliö. Uuden rungon ja järeämmän voimansiirron
vuoksi T:n paino on noussut noin 300 kg. N:ssä ja T:ssä entiset
3-portaisella pikavaihteella varustetut Classicit ja HiTechit
säilyvät edelleen valikoimassa.
Versun valmistus alkaa ensi keväänä ja Directin kesällä.
Myynti alkaa jo vuoden alusta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 11 Päivää
mikä on tehopiikki?
Kuulostaa ihan hienolta muuten!