Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus  (Luettu 11086 kertaa)

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Omakohtaiset havainnot Agrimarketin sujuvasti toimivaan laskutukseen ovat saaneet minut ainakin lievästi sanoen ärsyyntymään. Viimeinen havainto tuli vuodenvaihteen tienoilta pesuaineoston tiimoilta. Olen todennäköisesti tilannut puhelimella pesuainetynnyrin 23.12. (laskussa lukee toimitus ja kyseinen päivä). Rahtikirjassa päiväys 31.12.2013, jolloin todennäköisesti lähtenyt ja tuli aika pian varmaan sen jälkeen. Kyseistä tapahtumaketjua seurannut lasku tuli 9.1.2014 ja oli päivätty 31.12.2013, mikä hyvin mahdollista, ellei ole kirjattu tarkoituksellisesti viime vuodelle. Eräpäivä kyseiselle laskulle oli tuo sama 9.1.2013, minä lasku saapui laskutusosoitteeseen. Laskutuspäivän ja kirjeen saapumisen väliin osuu viisi arkipäivää, mutta pyhät ovat voineet sotkea postinkulkua. Heillä näyttää olevan tapana muistuttaa nopeasti, ellei lasku ole maksettu eräpäivänä (koron muodossa ja jopa niin, vaikka olisi sen itse jo lisännyt maksettuun laskuun). Tästä annoin palautetta suoraan yritykseen ja laskutus pysyi muutaman kuukauden inhimillisenä. Nyt koin paremmaksi ottaa asian esille täällä yleisellä foorumilla, mikä saattaa olla monesti tehokkaampi sisäisen viestinnän väline. Toki ei aina niin miellyttävä. Olisi mukava kuulla onko kukaan muu joutunut kokemaan vastaavaa.

Tässä toki vikaa itsessäkin, mutta yksin hoitaessa maatilaa, omat ja perheen asiat huolehdittavana, sairaan vanhuksen perään katsominen (kuten monella muullakin tällä palstalla näyttää olevan) ei aina laskuja ja muitakaan kirjeitä välttämättä tule avattua heti niiden saavuttua, vaan se saattaa olla yksi päivä viikossa, jolloin pyrkii ne asiat hoitamaan keskitetysti. Toivoisi tällaiselta isommaltakin yritykseltä ymmärrystä myyntisaamisten kiertonopeuden laskemiseen esimerkiksi 5-7 pv, sillä tuskin heidän maksuvalmius siihen voi kaatua tämänhetkisellä korkotasolla.

Viimeksi muokattu: 19.01.14 - klo:11:00 kirjoittanut Rami

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Mulle on pari kertaa käynyt niin, että lasku tuolta saapuu vasta kun eräpäivään on 3 päivää. Mulle noista saattaa tulla harmia, koska olen joskus viikonkin putkeen pois postiosoitteesta  :P

Vastavuoroisesti viljatili on viipynyt  4 kuukautta  ;D Tuli kyl korkoa, joten tienasin kympin  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus

Agrilta on takavuosina tullut mm. polttoöljyä ja ties mitä, ja kahdesti on muistaakseni ollut eräpäivä merkittynä ennenkuin lasku on saapunut edes postilaatikkoon. Näistä ei mitään ongelmaa sinänsä tullut. Lähes jokainen lasku (mitä nyt nykyään enää sieltä otan, en paljon mitään) on siten että käytännössä 3-5 arkipäivää laskun saapumisesta. Reskontra on sinänsä asiallinen mutta tieto tuntuu joskus hukkuvan myyjien ja reskontran välillä.

On näitä sattunut muillekin. Eräs työkone tuli pihaan ja lasku noin viikon päästä, eräpäivä oli merkattu päivälle ennen koko koneen saapumista.  :P Kerran taas jouduin maksamaan perintäfirmalle leipää siitä hyvästä koska eräs sähköliike oli laittanut laskuni perintään viikkoa ennen ENSIMMÄISEN laskun erääntymistä (eli noin 14 vrk maksuajan lasku) koska oli sekoittanut minut erääseen toiseen asiakkaaseen ja ajatellut ettei kuitenkaan saa minulta rahoja.  :o

No, perintäfirma vain urputti että kyllä heidänkin täytyy syödä, minä meinasin että en minä tietysti viiti leivän murenta mennä toisten suusta ottamaan mutta kerroin kyllä suoraan kuinka vitutti kyseinen toimintatapa. Sähköliikkeen omistajaa harmitti, mutta minua ei koska olen saanut myöhemmin parempaa palvelua halvemmalla muualta.

Laskut avaan joka aamu, mutta maksan keskitetysti noin kerran viikkoon. jos se ei jollekulle sovi niin saa luvan sopia asiasta erikseen, sekin käy. Isotkaan firmat ei joka päivä lappuja pyörittele.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

montöör

  • Vieras
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Paikallinen puhelinyhdistys(Iäkkäimmät
agronettiläiset saattavat hämärästi muistaa
lanka?puhelimet) piti tapanaan lähettää lasku
osalle asiakkaista vähän myöhässä. Tämä siis
aikana ennen elisoja ja soneroita. Lasku tuli
eräpäivänä tai sen jälkeen ja seuraavassa
laskussa oli tietysti myöhästymismaksu.
Tämäkin jippo sitten purkautui. :P
Meni vähän ohi topicin :-[

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Se tapahtuu aika helpostikkin, jos lasku lähtee ennen tavaraa ja maksuaika on seitsemän päivää, ei sitä tarvi postissa paljoakaan tumpeloida, niin lasku ja tavara on väärässä järjestyksessä perillä ja eräpäivä jo menny  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Joo suht joutuin kyllä tulee laskut kyseisestä puljusta parhaillaan posti toi laskun ennen kuin tavarat oli pihassa, ja yleensän eräpäivä on just muutaman päivän sisällä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Se tapahtuu aika helpostikkin, jos lasku lähtee ennen tavaraa ja maksuaika on seitsemän päivää, ei sitä tarvi postissa paljoakaan tumpeloida, niin lasku ja tavara on väärässä järjestyksessä perillä ja eräpäivä jo menny  :o
Usein siis lasku ja tavara lähtevät samaan aikaan. Sitten joku kuljetusliike jumittaa toimitusta viikon tai kaksi... se ei ole varsinaisesti myyjän vika
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Lähinnä toivoisin, että maksuaikaa olisi noin 7-9 pv siitä, kun lasku tulee. Se kyllä on, jos lasku lähetetään silloin, kun se tehdään ja maksuaika on 14 vrk. Kyllä nämä ovat kuitenkin aika lyhyitä myyntisaamisten kiertoaikoja siihen nähden, mitä nämä samat yritykset vaativat omille ostoveloilleen pienemmiltä tavarantoimittajilta. Tällä hallitaan omaa käyttöpääomaa, mutta tuntuu jotenkin siinä mennyn äärettömyyksiin ja se saattaa alkaa haitata kaupankäyntiä. Rakennetaan viivästyskoroista jokin lisätuloauotomaatti, mikä ei kuitenkaan ole käsittääkseni mitään varsinaista liiketoimintaa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Lähinnä toivoisin, että maksuaikaa olisi noin 7-9 pv siitä, kun lasku tulee. Se kyllä on, jos lasku lähetetään silloin, kun se tehdään ja maksuaika on 14 vrk. Kyllä nämä ovat kuitenkin aika lyhyitä myyntisaamisten kiertoaikoja siihen nähden, mitä nämä samat yritykset vaativat omille ostoveloilleen pienemmiltä tavarantoimittajilta. Tällä hallitaan omaa käyttöpääomaa, mutta tuntuu jotenkin siinä mennyn äärettömyyksiin ja se saattaa alkaa haitata kaupankäyntiä. Rakennetaan viivästyskoroista jokin lisätuloauotomaatti, mikä ei kuitenkaan ole käsittääkseni mitään varsinaista liiketoimintaa.
Ei ole, mutta tuo viivästyskorko moninkertaistaa voiton ainakin bulkkikaupassa  ;D Apulannasta jää kaupalle +0, 5% ja rehujen toimitusmyynnistä 1-2%.... siis ilman viivästyskorkoja  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
DeLaval taisi jokunen vuosi sitten muuttaa laskutuskäytäntöjään saadun palautteen perusteella. Toivottavasti Agrimarketissa luetaan agronettiä ja yskä tulee ymmärretyksi.

Elisa katkaisi meidän firmasta dataliikenteen, kun alkuperäisen laskun eräpäivästä oli kulunut 2 viikkoa. Lasku oli -so***** vastaisesti- tullut sähköpostiini ja jäänyt huomioimatta. Muistutus oli lähtenyt liikkeelle paperiversiona 7 päivää eräpäivän jälkeen, ja avaamattomien postien kasassa se oli sulun iskiessä. Annoin palautetta, että eikö ko alalla toimivalta firmalta voisi odottaa vaikkapa tekstiviestiä ennen toimenpiteitä.

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Olen huomannut, että paras tapa välttää Agrimarketin sekaiset laskutukset, on hyvin yksinkertaista välttää! En soita, enkä avaa kyseisen firman ovea kuin hätätapauksessa!
Siis että voi olla siellä asioiden hoito TODELLA vaikeata ja jäykkää! Se vaan on kyllä ihme, että asiakkaasta ei väliä pidetä sitten yhtään! Jonkin varaosan tilaaminen on kuuden viikon projekti, mutta laskutus on ainoa joka toimii.  Naapurikaupan oven saranoita saa rasvata kerran päivään.
Sellanen itsetutkiskelun paikka on Agrimarketeissa tarpeen, todellakin! 
Ps. vuodenvaihteen tienoilla laskun maksusta saattoi kestää jopa 8 päivää siihen, kun vastapuolella oli rahat tilillä, jossain se raha lepää matkalla, ennenkuin jaksaa taas palvella seuraavalla tilillä!

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Omakohtaiset havainnot Agrimarketin sujuvasti toimivaan laskutukseen ovat saaneet minut ainakin lievästi sanoen ärsyyntymään. Viimeinen havainto tuli vuodenvaihteen tienoilta pesuaineoston tiimoilta. Olen todennäköisesti tilannut puhelimella pesuainetynnyrin 23.12. (laskussa lukee toimitus ja kyseinen päivä). Rahtikirjassa päiväys 31.12.2013, jolloin todennäköisesti lähtenyt ja tuli aika pian varmaan sen jälkeen. Kyseistä tapahtumaketjua seurannut lasku tuli 9.1.2014 ja oli päivätty 31.12.2013, mikä hyvin mahdollista, ellei ole kirjattu tarkoituksellisesti viime vuodelle. Eräpäivä kyseiselle laskulle oli tuo sama 9.1.2013, minä lasku saapui laskutusosoitteeseen. Laskutuspäivän ja kirjeen saapumisen väliin osuu viisi arkipäivää, mutta pyhät ovat voineet sotkea postinkulkua. Heillä näyttää olevan tapana muistuttaa nopeasti, ellei lasku ole maksettu eräpäivänä (koron muodossa ja jopa niin, vaikka olisi sen itse jo lisännyt maksettuun laskuun). Tästä annoin palautetta suoraan yritykseen ja laskutus pysyi muutaman kuukauden inhimillisenä. Nyt koin paremmaksi ottaa asian esille täällä yleisellä foorumilla, mikä saattaa olla monesti tehokkaampi sisäisen viestinnän väline. Toki ei aina niin miellyttävä. Olisi mukava kuulla onko kukaan muu joutunut kokemaan vastaavaa.

Tässä toki vikaa itsessäkin, mutta yksin hoitaessa maatilaa, omat ja perheen asiat huolehdittavana, sairaan vanhuksen perään katsominen (kuten monella muullakin tällä palstalla näyttää olevan) ei aina laskuja ja muitakaan kirjeitä välttämättä tule avattua heti niiden saavuttua, vaan se saattaa olla yksi päivä viikossa, jolloin pyrkii ne asiat hoitamaan keskitetysti. Toivoisi tällaiselta isommaltakin yritykseltä ymmärrystä myyntisaamisten kiertonopeuden laskemiseen esimerkiksi 5-7 pv, sillä tuskin heidän maksuvalmius siihen voi kaatua tämänhetkisellä korkotasolla.


Ihan sama juttu ilo itsellä tänä vuonna Agrin kannsa. Lasku oli kuitattu lähteväksi 31.12.2013 ja ruhtinaalliset 7 päivän maksuajalla. No johtuen kakkosluokan postin käytöstä, sekä useammasta ylimääräisestä pyhästä, lasku oli jo saapuessaan erääntynyt... Laskutuslisä kyllä on laskulla s..tana...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
DeLaval taisi jokunen vuosi sitten muuttaa laskutuskäytäntöjään saadun palautteen perusteella. Toivottavasti Agrimarketissa luetaan agronettiä ja yskä tulee ymmärretyksi.

Elisa katkaisi meidän firmasta dataliikenteen, kun alkuperäisen laskun eräpäivästä oli kulunut 2 viikkoa. Lasku oli -so***** vastaisesti- tullut sähköpostiini ja jäänyt huomioimatta. Muistutus oli lähtenyt liikkeelle paperiversiona 7 päivää eräpäivän jälkeen, ja avaamattomien postien kasassa se oli sulun iskiessä. Annoin palautetta, että eikö ko alalla toimivalta firmalta voisi odottaa vaikkapa tekstiviestiä ennen toimenpiteitä.

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.

minä tunnen kuuluvani näihin.. toki vain niissä tilanteissa jossa tiedän asiakkaalla olevan maksuhäiriöitä pidemmältä ajalta useammalle firmalle.. autttaahan se kummasti ;) 3 tapausta 2 vuoden aikana.. mulle on aiva sama kuinka pienis eris maksaa, kuhan se on so***** ja siitä pidetään kiinni..

mutta tuo on kyllä perseestä että eräpäivät o nuinki pian laskun saapumisesta.. toki tuntuu tuo posti tumpeloovan palio tääkippäin..

ja sitte nuo tilinhoito ja laskutusmaksut.. paikallinen myyjä ei halunnu kävellä kassalle ja sano laittavansa ylähä 1,5 ekun suodattimen, minä siitä riemastuun että jaa ja maksatat mulla päälle 2,5 ekua tilinhoitomaksua, kehu jotta laitetaan kielto päälle.. noh hain viikon päästä muuta ja sitte jo lappu tuliki.. muuten kyllä ok palvelua..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Laskutus on kaiketi myös myymäläkohtaista. Täällä on viime aikoina toiminut aivan hyvin. Toisin on delavalin suhteen. Huoltomiehen harvoista käynneistä laskut tulee ihan oikein, mutta toimitusmyynnissä (pesuaineet, nännikumit tms.) käy usein niin, että lasku tulee useita päiviä ennen toimitusta ja eräpäiväkin on ollut ennen toimitusta. Mun mielestäni ongelma on lähinnä nimellinen, kun tavaraa ei ehdi tarkastaa ennen maksua. Näin tapahtuessa pitäisi myyntitapahtuma muuttaakin nettikauppatyyliseksi, maksetaan ostaessa heti ja reklamoidaan sitten tavaran tullessa, jos aihetta on.

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

antti-x

  • Vieras
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Laskutus on kaiketi myös myymäläkohtaista. Täällä on viime aikoina toiminut aivan hyvin. Toisin on delavalin suhteen. Huoltomiehen harvoista käynneistä laskut tulee ihan oikein, mutta toimitusmyynnissä (pesuaineet, nännikumit tms.) käy usein niin, että lasku tulee useita päiviä ennen toimitusta ja eräpäiväkin on ollut ennen toimitusta. Mun mielestäni ongelma on lähinnä nimellinen, kun tavaraa ei ehdi tarkastaa ennen maksua. Näin tapahtuessa pitäisi myyntitapahtuma muuttaakin nettikauppatyyliseksi, maksetaan ostaessa heti ja reklamoidaan sitten tavaran tullessa, jos aihetta on.

Delavalilla on ihan pätevät, joskin kalliit huoltomiehet, mutta muu organisaatio (logistiikka, myynti, laskutus) on kuin jostain 80-luvun valtionhallinnosta. Jos firma kouluttaisi myyntimiehistä järkevämmän puolen huoltoon (loput ulos) ja  kaikki huoltomiehet hoitaisivat esim päivän viikosta pelkkää myyntiä ja lopun aikaa vähän myyntiä huoltojen ohessa, niin sekä myynti että huolto paranisivat. Sitten voisivat kilpailuttaa logistiikkansa ja antaa sen yhden pätevän firman hoidettavaksi. Ja sitten kun vielä hoitaisivat laskutuksen ja muun paperin pyörittämisen niin että tavoitteena on säästää kaikkien aikaa ja hermoja ja rahaa sen sijaan että tavoitteena on pitää toimiston tytöt työllistettynä (kun laskuissakaan ei ole viivakoodia sen takia!!), niin voisi firman tulos parantua aika plajonkin.