Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus  (Luettu 11283 kertaa)

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???
http://www.asiakastieto.fi/uutiskirje/tratta.htm
Pari kymppiä maksaa jos tilaa itselleen todistuksen ettei ole luottohäiriörekisterissä ............. hyvää bisnestä :)
sielussani tumma laulu helää..............

Partson

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.

minä tunnen kuuluvani näihin.. toki vain niissä tilanteissa jossa tiedän asiakkaalla olevan maksuhäiriöitä pidemmältä ajalta useammalle firmalle.. autttaahan se kummasti ;) 3 tapausta 2 vuoden aikana.. mulle on aiva sama kuinka pienis eris maksaa, kuhan se on so***** ja siitä pidetään kiinni..

mutta tuo on kyllä perseestä että eräpäivät o nuinki pian laskun saapumisesta.. toki tuntuu tuo posti tumpeloovan palio tääkippäin..

Nyt on viestiketju johon ei ehkä missään nimessä pitäisi vastata omalla nimellä, mutta...
Tunnustan harrastaneeni tekstiviestillä ihmisten häirintää jos lasku on mennyt pitkäksi, ei heti seuraavana päivänä tietenkään(pankit ottaa aikaa), mutta jos se on about 10pv yli. Joskus olen myös ottanut asiakseni oikein soittaa kyseisestä asiasta.  Sitten jos tämä ei tuota tulosta kohtuullisessa ajassa, tai asiakas ei esim suostu tavaran saatuaan vastaamaan puhelimeen niin perintätoimisto saa sitten muistutella ja hoitaa asian. Noitakin on jotka ilmeisesti luulee että puhelimeen vastaamattomuus on yhtä kuin laskun mitätöinti.

Mielummin teen näin päin kuin että heti laittaisi karhukirjettä korkoineen, koska on olemassa mahdollisuus että posti on hukannut laskun tai kiireisen sesongin aikana asiakas ei vaan ole muistanut/huomannut/havainnut että eräpäivät paukkuu. Kaiken kaikkiaan noissa tilanteissa, jos tuollaisia tulee itse kullekin, asiat ovat yleensä neuvoteltavissa. Pääosin suomalaiset maksaa laskunsa ajallaan.

Ei mulla muuta. ehkä olis pitäny toikin pitää omana tietona