Agronet

Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Rami - 19.01.14 - klo:10:50

Otsikko: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Rami - 19.01.14 - klo:10:50
Omakohtaiset havainnot Agrimarketin sujuvasti toimivaan laskutukseen ovat saaneet minut ainakin lievästi sanoen ärsyyntymään. Viimeinen havainto tuli vuodenvaihteen tienoilta pesuaineoston tiimoilta. Olen todennäköisesti tilannut puhelimella pesuainetynnyrin 23.12. (laskussa lukee toimitus ja kyseinen päivä). Rahtikirjassa päiväys 31.12.2013, jolloin todennäköisesti lähtenyt ja tuli aika pian varmaan sen jälkeen. Kyseistä tapahtumaketjua seurannut lasku tuli 9.1.2014 ja oli päivätty 31.12.2013, mikä hyvin mahdollista, ellei ole kirjattu tarkoituksellisesti viime vuodelle. Eräpäivä kyseiselle laskulle oli tuo sama 9.1.2013, minä lasku saapui laskutusosoitteeseen. Laskutuspäivän ja kirjeen saapumisen väliin osuu viisi arkipäivää, mutta pyhät ovat voineet sotkea postinkulkua. Heillä näyttää olevan tapana muistuttaa nopeasti, ellei lasku ole maksettu eräpäivänä (koron muodossa ja jopa niin, vaikka olisi sen itse jo lisännyt maksettuun laskuun). Tästä annoin palautetta suoraan yritykseen ja laskutus pysyi muutaman kuukauden inhimillisenä. Nyt koin paremmaksi ottaa asian esille täällä yleisellä foorumilla, mikä saattaa olla monesti tehokkaampi sisäisen viestinnän väline. Toki ei aina niin miellyttävä. Olisi mukava kuulla onko kukaan muu joutunut kokemaan vastaavaa.

Tässä toki vikaa itsessäkin, mutta yksin hoitaessa maatilaa, omat ja perheen asiat huolehdittavana, sairaan vanhuksen perään katsominen (kuten monella muullakin tällä palstalla näyttää olevan) ei aina laskuja ja muitakaan kirjeitä välttämättä tule avattua heti niiden saavuttua, vaan se saattaa olla yksi päivä viikossa, jolloin pyrkii ne asiat hoitamaan keskitetysti. Toivoisi tällaiselta isommaltakin yritykseltä ymmärrystä myyntisaamisten kiertonopeuden laskemiseen esimerkiksi 5-7 pv, sillä tuskin heidän maksuvalmius siihen voi kaatua tämänhetkisellä korkotasolla.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.01.14 - klo:10:58
Mulle on pari kertaa käynyt niin, että lasku tuolta saapuu vasta kun eräpäivään on 3 päivää. Mulle noista saattaa tulla harmia, koska olen joskus viikonkin putkeen pois postiosoitteesta  :P

Vastavuoroisesti viljatili on viipynyt  4 kuukautta  ;D Tuli kyl korkoa, joten tienasin kympin  8)
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Peurajussi - 19.01.14 - klo:11:13

Agrilta on takavuosina tullut mm. polttoöljyä ja ties mitä, ja kahdesti on muistaakseni ollut eräpäivä merkittynä ennenkuin lasku on saapunut edes postilaatikkoon. Näistä ei mitään ongelmaa sinänsä tullut. Lähes jokainen lasku (mitä nyt nykyään enää sieltä otan, en paljon mitään) on siten että käytännössä 3-5 arkipäivää laskun saapumisesta. Reskontra on sinänsä asiallinen mutta tieto tuntuu joskus hukkuvan myyjien ja reskontran välillä.

On näitä sattunut muillekin. Eräs työkone tuli pihaan ja lasku noin viikon päästä, eräpäivä oli merkattu päivälle ennen koko koneen saapumista.  :P Kerran taas jouduin maksamaan perintäfirmalle leipää siitä hyvästä koska eräs sähköliike oli laittanut laskuni perintään viikkoa ennen ENSIMMÄISEN laskun erääntymistä (eli noin 14 vrk maksuajan lasku) koska oli sekoittanut minut erääseen toiseen asiakkaaseen ja ajatellut ettei kuitenkaan saa minulta rahoja.  :o

No, perintäfirma vain urputti että kyllä heidänkin täytyy syödä, minä meinasin että en minä tietysti viiti leivän murenta mennä toisten suusta ottamaan mutta kerroin kyllä suoraan kuinka vitutti kyseinen toimintatapa. Sähköliikkeen omistajaa harmitti, mutta minua ei koska olen saanut myöhemmin parempaa palvelua halvemmalla muualta.

Laskut avaan joka aamu, mutta maksan keskitetysti noin kerran viikkoon. jos se ei jollekulle sovi niin saa luvan sopia asiasta erikseen, sekin käy. Isotkaan firmat ei joka päivä lappuja pyörittele.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: montöör - 19.01.14 - klo:11:18
Paikallinen puhelinyhdistys(Iäkkäimmät
agronettiläiset saattavat hämärästi muistaa
lanka?puhelimet) piti tapanaan lähettää lasku
osalle asiakkaista vähän myöhässä. Tämä siis
aikana ennen elisoja ja soneroita. Lasku tuli
eräpäivänä tai sen jälkeen ja seuraavassa
laskussa oli tietysti myöhästymismaksu.
Tämäkin jippo sitten purkautui. :P
Meni vähän ohi topicin :-[
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Herpertti - 19.01.14 - klo:11:22
Se tapahtuu aika helpostikkin, jos lasku lähtee ennen tavaraa ja maksuaika on seitsemän päivää, ei sitä tarvi postissa paljoakaan tumpeloida, niin lasku ja tavara on väärässä järjestyksessä perillä ja eräpäivä jo menny  :o
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: AJL - 19.01.14 - klo:11:25
Joo suht joutuin kyllä tulee laskut kyseisestä puljusta parhaillaan posti toi laskun ennen kuin tavarat oli pihassa, ja yleensän eräpäivä on just muutaman päivän sisällä.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.01.14 - klo:11:29
Se tapahtuu aika helpostikkin, jos lasku lähtee ennen tavaraa ja maksuaika on seitsemän päivää, ei sitä tarvi postissa paljoakaan tumpeloida, niin lasku ja tavara on väärässä järjestyksessä perillä ja eräpäivä jo menny  :o
Usein siis lasku ja tavara lähtevät samaan aikaan. Sitten joku kuljetusliike jumittaa toimitusta viikon tai kaksi... se ei ole varsinaisesti myyjän vika
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Rami - 19.01.14 - klo:11:36
Lähinnä toivoisin, että maksuaikaa olisi noin 7-9 pv siitä, kun lasku tulee. Se kyllä on, jos lasku lähetetään silloin, kun se tehdään ja maksuaika on 14 vrk. Kyllä nämä ovat kuitenkin aika lyhyitä myyntisaamisten kiertoaikoja siihen nähden, mitä nämä samat yritykset vaativat omille ostoveloilleen pienemmiltä tavarantoimittajilta. Tällä hallitaan omaa käyttöpääomaa, mutta tuntuu jotenkin siinä mennyn äärettömyyksiin ja se saattaa alkaa haitata kaupankäyntiä. Rakennetaan viivästyskoroista jokin lisätuloauotomaatti, mikä ei kuitenkaan ole käsittääkseni mitään varsinaista liiketoimintaa.

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.01.14 - klo:11:43
Lähinnä toivoisin, että maksuaikaa olisi noin 7-9 pv siitä, kun lasku tulee. Se kyllä on, jos lasku lähetetään silloin, kun se tehdään ja maksuaika on 14 vrk. Kyllä nämä ovat kuitenkin aika lyhyitä myyntisaamisten kiertoaikoja siihen nähden, mitä nämä samat yritykset vaativat omille ostoveloilleen pienemmiltä tavarantoimittajilta. Tällä hallitaan omaa käyttöpääomaa, mutta tuntuu jotenkin siinä mennyn äärettömyyksiin ja se saattaa alkaa haitata kaupankäyntiä. Rakennetaan viivästyskoroista jokin lisätuloauotomaatti, mikä ei kuitenkaan ole käsittääkseni mitään varsinaista liiketoimintaa.
Ei ole, mutta tuo viivästyskorko moninkertaistaa voiton ainakin bulkkikaupassa  ;D Apulannasta jää kaupalle +0, 5% ja rehujen toimitusmyynnistä 1-2%.... siis ilman viivästyskorkoja  :D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Vastaranta - 19.01.14 - klo:12:13
DeLaval taisi jokunen vuosi sitten muuttaa laskutuskäytäntöjään saadun palautteen perusteella. Toivottavasti Agrimarketissa luetaan agronettiä ja yskä tulee ymmärretyksi.

Elisa katkaisi meidän firmasta dataliikenteen, kun alkuperäisen laskun eräpäivästä oli kulunut 2 viikkoa. Lasku oli -so***** vastaisesti- tullut sähköpostiini ja jäänyt huomioimatta. Muistutus oli lähtenyt liikkeelle paperiversiona 7 päivää eräpäivän jälkeen, ja avaamattomien postien kasassa se oli sulun iskiessä. Annoin palautetta, että eikö ko alalla toimivalta firmalta voisi odottaa vaikkapa tekstiviestiä ennen toimenpiteitä.

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: meedio - 19.01.14 - klo:12:30
Olen huomannut, että paras tapa välttää Agrimarketin sekaiset laskutukset, on hyvin yksinkertaista välttää! En soita, enkä avaa kyseisen firman ovea kuin hätätapauksessa!
Siis että voi olla siellä asioiden hoito TODELLA vaikeata ja jäykkää! Se vaan on kyllä ihme, että asiakkaasta ei väliä pidetä sitten yhtään! Jonkin varaosan tilaaminen on kuuden viikon projekti, mutta laskutus on ainoa joka toimii.  Naapurikaupan oven saranoita saa rasvata kerran päivään.
Sellanen itsetutkiskelun paikka on Agrimarketeissa tarpeen, todellakin! 
Ps. vuodenvaihteen tienoilla laskun maksusta saattoi kestää jopa 8 päivää siihen, kun vastapuolella oli rahat tilillä, jossain se raha lepää matkalla, ennenkuin jaksaa taas palvella seuraavalla tilillä!
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BigPack - 19.01.14 - klo:13:00
Omakohtaiset havainnot Agrimarketin sujuvasti toimivaan laskutukseen ovat saaneet minut ainakin lievästi sanoen ärsyyntymään. Viimeinen havainto tuli vuodenvaihteen tienoilta pesuaineoston tiimoilta. Olen todennäköisesti tilannut puhelimella pesuainetynnyrin 23.12. (laskussa lukee toimitus ja kyseinen päivä). Rahtikirjassa päiväys 31.12.2013, jolloin todennäköisesti lähtenyt ja tuli aika pian varmaan sen jälkeen. Kyseistä tapahtumaketjua seurannut lasku tuli 9.1.2014 ja oli päivätty 31.12.2013, mikä hyvin mahdollista, ellei ole kirjattu tarkoituksellisesti viime vuodelle. Eräpäivä kyseiselle laskulle oli tuo sama 9.1.2013, minä lasku saapui laskutusosoitteeseen. Laskutuspäivän ja kirjeen saapumisen väliin osuu viisi arkipäivää, mutta pyhät ovat voineet sotkea postinkulkua. Heillä näyttää olevan tapana muistuttaa nopeasti, ellei lasku ole maksettu eräpäivänä (koron muodossa ja jopa niin, vaikka olisi sen itse jo lisännyt maksettuun laskuun). Tästä annoin palautetta suoraan yritykseen ja laskutus pysyi muutaman kuukauden inhimillisenä. Nyt koin paremmaksi ottaa asian esille täällä yleisellä foorumilla, mikä saattaa olla monesti tehokkaampi sisäisen viestinnän väline. Toki ei aina niin miellyttävä. Olisi mukava kuulla onko kukaan muu joutunut kokemaan vastaavaa.

Tässä toki vikaa itsessäkin, mutta yksin hoitaessa maatilaa, omat ja perheen asiat huolehdittavana, sairaan vanhuksen perään katsominen (kuten monella muullakin tällä palstalla näyttää olevan) ei aina laskuja ja muitakaan kirjeitä välttämättä tule avattua heti niiden saavuttua, vaan se saattaa olla yksi päivä viikossa, jolloin pyrkii ne asiat hoitamaan keskitetysti. Toivoisi tällaiselta isommaltakin yritykseltä ymmärrystä myyntisaamisten kiertonopeuden laskemiseen esimerkiksi 5-7 pv, sillä tuskin heidän maksuvalmius siihen voi kaatua tämänhetkisellä korkotasolla.


Ihan sama juttu ilo itsellä tänä vuonna Agrin kannsa. Lasku oli kuitattu lähteväksi 31.12.2013 ja ruhtinaalliset 7 päivän maksuajalla. No johtuen kakkosluokan postin käytöstä, sekä useammasta ylimääräisestä pyhästä, lasku oli jo saapuessaan erääntynyt... Laskutuslisä kyllä on laskulla s..tana...
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: jusu - 19.01.14 - klo:13:11
DeLaval taisi jokunen vuosi sitten muuttaa laskutuskäytäntöjään saadun palautteen perusteella. Toivottavasti Agrimarketissa luetaan agronettiä ja yskä tulee ymmärretyksi.

Elisa katkaisi meidän firmasta dataliikenteen, kun alkuperäisen laskun eräpäivästä oli kulunut 2 viikkoa. Lasku oli -so***** vastaisesti- tullut sähköpostiini ja jäänyt huomioimatta. Muistutus oli lähtenyt liikkeelle paperiversiona 7 päivää eräpäivän jälkeen, ja avaamattomien postien kasassa se oli sulun iskiessä. Annoin palautetta, että eikö ko alalla toimivalta firmalta voisi odottaa vaikkapa tekstiviestiä ennen toimenpiteitä.

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.

minä tunnen kuuluvani näihin.. toki vain niissä tilanteissa jossa tiedän asiakkaalla olevan maksuhäiriöitä pidemmältä ajalta useammalle firmalle.. autttaahan se kummasti ;) 3 tapausta 2 vuoden aikana.. mulle on aiva sama kuinka pienis eris maksaa, kuhan se on so***** ja siitä pidetään kiinni..

mutta tuo on kyllä perseestä että eräpäivät o nuinki pian laskun saapumisesta.. toki tuntuu tuo posti tumpeloovan palio tääkippäin..

ja sitte nuo tilinhoito ja laskutusmaksut.. paikallinen myyjä ei halunnu kävellä kassalle ja sano laittavansa ylähä 1,5 ekun suodattimen, minä siitä riemastuun että jaa ja maksatat mulla päälle 2,5 ekua tilinhoitomaksua, kehu jotta laitetaan kielto päälle.. noh hain viikon päästä muuta ja sitte jo lappu tuliki.. muuten kyllä ok palvelua..
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Adam Smith - 19.01.14 - klo:13:18
Laskutus on kaiketi myös myymäläkohtaista. Täällä on viime aikoina toiminut aivan hyvin. Toisin on delavalin suhteen. Huoltomiehen harvoista käynneistä laskut tulee ihan oikein, mutta toimitusmyynnissä (pesuaineet, nännikumit tms.) käy usein niin, että lasku tulee useita päiviä ennen toimitusta ja eräpäiväkin on ollut ennen toimitusta. Mun mielestäni ongelma on lähinnä nimellinen, kun tavaraa ei ehdi tarkastaa ennen maksua. Näin tapahtuessa pitäisi myyntitapahtuma muuttaakin nettikauppatyyliseksi, maksetaan ostaessa heti ja reklamoidaan sitten tavaran tullessa, jos aihetta on.

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: antti-x - 19.01.14 - klo:13:37
Laskutus on kaiketi myös myymäläkohtaista. Täällä on viime aikoina toiminut aivan hyvin. Toisin on delavalin suhteen. Huoltomiehen harvoista käynneistä laskut tulee ihan oikein, mutta toimitusmyynnissä (pesuaineet, nännikumit tms.) käy usein niin, että lasku tulee useita päiviä ennen toimitusta ja eräpäiväkin on ollut ennen toimitusta. Mun mielestäni ongelma on lähinnä nimellinen, kun tavaraa ei ehdi tarkastaa ennen maksua. Näin tapahtuessa pitäisi myyntitapahtuma muuttaakin nettikauppatyyliseksi, maksetaan ostaessa heti ja reklamoidaan sitten tavaran tullessa, jos aihetta on.

Delavalilla on ihan pätevät, joskin kalliit huoltomiehet, mutta muu organisaatio (logistiikka, myynti, laskutus) on kuin jostain 80-luvun valtionhallinnosta. Jos firma kouluttaisi myyntimiehistä järkevämmän puolen huoltoon (loput ulos) ja  kaikki huoltomiehet hoitaisivat esim päivän viikosta pelkkää myyntiä ja lopun aikaa vähän myyntiä huoltojen ohessa, niin sekä myynti että huolto paranisivat. Sitten voisivat kilpailuttaa logistiikkansa ja antaa sen yhden pätevän firman hoidettavaksi. Ja sitten kun vielä hoitaisivat laskutuksen ja muun paperin pyörittämisen niin että tavoitteena on säästää kaikkien aikaa ja hermoja ja rahaa sen sijaan että tavoitteena on pitää toimiston tytöt työllistettynä (kun laskuissakaan ei ole viivakoodia sen takia!!), niin voisi firman tulos parantua aika plajonkin.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Vastaranta - 19.01.14 - klo:13:59

Delavalilla on ihan pätevät, joskin kalliit huoltomiehet, mutta muu organisaatio (logistiikka, myynti, laskutus) on kuin jostain 80-luvun valtionhallinnosta. Jos firma kouluttaisi myyntimiehistä järkevämmän puolen huoltoon (loput ulos) ja  kaikki huoltomiehet hoitaisivat esim päivän viikosta pelkkää myyntiä ja lopun aikaa vähän myyntiä huoltojen ohessa, niin sekä myynti että huolto paranisivat. Sitten voisivat kilpailuttaa logistiikkansa ja antaa sen yhden pätevän firman hoidettavaksi. Ja sitten kun vielä hoitaisivat laskutuksen ja muun paperin pyörittämisen niin että tavoitteena on säästää kaikkien aikaa ja hermoja ja rahaa sen sijaan että tavoitteena on pitää toimiston tytöt työllistettynä (kun laskuissakaan ei ole viivakoodia sen takia!!), niin voisi firman tulos parantua aika plajonkin.

Meillä on toimitus- ja laskutusosoite eri. Kohta 7 vuotta on harjoiteltu, mutta DeLa ei asiaa tunnu oppivan..

Huoltomiesten tekemästä myyntityöstä voi kyllä koitua hankaluuksiakin. Myynnistä jos saa provikan ja huoltotyöstä vain tuntipalkan, ei pienet huoltohommat (ei kalliita varaosia) oikein tunnu nappaavan. Pesuaineastia kyllä toimitetaan hetkessä pihaan.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Suki - 19.01.14 - klo:14:16
Hankkikaa ny ne e-laskut, ruoja sentään  :o
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Adam Smith - 19.01.14 - klo:14:40
Hankkikaa ny ne e-laskut, ruoja sentään  :o
Lisäävät aika paljon työtä sekä mulle että kirjanpitäjälle.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: jf - 19.01.14 - klo:14:41
Outoja fiiliksiä on,ei meillä ole laskutuksen kanssa ollut ongelmia Agrimarketin kanssa eikä minkään muunkaan firman,ei niistä eräpäivistä kannata näppylöitä ottaa kunhan maksaa.Kesäaikaan on ollut tapana laskupino avata parin viikon välein,jos siinä sitten sattuu olemaan että eräpäivä on mennyt entäs sitten maksaa pois ja jos laskuttaja haluaa korkoa saatavalleen lähettäköön siitä sitten laskun.e lasku tietysti alkaa olla nykyaikaa ja toimii,kunhan netti pelaa ja tulee sitten laitettua maksuun,ei se paperilaskua kummosempi ole että unohtuu sekin.Asioilla on tapana selvitä.mutta onhan tuokin yksi syy kiukutella Agrimarkettia kohtaan.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.01.14 - klo:14:46

Delavalilla on ihan pätevät, joskin kalliit huoltomiehet, mutta muu organisaatio (logistiikka, myynti, laskutus) on kuin jostain 80-luvun valtionhallinnosta. Jos firma kouluttaisi myyntimiehistä järkevämmän puolen huoltoon (loput ulos) ja  kaikki huoltomiehet hoitaisivat esim päivän viikosta pelkkää myyntiä ja lopun aikaa vähän myyntiä huoltojen ohessa, niin sekä myynti että huolto paranisivat. Sitten voisivat kilpailuttaa logistiikkansa ja antaa sen yhden pätevän firman hoidettavaksi. Ja sitten kun vielä hoitaisivat laskutuksen ja muun paperin pyörittämisen niin että tavoitteena on säästää kaikkien aikaa ja hermoja ja rahaa sen sijaan että tavoitteena on pitää toimiston tytöt työllistettynä (kun laskuissakaan ei ole viivakoodia sen takia!!), niin voisi firman tulos parantua aika plajonkin.

Meillä on toimitus- ja laskutusosoite eri. Kohta 7 vuotta on harjoiteltu, mutta DeLa ei asiaa tunnu oppivan..

Huoltomiesten tekemästä myyntityöstä voi kyllä koitua hankaluuksiakin. Myynnistä jos saa provikan ja huoltotyöstä vain tuntipalkan, ei pienet huoltohommat (ei kalliita varaosia) oikein tunnu nappaavan. Pesuaineastia kyllä toimitetaan hetkessä pihaan.

Tuollainen "ostetaan kolmella ja myydään kymmenellä"-kauppa onkin just sitä mukavinta  ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Rami - 19.01.14 - klo:14:48
En osaa sanoa, onko kiukuttelua, vai mitä. Olen toiminut aikalailla kertomallasi tyylillä ja se on riittänyt aina aikaisemmin. Yleensä maksan kaikki heti sinä päivänä, kun laitan maksuun. Yleensä etukäteen, mutta voivat olla heidän nykylaskutustyylin mukaan herkästi muutaman päivän myös myöhässä. En ole havainnut omassa toiminnassa muutosta, mutta Agrista päin mielestäni toiminta kummasti "ripeytynyt" tällä toiminnan saralla.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: klapikasa - 19.01.14 - klo:14:59
Ei ole kokemusta agimarketista, maksan käteisellä ne parit purkit moiddusta mitä vuodessa ostan. Yrma lähettää aika äkiä korkolasku+ kästtely + huomautus jos mene edes pari päivää yli viimesestä päivästä. Ncc kiviaineet ei ehdi edes kotiin montusta niin on jo kirje laatikossa ja eräpäivä miltei samantien.

Toistepäin. Kesko, ostin tuhtivaunun  lasku tuli 3kk siitä kun kaupat tehtiin. Paikallinen maatalouskauppa voi käydä hakee monta kertaa ja miltei puoli vuotta ennen kuin tulee lasku. Välillä ihmetelen miten ne muistaa kiireaikoina, käy hakemassa jotain pientä ja sanoo kirjoita ylös -joo, ja kävelee pois konttorista.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Oksa - 19.01.14 - klo:16:32
tuo laskutushan on sellanen akilleen kantapää että isot virmat maksaa silloin kun jaksaa ja kukaan siitä ota pulttia, itekin saan noin kuukauden päästä laskusta rahat villi pohjolalta ja tät it!         joillain on tosiaan kiire ja posti tuo jo vanhentuneen laskun mutta ei siitä sen enempää ole kuluja koitunut, liekö sitten liian pienet ympyrät täällä päin.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: ijasja2 - 19.01.14 - klo:16:41
Mun täytyy kehua Agrin laskutusta, kevääksi tuli apulannan levitin ja lasku tuli vuodenvaihteessa, eräpäivä näillä hetkillä eikä ollut so*****na pitkää maksuaikaa mutta kelpashan tuo :) Tosin toimitus tökki, keväällä oli lainakone kun oma ei ehtinyt ajallaan.

Muuten Agrin laskutus tutun tehokasta, on kyllä lähes poikkeuksetta muillakin firmoilla.

...Näistä tulikin mieleen, että pitääkin tehdä laskuja... :)
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Jätkä - 19.01.14 - klo:18:51
Joo suht joutuin kyllä tulee laskut kyseisestä puljusta parhaillaan posti toi laskun ennen kuin tavarat oli pihassa, ja yleensän eräpäivä on just muutaman päivän sisällä.

Tietääkseni heillä on Itellan kanssa mikälie laskunkirjoitus sopimus. Itella tulostaa ne laskut siellä sinua lähimmässä Postikeskuksessa ja lasku on samana tai seuraavana päivänä sinulla. Polttoaine kuluja kuulemma säästyy.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: T170 - 19.01.14 - klo:20:28
Sitä kun on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa, ja oltua mm. Agrimarketissa töissä... Asiakkaat valittivat jo vuonna miekka ja kilpi, etteivät he ehdi edes kotiin kun lasku on jo pöydällä odottamassa.  ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Herpertti - 19.01.14 - klo:20:47
Sitä kun on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa, ja oltua mm. Agrimarketissa töissä... Asiakkaat valittivat jo vuonna miekka ja kilpi, etteivät he ehdi edes kotiin kun lasku on jo pöydällä odottamassa.  ;D

 ;D ;D ;D

Toista se oli hankkijan aikaan, lasku lähetettiin kuukausien viiveellä  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: T170 - 19.01.14 - klo:21:02
Sitä kun on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa, ja oltua mm. Agrimarketissa töissä... Asiakkaat valittivat jo vuonna miekka ja kilpi, etteivät he ehdi edes kotiin kun lasku on jo pöydällä odottamassa.  ;D

 ;D ;D ;D

Toista se oli hankkijan aikaan, lasku lähetettiin kuukausien viiveellä  ;D ;D ;D

No se olikin kuulemma ihan toista, monessakin mielessä   ;)
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: vms1 - 19.01.14 - klo:23:10

Delavalilla on ihan pätevät, joskin kalliit huoltomiehet, mutta muu organisaatio (logistiikka, myynti, laskutus) on kuin jostain 80-luvun valtionhallinnosta. Jos firma kouluttaisi myyntimiehistä järkevämmän puolen huoltoon (loput ulos) ja  kaikki huoltomiehet hoitaisivat esim päivän viikosta pelkkää myyntiä ja lopun aikaa vähän myyntiä huoltojen ohessa, niin sekä myynti että huolto paranisivat. Sitten voisivat kilpailuttaa logistiikkansa ja antaa sen yhden pätevän firman hoidettavaksi. Ja sitten kun vielä hoitaisivat laskutuksen ja muun paperin pyörittämisen niin että tavoitteena on säästää kaikkien aikaa ja hermoja ja rahaa sen sijaan että tavoitteena on pitää toimiston tytöt työllistettynä (kun laskuissakaan ei ole viivakoodia sen takia!!), niin voisi firman tulos parantua aika plajonkin.

Tästä täytyy nyt olla vahvasti eri mieltä.

Huoltomiesten ainut toimenpide on pitää lypsy ym järjestelmät huollettuna ja toimintakuntoisena ja koko heidän tarvikevarasto ja kalusto ym pitää tähdätä siihen että tämä on mahdollista hoitaa mahdollisimman pienin ylimääräisin kilometrein eli sen auton pitää oikeasti olla täynnä korjaukseen ja huoltoon tarvittavia osia. Lisäksi pieniä pakkauksia öljyjä, pesuaineita jne jos on loppu että saa hätävaraksi mutta sen auton ei pidä olla mikään kioski. Nesteiden ja muiden tarvikkeiden oston voisi sitten hoitaa vaikka nettikaupassa tai jonkun konttoristin kanssa ja meilläpäin kotiintoimitukset toimii parhaiten itellan kanssa ja pikana matkahuolto on aika verraton mutta silloin joutuu käymään kylillä.

Laskutuksesta sen vertaa että joku so***** sääntö että maksuaika olisi tyyliin 21 päivää ja laskutusväli olisi korkeintaan 6 kuukautta säästäisi paljolta harmilta.

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: antti-x - 20.01.14 - klo:07:39

Huoltomiesten ainut toimenpide on pitää lypsy ym järjestelmät huollettuna ja toimintakuntoisena ja koko heidän tarvikevarasto ja kalusto ym pitää tähdätä siihen että tämä on mahdollista hoitaa mahdollisimman pienin ylimääräisin kilometrein eli sen auton pitää oikeasti olla täynnä korjaukseen ja huoltoon tarvittavia osia. Lisäksi pieniä pakkauksia öljyjä, pesuaineita jne jos on loppu että saa hätävaraksi mutta sen auton ei pidä olla mikään kioski.

Laskutuksesta sen vertaa että joku so***** sääntö että maksuaika olisi tyyliin 21 päivää ja laskutusväli olisi korkeintaan 6 kuukautta säästäisi paljolta harmilta.

En tarkoittanutkaan että olisi kioski, mutta ei täällä lavalin myyntimiehilläkään ole mitään koskaan mukana. Ei siis yhtään mitään. Enemmän pointtina se että esim. aktiivisuusmittaus tai robon nesteannostelija tai sitten 600l pesuainetta tilataan siltä huoltomieheltä, livenä tai vaikka sähköpostitse samalla kun tilataan se huolto. Tai vaikka karuselli vanhan aseman tilalle kunhan tämä huoltomies/myyjä ehtii olla vähän pidemmälle yhteydessä. Tuskin vähempää niistäkään tietää kuin nykyiset "omamyyjät"...
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: vms1 - 20.01.14 - klo:08:02

Huoltomiesten ainut toimenpide on pitää lypsy ym järjestelmät huollettuna ja toimintakuntoisena ja koko heidän tarvikevarasto ja kalusto ym pitää tähdätä siihen että tämä on mahdollista hoitaa mahdollisimman pienin ylimääräisin kilometrein eli sen auton pitää oikeasti olla täynnä korjaukseen ja huoltoon tarvittavia osia. Lisäksi pieniä pakkauksia öljyjä, pesuaineita jne jos on loppu että saa hätävaraksi mutta sen auton ei pidä olla mikään kioski.

Laskutuksesta sen vertaa että joku so***** sääntö että maksuaika olisi tyyliin 21 päivää ja laskutusväli olisi korkeintaan 6 kuukautta säästäisi paljolta harmilta.

En tarkoittanutkaan että olisi kioski, mutta ei täällä lavalin myyntimiehilläkään ole mitään koskaan mukana. Ei siis yhtään mitään. Enemmän pointtina se että esim. aktiivisuusmittaus tai robon nesteannostelija tai sitten 600l pesuainetta tilataan siltä huoltomieheltä, livenä tai vaikka sähköpostitse samalla kun tilataan se huolto. Tai vaikka karuselli vanhan aseman tilalle kunhan tämä huoltomies/myyjä ehtii olla vähän pidemmälle yhteydessä. Tuskin vähempää niistäkään tietää kuin nykyiset "omamyyjät"...

no en kyllä edelleenkään tykkää sun ajatusmallista. Huoltomiehille tulisi edelleen vaan enemmän sähköposti ja puhelinliikennettä sekä pääasiasta menisi enemmän aikaa myyntihommiin. Mun mielestä mitä pienemmäksi saadaan huollon oheistoiminnan niin sen laadukkaampaa palvelua saadaan itse pääasiassa. Sitten myynti pitäisi pientarvikkeiden suhteen siirtyä nettiin ja isompien osalta 2-3 hengen tiimeihin jotka kiertelis ja suunnittelisi ja möisi. Ehkä teoriassa tässä voisi helpin kaveri olla toisena mukana.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 20.01.14 - klo:08:33
Juhlapyhien aikaan osuvan laskutuksen kanssa pitäisi olla joustava..siis laskuttajan, eikä olla haukkana muistuttelemassa.

Näiltä isommilta laskuttajilta posti kulkee tehokkaasti.
Pienemmät toimijat ensin kirjoittavat laskun.
Se postitetaan sitten parin päivän päästä ja välissä on tietenkin ainakin viikonloppu.
Eräpäivä onkin sitten jo pian mennyt, kun kuoren avaa.

Ei meille silti ole kukaan muistutuksia laittanut, vaikka maksu olisi pari päivää myöhässä.
Mestarifarmilta tilasin kesällä lypsykoneen varaosia. Paketti on yleensä seuraavana päivänä postin kautta ovella, joten tehokasta on.
Tällä kertaa tuli lasku ja muistutus samalla kertaa. Minä sitä ihmettelin, kunnes keksin, että laskutuksen tietojärjestelmän kalenteri oli kuukauden jätättänyt.

 ;D

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Yodavaari - 20.01.14 - klo:08:46
On se sitten toisinkin päin haastavaa. Rakennus- ym. liikkeillä alkaa olla vakiona 60 päivän maksuehto. Teet työt, maksat palkat ja lisät sekä hommaat tarvikkeet. Sitten kun työt on valmiit, niin rahoja odotelllaan pari kuukautta.

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: bdr-529 - 20.01.14 - klo:09:04
On se sitten toisinkin päin haastavaa. Rakennus- ym. liikkeillä alkaa olla vakiona 60 päivän maksuehto. Teet työt, maksat palkat ja lisät sekä hommaat tarvikkeet. Sitten kun työt on valmiit, niin rahoja odotelllaan pari kuukautta.

 Lähetä ennakkolasku.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: AJL - 20.01.14 - klo:11:17
On se sitten toisinkin päin haastavaa. Rakennus- ym. liikkeillä alkaa olla vakiona 60 päivän maksuehto. Teet työt, maksat palkat ja lisät sekä hommaat tarvikkeet. Sitten kun työt on valmiit, niin rahoja odotelllaan pari kuukautta.

 Lähetä ennakkolasku.

Tienhoito puolella se on sentään vaan 30 päivää.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Yodavaari - 20.01.14 - klo:12:20
On se sitten toisinkin päin haastavaa. Rakennus- ym. liikkeillä alkaa olla vakiona 60 päivän maksuehto. Teet työt, maksat palkat ja lisät sekä hommaat tarvikkeet. Sitten kun työt on valmiit, niin rahoja odotelllaan pari kuukautta.

 Lähetä ennakkolasku.
Ei se tätä ongelmaa poista. Parin kolmen viikon urakka. Viikon päästä ennakkolasku, sitä sitten odotellaan pari kuukautta.

Onhan näissä maarakennusurakoissa väliin joutunut odottamaan  puoli vuottakin saamisia. Vaikka maksajana on ollut valtio.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Realisti - 20.01.14 - klo:18:00
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Oksa - 20.01.14 - klo:19:12
niin., ei ole suomi vielä valmis teknisesti tuohon e-laskuun sun muuhun mikä tarvittee tietotekniikkaa!   jopa eräs teboilin herra kerto että joku .... taho mättää tossa hommassa ja paljon!    ollaan vaan suosiolla euroopan ambomaa!     virossa kaikki toimii jo mutta täällä ei yksinkertaisetkaan asiat!        mutta meillähän on hyvä hallitus!
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: YlikylänJotenSaletistiHot - 20.01.14 - klo:19:48
niin., ei ole suomi vielä valmis teknisesti tuohon e-laskuun sun muuhun mikä tarvittee tietotekniikkaa!   jopa eräs teboilin herra kerto että joku .... taho mättää tossa hommassa ja paljon!    ollaan vaan suosiolla euroopan ambomaa!     virossa kaikki toimii jo mutta täällä ei yksinkertaisetkaan asiat!        mutta meillähän on hyvä hallitus!

Päinvastoin, Suomessa yritetään edetä ihan liian nopeasti monissa asioissa, esim. shekillä voi vielä maksaa Amerikassa ja monissa euroopan maissa, se olisi edelleenkin ihan kätevä tapa maksaa käteisellä suuria summia.   Ja käteisen käytöstä haluaa moni taho luopua, mutta se tuntuu oudolta monissa muissa euroopan maissa tuo pelkällä kortilla pientenkin ostosten maksaminen.

Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: SKN - 20.01.14 - klo:20:59
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: krest yanin - 20.01.14 - klo:21:40
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???
http://www.asiakastieto.fi/uutiskirje/tratta.htm
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Herpertti - 20.01.14 - klo:23:31
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???

Kun sulle lähetetään tratta, niin sulla on aikaa maksaa lasku määräpäivään mennessä, jos et maksa niin se protestoidaan kauppalehdessä ja luottotietoihin tulee merkintä  8)
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: SKN - 21.01.14 - klo:05:20
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???

Kun sulle lähetetään tratta, niin sulla on aikaa maksaa lasku määräpäivään mennessä, jos et maksa niin se protestoidaan kauppalehdessä ja luottotietoihin tulee merkintä  8)

Juu juu, no se selittää aika paljon... ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.01.14 - klo:05:26
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???

Kun sulle lähetetään tratta, niin sulla on aikaa maksaa lasku määräpäivään mennessä, jos et maksa niin se protestoidaan kauppalehdessä ja luottotietoihin tulee merkintä  8)

Juu juu, no se selittää aika paljon... ;D
Juu... ei ihme, että sana on sulle ja mulle vieras  ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: SKN - 21.01.14 - klo:05:29
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???

Kun sulle lähetetään tratta, niin sulla on aikaa maksaa lasku määräpäivään mennessä, jos et maksa niin se protestoidaan kauppalehdessä ja luottotietoihin tulee merkintä  8)

Juu juu, no se selittää aika paljon... ;D
Juu... ei ihme, että sana on sulle ja mulle vieras  ;D

Jees, trattalaisia on muutamia.... ;D
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Raudanmaa - 21.01.14 - klo:08:44
Itella tökkii pahasti tällä hetkellä. Tulee postissa 2vko sitten ilmestyneitä lehtiä, ja viikko sitten hapantuneita laskuja. Yritetty sen takia muuttaa kaikki mahdolliset e-laskuiksi, mutta eihän sekään sitten mennyt niinkuin piti. Syksyllä sovittiin polttoainefirman kanssa e-laskutuksesta ja he sanoivat että yksi lasku on tullut paperisena jo mutta ei tarvi maksaa koska laitetaan sähköiseen. Laitettiin sitten lasku roskiin ja odoteltiin sähköistä, paperisen karhun tultua soitettiin ja taas kerrottiin että roskiin vaan ja he laittaa heti sähköiseen. Ei tullut sähköistä laskua, vaan seuraavalla viikolla tratta ja pö kortti kiinni prkl!!! Että se voi olla vaikeaa, kyllähän sitä sitten kunnon noitumisen jälkeen pahoiteltiin mutta kuulemma tehty mikä tehty.

Mikä on "tratta"-kortti? ???
http://www.asiakastieto.fi/uutiskirje/tratta.htm
Pari kymppiä maksaa jos tilaa itselleen todistuksen ettei ole luottohäiriörekisterissä ............. hyvää bisnestä :)
Otsikko: Vs: Agrimarketin agressiivinen ja toimiva laskutus
Kirjoitti: Partson - 30.01.14 - klo:10:35

Sitten on nämä pikkufirmat, jotka laittavat tekstiviestiä eräpäivää seuraavana päivänä. Näissä usein lasku saapuu 1-2 päivää ennen eräpäivää. Vaikka virhe onkin minun, kun laskua ei ole ajallaan maksettu, tuntuu tekstiviestillä periminen jotenkin turhan hyökkäävältä.

minä tunnen kuuluvani näihin.. toki vain niissä tilanteissa jossa tiedän asiakkaalla olevan maksuhäiriöitä pidemmältä ajalta useammalle firmalle.. autttaahan se kummasti ;) 3 tapausta 2 vuoden aikana.. mulle on aiva sama kuinka pienis eris maksaa, kuhan se on so***** ja siitä pidetään kiinni..

mutta tuo on kyllä perseestä että eräpäivät o nuinki pian laskun saapumisesta.. toki tuntuu tuo posti tumpeloovan palio tääkippäin..

Nyt on viestiketju johon ei ehkä missään nimessä pitäisi vastata omalla nimellä, mutta...
Tunnustan harrastaneeni tekstiviestillä ihmisten häirintää jos lasku on mennyt pitkäksi, ei heti seuraavana päivänä tietenkään(pankit ottaa aikaa), mutta jos se on about 10pv yli. Joskus olen myös ottanut asiakseni oikein soittaa kyseisestä asiasta.  Sitten jos tämä ei tuota tulosta kohtuullisessa ajassa, tai asiakas ei esim suostu tavaran saatuaan vastaamaan puhelimeen niin perintätoimisto saa sitten muistutella ja hoitaa asian. Noitakin on jotka ilmeisesti luulee että puhelimeen vastaamattomuus on yhtä kuin laskun mitätöinti.

Mielummin teen näin päin kuin että heti laittaisi karhukirjettä korkoineen, koska on olemassa mahdollisuus että posti on hukannut laskun tai kiireisen sesongin aikana asiakas ei vaan ole muistanut/huomannut/havainnut että eräpäivät paukkuu. Kaiken kaikkiaan noissa tilanteissa, jos tuollaisia tulee itse kullekin, asiat ovat yleensä neuvoteltavissa. Pääosin suomalaiset maksaa laskunsa ajallaan.

Ei mulla muuta. ehkä olis pitäny toikin pitää omana tietona