Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?  (Luettu 39779 kertaa)

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kauhean iso ongelma saatu tuosta traktorin vaihdosta ::)

Minun mielestäni traktorin voi vaihtaa silloin, kun siltä tuntuu.

Esim. verovähennykset on hyvä syy.

 Niin ei tässä mitään ongelmaa tehty, ehkä tuottaa hiukan ihmetystä.... Joskus vain tulee mietittyä, että mennäänkö perse edelle puuhun ja kovaa.. Kun sitä aina rutistaan, että maatalous ei kannata jne. Jos otetaan esimerkiksi perusviljatila, isäntä valittelee huonoa kannattavuutta ja hallissa upouus traktori ja vaihdossa meni se 5000h ajettu, niin olisko sekin traktorin väli rahasumma ollut järkevämpi sijoittaa vaikkapa peltojen perusparannuksiin jolloin saadaan satotasoa nostettua ja samalla sitä kannattavuutta? Ei se uus traktori ainakaan satotasoja tule nostamaan.....
Jos se onkin statussymboli ja kohottaa egoa, niin sillähän on suora positiivinen vaikutus mielenterveyteen ja taas parantava vaikutus työtehoon.

Mulla ei niin tartte tota egoa pullistella, mutta tykkään ajaa kunnon koneilla vaikka viljaa en viljelekkään.


 Egoilu voi käydä hyvin kalliiksi.. Niin sitä en ymmärrä miten jostain traktorista saadaan statussymboli, eihän kai kukaan kaivinkone yrittäjä sen takia vaihda, että saa egoonsa pönkitettyä. Kaivinkone on työkone myös traktori on työkone  ei mitään muuta!

Viimeksi muokattu: 30.12.13 - klo:18:09 kirjoittanut Mercantil

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen vaihtanu yhden uutena ostetun ja maksetun koneen 700 tuntia ajettuna pois.Se vain oli huono ja täynnä pikkuvikoja.Hiukan ennenkuin takuu loppu,kaupat erimerkkisestä uudesta oli tehty.
Ja pätkääkään ei kaduta 8)

Sulla on siis yks traktori jonka olet maksanu????
Otit lauseesta pienen pätkän.Mun koneet on kaikki maksettuja 8)
Ja sevverran kun sun mökkiläiskoneet maksaa,menee vuodes pyykinpesukoneen suodattimeenki housujentaskuista ;D
Se on hyvä. Voit paimentaa paskahäntiä ja maksella koneitas. Määpäs nautin ja istun agrossa mieluummin ja ajan vanhoilla paskoilla, niillä kun saa saman rahan ku uudemmilla. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen vaihtanu yhden uutena ostetun ja maksetun koneen 700 tuntia ajettuna pois.Se vain oli huono ja täynnä pikkuvikoja.Hiukan ennenkuin takuu loppu,kaupat erimerkkisestä uudesta oli tehty.
Ja pätkääkään ei kaduta 8)

Sulla on siis yks traktori jonka olet maksanu????
Otit lauseesta pienen pätkän.Mun koneet on kaikki maksettuja 8)
Ja sevverran kun sun mökkiläiskoneet maksaa,menee vuodes pyykinpesukoneen suodattimeenki housujentaskuista ;D
Se on hyvä. Voit paimentaa paskahäntiä ja maksella koneitas. Määpäs nautin ja istun agrossa mieluummin ja ajan vanhoilla paskoilla, niillä kun saa saman rahan ku uudemmilla. ;D
Jaa 15e tunti paskanlevittämisestä.Ja silti hymyilyttää :o

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
totta kai niitä vaihdetaan ku "vaan kympin välillä taas uuteen ja takuut"ite oon ettiny hyvää vähä ajettua alle 4000h niin hinta se on mikä kauhistuttaa kun laitta hiukan lisää saa uuden  niin tässä taas taitaa käydä että se ensimmäinenkin käytetty jää hankkimatta

Keijo von Kullenberg

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kyllä noi käytettyjen hinnat on ihan uskomattomia suhteessa uuteen.
Aren't You A Little Short For A Stormtrooper?

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kyllä noi käytettyjen hinnat on ihan uskomattomia suhteessa uuteen.

 Niin käytettyt traktorit ovat ylihinnoiteltuja...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen vaihtanu yhden uutena ostetun ja maksetun koneen 700 tuntia ajettuna pois.Se vain oli huono ja täynnä pikkuvikoja.Hiukan ennenkuin takuu loppu,kaupat erimerkkisestä uudesta oli tehty.
Ja pätkääkään ei kaduta 8)

Sulla on siis yks traktori jonka olet maksanu????
Otit lauseesta pienen pätkän.Mun koneet on kaikki maksettuja 8)
Ja sevverran kun sun mökkiläiskoneet maksaa,menee vuodes pyykinpesukoneen suodattimeenki housujentaskuista ;D
Se on hyvä. Voit paimentaa paskahäntiä ja maksella koneitas. Määpäs nautin ja istun agrossa mieluummin ja ajan vanhoilla paskoilla, niillä kun saa saman rahan ku uudemmilla. ;D
Jaa 15e tunti paskanlevittämisestä.Ja silti hymyilyttää :o

Vaikka 10euroo, kaikki kotiinpäin eikä tarvi konekauppiasta elättää. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Perusongelma käytetyn hakemisessa on, että se merkki ja tyyppi, mitä on etsimässä. On yleensä se sen hetken suosituin ja kysytyin kone myös muiden mielestä. Siksi niistä on vähän tarjontaa ja hinnat sen mukaiset. Sitten jos sellaisen löytää, niin varustelutaso, esim. rengastus on täysin epäpätevä omiin tarkoituksiin.

Huonosta kannattavuudesta valittaminen kuuluu olennaisena osana tähän bisnekseen. Aina kannattaa rutista ja valittaa, siitä saattaa olla jotain hyötyä...

Toisekseen, isäntien puheet ja teot on monesti ristiriidassa keskenään ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Toisekseen, isäntien puheet ja teot on monesti ristiriidassa keskenään ;D

Meinaaks sää niinku et nussi25 ajaa vanhoilla urkeilla ja belastuksilla realistin kans kilpaa ja mää ajan uusilla vihreillä pukkikoneilla, perässä pöttingeri ja berkelemanni?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Täysin mahdollista. On niin perkeleen kieroa porukkaa, että voi tehdä mitä vaan :P

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Täysin mahdollista. On niin perkeleen kieroa porukkaa, että voi tehdä mitä vaan :P

Sanovat että sininen ja ferrexinruskee on koneita, 80-90-luvulta...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Ketä kiinostaa kuka vaihtaa kuinka usein traktoria tai varsinkaan kalsareita,ei minua ainakaan,on nuissa omissakin asiossa  ihan tarpeeksi murheita

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Perusongelma käytetyn hakemisessa on, että se merkki ja tyyppi, mitä on etsimässä. On yleensä se sen hetken suosituin ja kysytyin kone myös muiden mielestä. Siksi niistä on vähän tarjontaa ja hinnat sen mukaiset. Sitten jos sellaisen löytää, niin varustelutaso, esim. rengastus on täysin epäpätevä omiin tarkoituksiin.

Huonosta kannattavuudesta valittaminen kuuluu olennaisena osana tähän bisnekseen. Aina kannattaa rutista ja valittaa, siitä saattaa olla jotain hyötyä...

Toisekseen, isäntien puheet ja teot on monesti ristiriidassa keskenään ;D

Minusta käytettyjen kalleus johtuu siitä, että kauppiaat hyvittävät niistä liikaa jotta saavat myytyä uusia, ja samaa on ovat sanoneet kauppiaatkin mutta eihän sitä ääneen huudella.... Tarvittavaa voittomarginaalia jyvitetään osittain siis käytettyjen traktoreiden hintaan. Se joka joutuu Suomessa ostamaan käytetyn häviää kaupassa koska maksaa ylihintaa suhteessa tuotteen  todelliseen arvoon..

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Ketä kiinostaa kuka vaihtaa kuinka usein traktoria tai varsinkaan kalsareita,ei minua ainakaan,on nuissa omissakin asiossa  ihan tarpeeksi murheita

ketä kiinostaa sun omat murheet joita on tarpeeksi? 

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
   Mutta traktorikauppa ei olis noin kovassa vedossa jos olisi se vanha pinta-ala/omaisuusverotus käytössä,siihen aikaan jos osti uuden traktorin,tai käytetynkin,niin laskettiin se siihen verotettavaan omaisuuteen että joutui sekin summa verolle,Poistot pyörivät kyllä silloinkin mutta tavallaan niinkuin toisinpäin nykysysteemiin verraten,vanhemmalla traktorilla oli sitä omaisuusarvoa vähemmän..

  Pelloistakin maksettiin hehtaarien ja sen luokituksen mukaan.oli ns muunnetut hehtaarit ,paremmasta pekllosta tuli verohehtaareja enemmän kuin huonommasta.
 Saattaisi hömppäheinän kasvatus loppua jos ei tulisi tuloa muusta kun siitä sadosta minkä sais hehtaareiltaan korjattua..