Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "etä" konehalli  (Luettu 15155 kertaa)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
"etä" konehalli
suunnitelmissa "etä" konehalli, eli ei ihan pihapiiriin, mutta näköyhteyden päähän, peltoaukean toiselle puolelle.
olis  joutilas paikka, osin kallioinen, tie vieressä  ja suojassa pohjoistuulelta (etelätuuli ei niinkään kanssa sovi)
sähköjä ei niinkään kaipaa, traktorin valoilla näkee.
tulisi  työkoneille, pihkurat kun vaatii neliöitä katonalustilaa.

mut , ongelmia etäkonehallin suhteen??  päättyvä paikallinen tie on , muttei läpiajoa.
eli pihapiiristä noin 400m peltoaukean toiselle puolelle.

työkoneenhan hakee joutuin, oma peltotie, mut mites pitkäkyntiset.....  valvontariesa >:(

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: "etä" konehalli
vaikka riistakameralla tai parilla. kaksi tien varteen ja 2-4 konehallille. traktori koneille vaatii kalustoa jos meinaa jotain pölliä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: "etä" konehalli
työkoneenhan hakee joutuin, oma peltotie, mut mites pitkäkyntiset.....  valvontariesa >:(

Varkaudet tapahtuu usein aika mielijohteesta ja pelkkä työkone ei lähde ilman traktoria eli suunnitelmaa.. vakavalla mielellä liikkeellä olevat sitten osaavat hakea koneet vaikka ihan pihapiiristä kun isäntäväki on päivällä poissa.

Jotkut nulikat voi yrittää ilkivaltaa, mutta jos ei ole laseja rikottavaksi tms niin umpirauta ei ole oikein otollista.

Tien varteen jos saa puomin ettei pääse hallin pihaan niin vähän ehkäisee tutkimusretkeilyä.


kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: "etä" konehalli
Miks ei.. Itelläkin kaikki hallit/vanha navetta 400m päässä... Ei harmita yhtään.. Talo järven rannassa erikseen...
Seinässä kamera ja kylttejä... Vielä selvinnyt ilman ongelmia, vaikka puolan partio käynyt lähelläkin...
Tosin jonkun radion(puhe ohjelma) ja muutaman valon päälle jättäminen "ruuhka" aikaan ehkä helpottaanut
Nii se on...

piisaa c.o.

  • Vieras
Vs: "etä" konehalli
Mulla on etähalli vajaan 60 km päässä.
Kaikkea pientä ja kiinnostavaa pitää sisällään vakuutusyhtiöiden hyväksymien lukitusten takana. Ei huolta.
Maatalouskoneita sisällä ei juurikaan ole. Mielestäni ne on maalattu sitä varten että kestävät ainakin jonkin aikaa säärasitusta. Mun mielestä maalattu rauta ei kaipaa kalliita katonalus neliöitä. Sitäpaitsi konehallien tilavuudesta useimmiten on vähintään 80% ilman säilytystilana. Onko siinä järkeä vai ei? Minusta ei ole.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: "etä" konehalli
Mulla on etähalli vajaan 60 km päässä.
Kaikkea pientä ja kiinnostavaa pitää sisällään vakuutusyhtiöiden hyväksymien lukitusten takana. Ei huolta.
Maatalouskoneita sisällä ei juurikaan ole. Mielestäni ne on maalattu sitä varten että kestävät ainakin jonkin aikaa säärasitusta. Mun mielestä maalattu rauta ei kaipaa kalliita katonalus neliöitä. Sitäpaitsi konehallien tilavuudesta useimmiten on vähintään 80% ilman säilytystilana. Onko siinä järkeä vai ei? Minusta ei ole.

Ei tarvii erikseen mainita että olet pohojanmaalta! ;D ;D ;D
Oon vaatimaton!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D
Oon vaatimaton!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D

Kulttuurit on monenlaiset.... Sitten savimaahiset valittaa kun täällä on katetut laakasiilot, että pitäisi olla laakasiilot avonaisia. Kuulin että kylälle tulee kuulemma avosiilot katettujen kaveriksi.

Tuohon etähalliin, mulla noin 7km:n päässä pellon nurkalla, ollut jo 30 vuotta eikä mitään ole varastettu pl. tyhjiä apulantasäkkejä joskus aikoinaan. Pitkäkyntinen on tiedossa... Nivelakselit ym. irtonainen mukaan kun sinne jättää, isompaa rautaa ei varasteta. Kotihallissa/varastoissa arvokkaampi kama, joka voisi kiinnostaakin.
Suunnitelmissa ollut toinen peltohalli noin 3km:n päähän, kun pihalle/pellolle ei viitsi enää lisää rakentaa, peltohalli kätevä esim. kylvöaikaan kun voi  jättää kalustoa suojaan yön ajaksi. Ajatus hyvä, vakuutusyhtiöltä lähes ilmaiseksi saadut kattotuolit ehtineet jo pehmentyä pellon nurkalle :)

Tällä hetkellä pihalla kaivinkone työkoneineen, peltolana ja sorastusvaunu. Peltolana oli perässä viime viikolla, kaivinkone kotona väliaikaisesti ennen talvea. Halliin kun ajaa talveksi, voi talvella tehdä huoltoa/remonttiakin, eikä voi syyttää että on jossakin kuusen alla jäätyneenä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D
Ei pidä yleistää mielikuviansa. Sen kummemmin mää vaita tuntematta ja mistä olet ja millaiset säilytystilat ja tuotanto systeemit sulla on, mutta voitais vaikka me pistää tonnit pöytään ja kisataan leikkimielisesti kummalla on paremmin...? Olen valmis häviämäänkin sen tonnin, mutta sitten saat puheillesi katetta. C-alue E-Pohjanmaa.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: "etä" konehalli
Kaikki koneet ja tarvikkeet katon alla.Viime kesänä valmistui 56 metriä pitkä halli (Tuhti) jo kolmas tähän pihapiiriin.
Rengit tykkää kun koneet on sisällä sieltä mukava lähtee rivakasti töihin .
Pihat siistejä kun koneet pois silmistä.
Traktoreille ja picupeille lämpöiset tallit .
Ehdottomasti samaan pihapiiriin kaikki hallit jos vaan tilaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65388
Vs: "etä" konehalli
mutta miksi varastoida pihapiirissä jos käyttö suuntautuu esm. puolen kilsan päähän.   ite rakentelin katossötöksen pellon laitaan tien varteen ettei kaikkea tartte pihan kautta kuskata ja nuot suuuuret hallit ei ihan joka paikkaan pihalle sovi, näöllisesti ja muutenkaan.    varkaat vie jos on viedäkseen vaikka sängyn alla pitäis.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D
Ei pidä yleistää mielikuviansa. Sen kummemmin mää vaita tuntematta ja mistä olet ja millaiset säilytystilat ja tuotanto systeemit sulla on, mutta voitais vaikka me pistää tonnit pöytään ja kisataan leikkimielisesti kummalla on paremmin...? Olen valmis häviämäänkin sen tonnin, mutta sitten saat puheillesi katetta. C-alue E-Pohjanmaa.

Ok! ei pitäisi yleistää ja onnittelut jos olet poikkeus! Voinet kuitenkin vahvistaa käsitykseni oikeaksi ko alueen meiningistä.
Oon vaatimaton!

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D
Ei pidä yleistää mielikuviansa. Sen kummemmin mää vaita tuntematta ja mistä olet ja millaiset säilytystilat ja tuotanto systeemit sulla on, mutta voitais vaikka me pistää tonnit pöytään ja kisataan leikkimielisesti kummalla on paremmin...? Olen valmis häviämäänkin sen tonnin, mutta sitten saat puheillesi katetta. C-alue E-Pohjanmaa.

Ok! ei pitäisi yleistää ja onnittelut jos olet poikkeus! Voinet kuitenkin vahvistaa käsitykseni oikeaksi ko alueen meiningistä.
  Ok, eli leikkimielnen kisa käyntiin vai..? Tässä alueella kyllä koneet hyvin suojissa, mutta ei voi sanoa ettei ainuttakaan niitä "taivasalla konesuojiakin" olisi, ja onpa niitä resuuttajia olemassa kaikkialla suomessa. Ovat varmaan niitä hanskat tiskiin laittaneita isäntiä  joiden koneet ja tilukset levällään on. Konesuojan, pajan, ym. paikka on siellä missä toimintakin tapahtuu, on ainakin mun mielipide ja toteutus.

mah

  • Vieras
Vs: "etä" konehalli
mutta miksi varastoida pihapiirissä jos käyttö suuntautuu esm. puolen kilsan päähän.   ite rakentelin katossötöksen pellon laitaan tien varteen ettei kaikkea tartte pihan kautta kuskata ja nuot suuuuret hallit ei ihan joka paikkaan pihalle sovi, näöllisesti ja muutenkaan.    varkaat vie jos on viedäkseen vaikka sängyn alla pitäis.
Juuri noin. Itse olen samoilla ajatuksilla tehnyt pulpettilääpän pylväistä ja kierrätyspelleistä metsän siimekseen. Olisi nimittäin melkoisen ruman ja masentavan näköinen rakennelma pihassa. Kuitenkin ovat koneet yhtä hyvässä suojassa kuin jossakin uudessa peltipyhätössä. :-X

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: "etä" konehalli
On se kyllä kumma kun jo pohjois-satakunnassa ja sen jälkeen C-alueella on toi koneiden säilytys ja tiluksien siisteys käsitys hiukan erilainen kun meillä savisuomen maajusseilla.
Rehuntekovehkeet ja rapitit ym. on perkule kesät talvet keskellä peltoo. Ei muuta kuin hyville vaihtokonekaupoille moommaan! ;D
Ei pidä yleistää mielikuviansa. Sen kummemmin mää vaita tuntematta ja mistä olet ja millaiset säilytystilat ja tuotanto systeemit sulla on, mutta voitais vaikka me pistää tonnit pöytään ja kisataan leikkimielisesti kummalla on paremmin...? Olen valmis häviämäänkin sen tonnin, mutta sitten saat puheillesi katetta. C-alue E-Pohjanmaa.

Ok! ei pitäisi yleistää ja onnittelut jos olet poikkeus! Voinet kuitenkin vahvistaa käsitykseni oikeaksi ko alueen meiningistä.
  Ok, eli leikkimielnen kisa käyntiin vai..? Tässä alueella kyllä koneet hyvin suojissa, mutta ei voi sanoa ettei ainuttakaan niitä "taivasalla konesuojiakin" olisi, ja onpa niitä resuuttajia olemassa kaikkialla suomessa. Ovat varmaan niitä hanskat tiskiin laittaneita isäntiä  joiden koneet ja tilukset levällään on. Konesuojan, pajan, ym. paikka on siellä missä toimintakin tapahtuu, on ainakin mun mielipide ja toteutus.

Kiitos tarjouksesta, mutta ei ole tarvetta pikkurahalle. :)
Oon vaatimaton!