Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "etä" konehalli  (Luettu 15116 kertaa)

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: "etä" konehalli
Kyllähän tuo uv- säteily tekee paha muovi ja maalipinnoille. Paljon näkyy vaihtokonerivissä vaaleanpunaisia väätereitä.

Itse en viitsi pitää edes lanaa taivasalla, kun menee uudehko lana äkkiä kaun näköiseksi. Se on tuo poholaanen maalaus sellaasta, notta hitsisaumoihin ei ole oikein väriä riittänyt kun vähän malliksi, niin kaikki kolot j a röpelöt on äkkiä ruosteessa, joka sitten leviää ja leviää. Minkähän takia män tänkin ostin, vaikka jo kerran sovittiin, ettei ikinä enää pohojammaalta mitään? Tai kyllä mä muistan. Tää on muita painavampi, sylinteri on isompi, kääntölaite kuulemma ainoa, joka heittää kunnolla ympäri vielä vuoden päästäkin (no ei heitä!)... katsoin kyllä kaupan pihassa, kun uudesta koneesta maali lohkeili levyinä, että sillä ehdolla, että on paremmin maalattu. Ei tullut saumoista sanottua... toimittivat kyllä spray-pullon, kun soitin ja sanoin, että teiltä on unohtunut tehdä työ loppuun, jos haluatte, että minä muistan maksaa...

No, nyt meni taas aiheen vierestä. Mutta siis katon alle kiitos. Voihan se olla, että ruosteisella koneella tekee työt sinä missä kiiltävälläkin, mutta on se jokin arvo arjen estetiikallakin.

Se on kanssa yksi metka ilmiö, että toiset syksyaikaan liottavat puimuria sadepäivinä pellolla, kun minä ajan sen aina kasteen alta yöksi sisään. Koulukuntia on monenlaisia.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: "etä" konehalli
Kyllähän tuo uv- säteily tekee paha muovi ja maalipinnoille. Paljon näkyy vaihtokonerivissä vaaleanpunaisia väätereitä.

Itse en viitsi pitää edes lanaa taivasalla, kun menee uudehko lana äkkiä kaun näköiseksi. Se on tuo poholaanen maalaus sellaasta, notta hitsisaumoihin ei ole oikein väriä riittänyt kun vähän malliksi, niin kaikki kolot j a röpelöt on äkkiä ruosteessa, joka sitten leviää ja leviää. Minkähän takia män tänkin ostin, vaikka jo kerran sovittiin, ettei ikinä enää pohojammaalta mitään? Tai kyllä mä muistan. Tää on muita painavampi, sylinteri on isompi, kääntölaite kuulemma ainoa, joka heittää kunnolla ympäri vielä vuoden päästäkin (no ei heitä!)... katsoin kyllä kaupan pihassa, kun uudesta koneesta maali lohkeili levyinä, että sillä ehdolla, että on paremmin maalattu. Ei tullut saumoista sanottua... toimittivat kyllä spray-pullon, kun soitin ja sanoin, että teiltä on unohtunut tehdä työ loppuun, jos haluatte, että minä muistan maksaa...


VM:n vehkeestäkö puhut?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: "etä" konehalli
Etäkonehalliksi olen saanut vuokrata katettua laakasiiloa, jossa molemmat päät auki. Halli on noin 3,5 kilometrin päässä, joten jokaisen sadekuuron alta ei saa koneita sinne. Muoto on myös hiukan haastava mutta ehdottomasti parempi kuin ilman hallia.
Tässä varastossa on lähinnä kylmiä peltokoneita. Yleensä otan pallot, tapit ja sokat mukaan kun jätän koneen talvivarastoon. Toki vuokranantaja asuu hyvin lähellä, ettei sieltä mitään ole viety, tosin koneetkin ovat sellaisia etteivät juuri ketään kiinnosta.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "etä" konehalli

Tässä varastossa on lähinnä kylmiä peltokoneita.

 Juu, ei kuumia peltokoneita ihan kotikylillä kannata säilyttääkään...  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: "etä" konehalli

Tässä varastossa on lähinnä kylmiä peltokoneita.

 Juu, ei kuumia peltokoneita ihan kotikylillä kannata säilyttääkään...  ;D

Talossamme ainoa kuuma on emäntä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: "etä" konehalli
Näistä varkauksista mistä moni puhuu niin niitä on kahdenlaisia eli nämä hankalammat jossa haetaan jotain mitättömän arvoisia nippeleitä joita voi sitten myydä kirppiksellä tai jossain. Niistä ei omistajalle aiheudu kuin suurensiuri ketutus ja ainut mikä oikeasti maksaa on ilkivallan korjaus kun lukkoa on rikki ja pahimmillaan lasit spreijattu ja säiliön letku maassa. Näistä ei selviä kun pitämällä nippelit silmien alla. Toinen rikollisuus n muoto on sitten kun haetaan tilaushommina kaleimpia koneita ä. Näitä ei sitten estä millään koska ne on suunniteltu ja tarkoin mietitty eikä röyhkeydellä rajaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "etä" konehalli

Tässä varastossa on lähinnä kylmiä peltokoneita.

 Juu, ei kuumia peltokoneita ihan kotikylillä kannata säilyttääkään...  ;D

Talossamme ainoa kuuma on emäntä.

  :D :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: "etä" konehalli
Kyllähän tuo uv- säteily tekee paha muovi ja maalipinnoille. Paljon näkyy vaihtokonerivissä vaaleanpunaisia väätereitä.

Itse en viitsi pitää edes lanaa taivasalla, kun menee uudehko lana äkkiä kaun näköiseksi. Se on tuo poholaanen maalaus sellaasta, notta hitsisaumoihin ei ole oikein väriä riittänyt kun vähän malliksi, niin kaikki kolot j a röpelöt on äkkiä ruosteessa, joka sitten leviää ja leviää. Minkähän takia män tänkin ostin, vaikka jo kerran sovittiin, ettei ikinä enää pohojammaalta mitään? Tai kyllä mä muistan. Tää on muita painavampi, sylinteri on isompi, kääntölaite kuulemma ainoa, joka heittää kunnolla ympäri vielä vuoden päästäkin (no ei heitä!)... katsoin kyllä kaupan pihassa, kun uudesta koneesta maali lohkeili levyinä, että sillä ehdolla, että on paremmin maalattu. Ei tullut saumoista sanottua... toimittivat kyllä spray-pullon, kun soitin ja sanoin, että teiltä on unohtunut tehdä työ loppuun, jos haluatte, että minä muistan maksaa...


VM:n vehkeestäkö puhut?

Jykevästä puhutaan. Alakortes puhui niin vakuuttavasti sen puolesta. Tekeekö ne muuten Ruotsissa lanoja, jos seuraavan vaikka sieltä?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: "etä" konehalli
Kyllähän tuo uv- säteily tekee paha muovi ja maalipinnoille. Paljon näkyy vaihtokonerivissä vaaleanpunaisia väätereitä.

Itse en viitsi pitää edes lanaa taivasalla, kun menee uudehko lana äkkiä kaun näköiseksi. Se on tuo poholaanen maalaus sellaasta, notta hitsisaumoihin ei ole oikein väriä riittänyt kun vähän malliksi, niin kaikki kolot j a röpelöt on äkkiä ruosteessa, joka sitten leviää ja leviää. Minkähän takia män tänkin ostin, vaikka jo kerran sovittiin, ettei ikinä enää pohojammaalta mitään? Tai kyllä mä muistan. Tää on muita painavampi, sylinteri on isompi, kääntölaite kuulemma ainoa, joka heittää kunnolla ympäri vielä vuoden päästäkin (no ei heitä!)... katsoin kyllä kaupan pihassa, kun uudesta koneesta maali lohkeili levyinä, että sillä ehdolla, että on paremmin maalattu. Ei tullut saumoista sanottua... toimittivat kyllä spray-pullon, kun soitin ja sanoin, että teiltä on unohtunut tehdä työ loppuun, jos haluatte, että minä muistan maksaa...


VM:n vehkeestäkö puhut?

Jykevästä puhutaan. Alakortes puhui niin vakuuttavasti sen puolesta. Tekeekö ne muuten Ruotsissa lanoja, jos seuraavan vaikka sieltä?
Tällä palstalla saa lähinnä vinoilua osakseen, jos kyselee maalien tai niiden värikoodien perään. Toki kärry oli  ERT ja tehty virossa, mutta myyjä suomesta. ;D
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: "etä" konehalli
kokki ja ruoka kuumana?    jeeee, kyll kelpaa!

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: "etä" konehalli
Konehalli pitkästä tavarasta, vaiko valmispaketista, summa summarumm...
Kummasta tulee loppuviimein edullisempi rahallisesti ja
Työmäärältään, lisänä vielä nämä  CE merkitty materiaali
Mukana sopassa.
Valmispakettiin kun kuuluu lisäksi piirrustukset, asemapiirros tietty uupuu.

12 tai 14 m leveä rakennus ja noin 24m pitkä. Pienemmissä
Neliöhinta kait kalliimpi.

Tähän etä konehalliiin tulis vaan työkoneita,tjaa puimurikin jos joskus
Uusii, nykyinen konehalli nippu nappa puimurille sopiva.

Minä kerron kunhan toi halli tuolta valmistuisi.

Elementi puurunkoinen 14m x 26m oli tarjouksissa noin 20000alv 0 ilman peltiä ja kivijalkaa 2x 5 ja 1x6 ovet sivulla.
Wecman 14m x 28m olisi ollut 38000 alvilla ilman puuavaraa mut siinä vaan  3.7 ovet.

Nyt tehdään omasta kun sahasin 2x7 lankkua jo katon täyteen täyteen tohon Wecmanniin mut kauppa peruuntui kun piti olla alvilla mut olikin tarjous alviton. 14m x 30m halli tulee nyt ja kivijalka valettiin jouluaaton aattona ja loppu varmaan vasta keväällä. Pellit pintaan ja tuolit tulee valmiina. Kaverilla useempikymmene 6m liimapuupalkkia halvalla ni niistä oven päällyset.
Ovet tulee 3x 5 metriset kylkeen ja 6 toiseen päätyyn.

Niin ja matkaa tulee hallille 1.7km mutta uusi navetta tulee 200metrin päähän tästä hallista.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: "etä" konehalli
Konehallin oviaukoista ja niiden leveyksistä pähkäilemään,
14*22 kokoinen, pääasiallinen liikennöinti työkoneilla/ kärryillä
Päädystä vai sivusta, eli miten käytännössä muotoutuu, toki riippuu
Työkoneiden koosta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: "etä" konehalli
eikös sivusta parempi että ei tartte kaikkea heittää ulos kun jotain perältä ( ei pekka ) hakee?