Minähän olen sanonut että näitä (t)yöväen puolueita ei pitäisi kenenkään täysipäisen äänestää!
Ennen hommaa rahoitettiin sillä että eläkemaksut meni 16 vuotiaasta, mutta karttumaan eläke lähti vasti 25 vuotiaasta.
Eläkejärjestelmää olisi pitänyt korjata näillä vapaa ehtoisilla eläkevakuutuksilla niiden ehtoja parantamalla eikä huonontamalla, niin kuin SAK vaati.
Kaikkien eläkeikä olisi pitänyt nostaa tasapuolisesti siihen 60 ikävuoteen, nythän vain maanviljeliöitten eläkeikä nousee siihen 63 ikävuoteen kun muilla on näitä eläkeputkia ja muita AY-suhmuroinnilla saatuja eläke etuja.
No onneksi minä pääsen eläkkeelle 60 vuotiaana Lauri "Ihra" Ihalaiseta huolimatta.
Näissä eläkeratkaisuissa on aina ollut sellainen pieni sivujuonne, että niillä on hoidettu muita ongelmia kuin itse eläkejärjestelmän alkuperäinen tarkoitus on ollut

Eli jos on ollut paljon työttömyyttä, niin niitä työttömiä on laitettu eläkkeelle ennenaikaisesti ja tätä on tehty paljon, samajuttu maataloudessa, kun jatkajia halutaan ajoissa remmiin mukaan, niin entinen isäntä lähtee "luopumiseläkkeelle" enneaikeisesti, valtio tosin tässä tapauksessa laittaa järjestelmään lisää rahaa, mutta joka tapauksessa se on tekijä jota ei ole alun perin huomioutu, kun järjestelmää on suunniteltu