Joihinkin turbiineihin voi lisätä ööliä niin luisto vähenee. Mutta enpäs ole koskaan tommosta turbiini valtraa avannut. Niin entiedä onnistuuko tuohon turbiiniin kotikonstein öljyn lisäys. Tietysti turbiinin hyvät ominaisuudet ovat tiessään tämän remontin jälkeen
Vanhempie venttien ohjekirjassa lukee että turpiinin öljyt kuuluu vaihtaa 5000 tunnin jälkeen,oli se määräkin sanottu mut en enää muista enkä viitsi mennää opuksesta tarkistamaan..
Muistelisin että valluissa on öljymäärä pienempi,sen takia että se hammaspyöräpuoli kestäisi paremmin kun alkaa luusaamaan,
Ventti ei luista jos kierroksia on yli 1200,jos luistaa niin ovat öljyt kadonneet tai jotain muuta pielessä
[/quote]
Taijat muistella päin *****a.
Se öljymäärä on sidoksissa moottorin vääntöön, enempi vääntöä->enempi öljyä-> stall speed laskee.
Pientä hienosäätöä voi täytökseen tehdä, mutta pitkäaikainen luistatus kiehauttaa öljyt, ja silloin öljyt tulevat paineella limpusta pihalle. Limppuun voi itsekin lisätä öljyä, mutta vähentäminen on hankalempaa.