Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin viritys.  (Luettu 62644 kertaa)

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Traktorin viritys.
Tiedän minäkin yhden 6800:sen rivipumpullisen, mikä lämpeni kovassa vedossa. Tai mittari näytti, että lämpeni, jotain vikaa oli jossain anturissa tai mittarissa.

MIKAOLLILA72

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Traktorin viritys.
mulla vielä fiiusta ruuvi korkkaamatta :) olisikohan aihetta kiristää  :o

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.
Juuri näin ja tollot puhuu remmi turbosta ja tällä vehkeellä ei ole mittään tekemistä turbon kanssa.
Huh, kyll määkin oon aika tollo ollut kun oon luullu tuota kompreksia ahtimeksi -  anteeksi  :(
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.
Tiedän minäkin yhden 6800:sen rivipumpullisen, mikä lämpeni kovassa vedossa. Tai mittari näytti, että lämpeni, jotain vikaa oli jossain anturissa tai mittarissa.
Olin katomas kun joku nelos valtra ( stanadyne  / liikenne malli  vakiopumpulla, mutta suuttimet vaihdettu xx29 ) pyöritti dynoon 130 hv.

Lämmöt on kuulemma pysyneet kurissa.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin viritys.
Juuri näin ja tollot puhuu remmi turbosta ja tällä vehkeellä ei ole mittään tekemistä turbon kanssa.
Huh, kyll määkin oon aika tollo ollut kun oon luullu tuota kompreksia ahtimeksi -  anteeksi  :(

Comprex on paineaaltoAHDIN virallisesta nimeltään. Jäi vaan vanhanaikaiseksi kun hukkaporttiturbo osaa samat temput neljäsosalla paineaaltoahtimen hinnasta puhumattakaan säätyvägeometristen ahdinten mahdollisuuksista koneen ominaisuuksien rakentamisessa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: Traktorin viritys.
Juuri näin ja tollot puhuu remmi turbosta ja tällä vehkeellä ei ole mittään tekemistä turbon kanssa.
Huh, kyll määkin oon aika tollo ollut kun oon luullu tuota kompreksia ahtimeksi -  anteeksi  :(

Comprex on paineaaltoAHDIN virallisesta nimeltään. Jäi vaan vanhanaikaiseksi kun hukkaporttiturbo osaa samat temput neljäsosalla paineaaltoahtimen hinnasta puhumattakaan säätyvägeometristen ahdinten mahdollisuuksista koneen ominaisuuksien rakentamisessa.
Juurikin näin, kaikki turbot on ahtimia, vaan kaikki ahtimet ei ole turboja ;D
pessimisti ei pety!

Viljo-Ilmari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 204
Vs: Traktorin viritys.

 :PPäteekö sama logiikka partureihin ja maailman vanhimman ammatin harjoittajiin?

btwft

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Traktorin viritys.
Arttu otti nelosesta (n121) aika reippaasti tehoja 180hp ja 670nm pto:sta. Voima otetaan pääasiassa ulosotosta vakiokierroksilla jolloin kuormitushuippuihin tarvitaan vakiota enemmän tehoa. Muissa hommissa kone ei joudu koville(tienhoito), mutta mukavaahan se on ajella kun reserviä löytyy.

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Traktorin viritys.
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.

piisaa c.o.

  • Vieras
Vs: Traktorin viritys.
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.

Voi, mutta yleensä nokkapläkissä lukee John Deere.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Traktorin viritys.
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.
Nelipyttysiä ei edes dynoteta suolahdessa, sitte saatetaan jotain tehdä ku asiakas valittaa viidennen kerran ja uhkaa raastuvalla. Tulee kai liian kallix testata kaikki pikkumallitkin  :o

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Traktorin viritys.
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.
Nelipyttysiä ei edes dynoteta suolahdessa, sitte saatetaan jotain tehdä ku asiakas valittaa viidennen kerran ja uhkaa raastuvalla. Tulee kai liian kallix testata kaikki pikkumallitkin  :o

Eli saattaisi vaikka ohjelmiston vaihdolla piristyä. Mieluummin niin, kuin että pumppu sökö.

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Traktorin viritys.
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.

Voi, mutta yleensä nokkapläkissä lukee John Deere.

 tai CASE

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Traktorin viritys.
No juu huomaa sellainen seikka että se turbiini ei sitte ihan kauheesti lisätehoja kestä. Olikohan noin 130hp? Muutenhan tuon moottorin kiristys on helppoa. Vaikka siinä ei vissiin cooleria olekkaan? Tilaappa pykälää isommat suuttimet siihen ensin ja senjälkeen syöttöö pikkuhijaa lisää. Lämpöjen kanssa sitten tulee ensiksi ongelmia kun olet lisännyt liikaa ::)

Niin, eihän sitä turbiinikytkintä edelleenkään saa kuin N123 ja pienempiin. Tekisivät isompia rattoreita varten oman järeämmän turbiinin.
Mihin tarvitaan turbiinia isossa tarktorissa, voiman vähentämiseenkö??
Jossain pihakoneessa tai navettakoneessa turbiini on ok, mutta oikeissa töissä pelkkä haitta ja kustannus..
Joihinkin turbiineihin voi lisätä ööliä niin luisto vähenee. Mutta enpäs ole koskaan tommosta turbiini valtraa avannut. Niin entiedä onnistuuko tuohon turbiiniin kotikonstein öljyn lisäys. Tietysti turbiinin hyvät ominaisuudet ovat tiessään tämän remontin jälkeen ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52031
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktorin viritys.
Ruuvia, jenkaa, kiekkaa, syöttöö, cooleria, puhallinta, lastuu, elementtiä, pumppuu, boksia, ahdinta, turboo, putsaria ja satanadyneä... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159