Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin viritys.  (Luettu 60449 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5918
Vs: Traktorin viritys.

Juu.Meillä oli malli kankkunen eli 6800.Käsittääkseni sam moottori lisättynä välijäähdyttimellä verrattuna tuohon Korkeanin 6600n.6800 oli kesäkelillä semmoinen että lämpömittarin mukaan piti raskaita töitä tehdä.Sama lienee tulos 6600n ruuvauksella eli lämmöt alkaa nousemaan.Vai?
Lämpöjen nousu on yleensä merkki liiallisesta polttoainemäärästä tai sitten liian myöhäisestä ruiskutuksesta. Ylimääräinen polttoaine muuttuu lämmöksi ei tehoksi. Asiaan voi vaikuttaa kolmella tapaa; syöttö pienemmälle, ei välttämättä edes teho laske, suuttimet isommat, niin ehtii ruiskutus oikeaan ajankohtaan ja pumppu rasittuu vähemmän, tärkein kuitenkin on laittaa hengitys kuntoon, eli tarpeeksi suuri turbo, kaikki nämä kuitenkin auttaa lämpöjen kurissa pysymiseen  ;)

--niin.Jäi sanomatta että tuota meidän konetta ei edes ruuvattu.Siinä oli mun mielestäni sinetit paikallaan.Lämmönnoususta keskustelin ihan Suolahden gurun kanssa.Me hiukan restauroitiin tuulitunnelia,eli ropellin ulkokehää.Auttoi hiukan.Aika paljon auttoi kun vaihdettiin Winner takaisin kylvökoneen eteen kevääksi.Muissa hommissa sitten juuri ja juuri pärjättiin.
Kaverilla oli samoin 6800:ssa vastaavaa lämpöongelmaa. Joutui rapidin kanssa kylväessä ajoittain päisteellä odottamaan että lämmöt laskee. Käsittääkseni oli vakio kone.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Traktorin viritys.
Jos vakiossa lämmöt nousee on syyläri tukossa pahasti.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin viritys.
No juu huomaa sellainen seikka että se turbiini ei sitte ihan kauheesti lisätehoja kestä. Olikohan noin 130hp? Muutenhan tuon moottorin kiristys on helppoa. Vaikka siinä ei vissiin cooleria olekkaan? Tilaappa pykälää isommat suuttimet siihen ensin ja senjälkeen syöttöö pikkuhijaa lisää. Lämpöjen kanssa sitten tulee ensiksi ongelmia kun olet lisännyt liikaa ::)

Niin, eihän sitä turbiinikytkintä edelleenkään saa kuin N123 ja pienempiin. Tekisivät isompia rattoreita varten oman järeämmän turbiinin.

Onhan noita turbiineja isompiinkiin samalla valmistajalla, mutta eivät kuulemma mahdu rungon sisään.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Traktorin viritys.
lämpöön vaikuttaa moni asia. 6800 kaipaa isompaa suutinta (S-runko ja kärki). ajotustakin ehkä hiukka aikasemmalle? aikaisemmin mainittu 029 eli 1029 bossin suutin ihan ok, mutta ite laittasin rivipummppu vehkeeseen 1044 mallisen bossin. 8950 vaatii semmosen myös. vakiosuutin niissä luokkaa hiukka pienempi kuin 1029. pelkällä suuttimen kärellä saa voimaa paljon. mitä uudempi traktori sitä enemmän voimaa. sähköpossilla oleviin voi tulla 40-50hv pelkällä suutinkärellä! siitä voi päätellä ruiskutusaikaa. mitä isomp isuutin sitä äkkiämpää se löpö on männän päällä->moottori käy viileämmin koska ruiskutus ajankohta on optimaalinen. tätä voi hienosäätää ajoituksella.

-----------

sami kauppas 8950 onko mitään näistä varusteista: jouset,ehd,ajo,dana, 50k? hinta? kaveri vaan tarttis konetta..

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin viritys.

sami kauppas 8950 onko mitään näistä varusteista: jouset,ehd,ajo,dana, 50k? hinta? kaveri vaan tarttis konetta..

Aika heikosti on noita vaadittuja varusteita eli ei täytä kaverisi vaatimuksia tämä yksilö. 40km/h, jouset, Carraro ja ei ajovoa, vaan 1000 + 540E. TwinTrac löytyy sitten lisänä tuohon listaan. Eikä ole lisätehoja ole (vielä) ruuvattu vaikka pääosa tunneista onkin voimanottokäyttöä ollut. Hinta ei vielä ihan varma kun kone on Valtra-pajalla tuon nopeusanturin takia, mutta verollisena varmaan karvan päälle 30k euroa. 8700 oli siis ajotuntilukema.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Traktorin viritys.
No juu huomaa sellainen seikka että se turbiini ei sitte ihan kauheesti lisätehoja kestä. Olikohan noin 130hp? Muutenhan tuon moottorin kiristys on helppoa. Vaikka siinä ei vissiin cooleria olekkaan? Tilaappa pykälää isommat suuttimet siihen ensin ja senjälkeen syöttöö pikkuhijaa lisää. Lämpöjen kanssa sitten tulee ensiksi ongelmia kun olet lisännyt liikaa ::)

Niin, eihän sitä turbiinikytkintä edelleenkään saa kuin N123 ja pienempiin. Tekisivät isompia rattoreita varten oman järeämmän turbiinin.
Mihin tarvitaan turbiinia isossa tarktorissa, voiman vähentämiseenkö??
Jossain pihakoneessa tai navettakoneessa turbiini on ok, mutta oikeissa töissä pelkkä haitta ja kustannus..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Traktorin viritys.
Jos vakiossa lämmöt nousee on syyläri tukossa pahasti.

--me tehtiin syylarin putsauksen kanssa töitä ihan kunnolla,se oli puhdas.Jäähdytin vaan oli pieni.Ja tuulitunneli susi.Noiden ekojen 'kankkusten' jälkeen Suolahden herrat tekivät muutoksen tuulitunneliin.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Traktorin viritys.

sami kauppas 8950 onko mitään näistä varusteista: jouset,ehd,ajo,dana, 50k? hinta? kaveri vaan tarttis konetta..

Aika heikosti on noita vaadittuja varusteita eli ei täytä kaverisi vaatimuksia tämä yksilö. 40km/h, jouset, Carraro ja ei ajovoa, vaan 1000 + 540E. TwinTrac löytyy sitten lisänä tuohon listaan. Eikä ole lisätehoja ole (vielä) ruuvattu vaikka pääosa tunneista onkin voimanottokäyttöä ollut. Hinta ei vielä ihan varma kun kone on Valtra-pajalla tuon nopeusanturin takia, mutta verollisena varmaan karvan päälle 30k euroa. 8700 oli siis ajotuntilukema.

Onko shamppanjan värinen?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin viritys.

sami kauppas 8950 onko mitään näistä varusteista: jouset,ehd,ajo,dana, 50k? hinta? kaveri vaan tarttis konetta..

Aika heikosti on noita vaadittuja varusteita eli ei täytä kaverisi vaatimuksia tämä yksilö. 40km/h, jouset, Carraro ja ei ajovoa, vaan 1000 + 540E. TwinTrac löytyy sitten lisänä tuohon listaan. Eikä ole lisätehoja ole (vielä) ruuvattu vaikka pääosa tunneista onkin voimanottokäyttöä ollut. Hinta ei vielä ihan varma kun kone on Valtra-pajalla tuon nopeusanturin takia, mutta verollisena varmaan karvan päälle 30k euroa. 8700 oli siis ajotuntilukema.

Onko shamppanjan värinen?

Tumma metallinpuna josta lakkaa kuoriutunut, länsinaapurissa nuoruutensa päivät viettänyt kone.

Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo:22:52 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Traktorin viritys.



Valmet 1203 on vakiona kompressori turbo – tuohon koneeseen on tod näk vaihdettu hukkaportillinen turbo joka siinä nyten pärisee – ei kuulosta ääni "huilumaiselta"  ;D

Ps 1203 äänimaisema on kyllä erikoinen :)

***Ei tuossa mitään hukkaporttiturboa ole. Ämpärin kokoista Holsettia vain meinaa ahdistaa, vaikkei syöttö ole läheskään täysillä.
Sakkaa kyllä aika raskaasti, näkee jopa putkenpäästä.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Traktorin viritys.

sami kauppas 8950 onko mitään näistä varusteista: jouset,ehd,ajo,dana, 50k? hinta? kaveri vaan tarttis konetta..

Aika heikosti on noita vaadittuja varusteita eli ei täytä kaverisi vaatimuksia tämä yksilö. 40km/h, jouset, Carraro ja ei ajovoa, vaan 1000 + 540E. TwinTrac löytyy sitten lisänä tuohon listaan. Eikä ole lisätehoja ole (vielä) ruuvattu vaikka pääosa tunneista onkin voimanottokäyttöä ollut. Hinta ei vielä ihan varma kun kone on Valtra-pajalla tuon nopeusanturin takia, mutta verollisena varmaan karvan päälle 30k euroa. 8700 oli siis ajotuntilukema.

Onko shamppanjan värinen?

Tumma metallinpuna josta lakkaa kuoriutunut, länsinaapurissa nuoruutensa päivät viettänyt kone.
No ei sitten mitään. Toin Hollannista yhden shamppanjan värisen noilla spekseillä, ja oli tosi siistin ja ehjän oloinen sillä vaan. Mutta ei siis ole sama kone, niin ei siitä sen enempää. Itse olen harkinnut niittoon tuollaista twintrack-hiteciä joskus mutta saas nähdä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktorin viritys.
Toin Hollannista yhden shamppanjan värisen noilla spekseillä, ja oli tosi siistin ja ehjän oloinen sillä vaan. Mutta ei siis ole sama kone, niin ei siitä sen enempää. Itse olen harkinnut niittoon tuollaista twintrack-hiteciä joskus mutta saas nähdä.

Hollannin koneet usein melkoisen nättejä. Kunnostavatko siellä suunnalla useimmiten vaihtokoneet ennen myyntiä?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: Traktorin viritys.



Valmet 1203 on vakiona kompressori turbo – tuohon koneeseen on tod näk vaihdettu hukkaportillinen turbo joka siinä nyten pärisee – ei kuulosta ääni "huilumaiselta"  ;D

Ps 1203 äänimaisema on kyllä erikoinen :)

***Ei tuossa mitään hukkaporttiturboa ole. Ämpärin kokoista Holsettia vain meinaa ahdistaa, vaikkei syöttö ole läheskään täysillä.
Sakkaa kyllä aika raskaasti, näkee jopa putkenpäästä.

Höpöhöpö- mikään kompressori vaan Comprex tyyppinen paine-aalto ahdin. Eli pakokaasun paine-aalto ahtaa ja remmi on vaan sen rummun pyöritystä varten. Pakokaasu ja imuilma ovat suoraan kosketuksissa toisiinsa,eli pakokaasun paine-aalto paukauttaa suoraan vauhtia imu-ilmalle,kuvia on ja tarinoita,kuukkeli löytää.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Traktorin viritys.
Juuri näin ja tollot puhuu remmi turbosta ja tällä vehkeellä ei ole mittään tekemistä turbon kanssa.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Traktorin viritys.
Boschin rivipumppu on mun 6600...  ::) Vuoskertaa 96 on kone.. Eli turbiini vehe, eli raatisuosittelee suutinten vaihtoa ja sopivasti syöttöä auki ? Toive olis semmoi 140 hv ? Ei varmaankaan liikaa vaadittu ? ::) :D