Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veteraanikuutoset .  (Luettu 19355 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Veteraanikuutoset .
Nuo lohkohässäkät taisivat viedä silloin kivikausilla nuffieldin ja leylandinkin maineen, vaikka moottorit pian paranivatkin. :'( Ainakin täällä päin oli nuffieldeja useissakin taloissa, mutta viimeisiä 60-luvun päätteen nuffieldeja vanhat jarrut muistavat vieläkin haukkua melko kehnoiksi. Leylandeja ei sitten lapsuusmuistot tavoita kuin naapurin 2100-mallisen kuutosleuskun. On heillä vieläkin. :-X

Olihan leukun moottori taloudellinen.Minusta kuitenkin moottorimurheen lisäksi Leukkua vaivasi raskaskäyttöinen ja välityksiltään kohtuullisen onneton vaihteisto,kehnot jarrut kuten edellä todetaan eikä selkäreppunostolaitekaan ominaisuuksillaan häikäissyt.Appiukolla on ladossa 384,samanlainen oli mulla kaivurin alla.Ei tuo saarivaltion tekniikan huippu oikein mun kouriini ole koskaan sopinut vaikka Leukku/UM355:llä tuli muutamia satoja tunteja ajettua.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Veteraanikuutoset .
Nuo lohkohässäkät taisivat viedä silloin kivikausilla nuffieldin ja leylandinkin maineen, vaikka moottorit pian paranivatkin. :'( Ainakin täällä päin oli nuffieldeja useissakin taloissa, mutta viimeisiä 60-luvun päätteen nuffieldeja vanhat jarrut muistavat vieläkin haukkua melko kehnoiksi. Leylandeja ei sitten lapsuusmuistot tavoita kuin naapurin 2100-mallisen kuutosleuskun. On heillä vieläkin. :-X
Tuolla viimeisellä on ajettu 12000 tuntia,askin keskuslaakeri on uusittu kerran .Moottori putkitettu useasti ,mutta ei koskaan laakeroitu koska oli aina lämpösessä tallissa.Nostolaitteet täysin alkuperäiset joitakin tappeja on uusittu ja työtövarren korvakkeen kiinnitys muutettu jäykäksi.
Nostolaitteen kotelo alkuperäinen ei koskaan ole rovahtanut irti vaikka paljon tehtiin kivihommia nokka pystyssä.Pumppu alkuperäinen,syyleri on uusittu kerran ja vesipumppuja muutama,laturi ,jarrut.startti alkuperäinen voimakas CAV perukorjattu useasti,satuin siihen löytämään uuden ankkurin nyt toimii kuin ajatus.Olkaakselit puslitettu ja ohjaustangon tapit.
Ratin yläpään laakeri uusittu monta kertaa 6305.
Nostolaitteen geometria surkea,kun työkoneen laskee alas nivelakseli käy lyhyeksi ja kun nostaa ylös se käy pitkäksi.
Kevyt nokka ,aski hyvä jos on 10 vaihteinen toimii jos osaa ajaa kuin synkronoitu loota. ;)Joissakin jäi vahde päälle ,meillä ei tuota tehnyt koskaan.

Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo:22:23 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Veteraanikuutoset .
Mutta eikös nuissa kuutosissa ole Nuhvimasteri sama perä kuin nelosissa?
Kerra David Brown, aina David Brown

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27823
  • vastustan
Vs: Veteraanikuutoset .
Nuo lohkohässäkät taisivat viedä silloin kivikausilla nuffieldin ja leylandinkin maineen, vaikka moottorit pian paranivatkin. :'( Ainakin täällä päin oli nuffieldeja useissakin taloissa, mutta viimeisiä 60-luvun päätteen nuffieldeja vanhat jarrut muistavat vieläkin haukkua melko kehnoiksi. Leylandeja ei sitten lapsuusmuistot tavoita kuin naapurin 2100-mallisen kuutosleuskun. On heillä vieläkin. :-X
Tuolla viimeisellä on ajettu 12000 tuntia,askin keskuslaakeri on uusittu kerran .Moottori putkitettu useasti ,mutta ei koskaan laakeroitu koska oli aina lämpösessä tallissa.Nostolaitteet täysin alkuperäiset joitakin tappeja on uusittu ja työtövarren korvakkeen kiinnitys muutettu jäykäksi.
Nostolaitteen kotelo alkuperäinen ei koskaan ole rovahtanut irti vaikka paljon tehtiin kivihommia nokka pystyssä.Pumppu alkuperäinen,syyleri on uusittu kerran ja vesipumppuja muutama,laturi ,jarrut.startti alkuperäinen voimakas CAV perukorjattu useasti,satuin siihen löytämään uuden ankkurin nyt toimii kuin ajatus.Olkaakselit puslitettu ja ohjaustangon tapit.
Ratin yläpään laakeri uusittu monta kertaa 6305.
Nostolaitteen geometria surkea,kun työkoneen laskee alas nivelakseli käy lyhyeksi ja kun nostaa ylös se käy pitkäksi.
Kevyt nokka ,aski hyvä jos on 10 vaihteinen toimii jos osaa ajaa kuin synkronoitu loota. ;)Joissakin jäi vahde päälle ,meillä ei tuota tehnyt koskaan.

sisussahan oli leylantin moottoreita ennen muinoin, muistaakseni niissäkin oli ongelmia kansipahvin kans...liekkö nuo sitten sukua tuolle traktorin moottorille :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Veteraanikuutoset .
Olihan Sisussa Valmetinkin moottori,eikä sen huonompaa moottoria kuorma autoissa sitten ole ollutkaan.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Veteraanikuutoset .
Olihan Sisussa Valmetinkin moottori,eikä sen huonompaa moottoria kuorma autoissa sitten ole ollutkaan.

Ne 611 koneet oli tosiaan murheena Sisussa mutta 612 olikin jo ihan toista maata, sen jatkokehitelmä on nykyinen 8,4 litrainen kutonen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
Mutta eikös nuissa kuutosissa ole Nuhvimasteri sama perä kuin nelosissa?

On ja ei ole, mitä tarkoitat tuolla?  Osa osista on erilaisia osa samanlaisia, välitys on erilainen ja jos tekniikkaa tietää niin ymmärtää, että siellä kestää pienemmänkin koneen osat kun teho viedään kierroksilla läpi ja muutetaan väännöksi vasta myöhemmin.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

mah

  • Vieras
Vs: Veteraanikuutoset .
Mutta eikös nuissa kuutosissa ole Nuhvimasteri sama perä kuin nelosissa?

On ja ei ole, mitä tarkoitat tuolla?  Osa osista on erilaisia osa samanlaisia, välitys on erilainen ja jos tekniikkaa tietää niin ymmärtää, että siellä kestää pienemmänkin koneen osat kun teho viedään kierroksilla läpi ja muutetaan väännöksi vasta myöhemmin.
Ainakin tuossa 2100-mallin ohjekirjasessa kielletään ulosoton kuormittaminen täydellä teholla. :-X

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Veteraanikuutoset .
Leyland otti BMC perintöjä eli vähän kannenpultteja ja aina kevyt lohko.Tosiaan Sisuissa oli riesana kannentiiviste ongelmat.
Tyhjäkäynnillä jos vielä käyttää jylkytteli niin sai vaihtaa pahveja.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
Ne O-sarjan moottorit O.400, O.680 jne ne eivät ole millään tavalla tekemisissä, ei lohkon valuiltaan, ei suunnittelultaan eikä valmistukseltaan näiden Birminghamissa ja Bathgatessa tehtyjen BMC OE, Leyland DT ja 98 sarjojen kanssa.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
Ainakin tuossa 2100-mallin ohjekirjasessa kielletään ulosoton kuormittaminen täydellä teholla. :-X

Niin legendaa että, tarkastin 2100, 4100, 285 ja 485:sien kirjasta. Valmetin 05 sarjalaisessa on tuo kielto käyttöohjekirjassa, mutta se koskee standardia jonka mukaan 540 voa on luotu, eli 540 rpm on suunniteltu muistaakseni alle 70 kw tehoille, eikä tätä ylempiä tehoja saa koneista ottaa 540 mukaan, tosin ko. lausunto on monelta käyttäjältä unohtunut.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Veteraanikuutoset .
Leylandin N98 moottorin hyvät puolet: hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet, polttoaineenkulutus (varauksin) ja nätti käyntiääni. Huonot puolet: kaikki muu, mukaanlukien koko traktori!
Synchro mallin vaihteisto toimii keskikeppiseen verrattuna hienosti ja kevyesti, mutta välityksiä pitäisi olla tuplaten.
Nuffieldmaster on aatteenmies, joten ymmärrän hänen näkemyksensä.
Oon vaatimaton!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Veteraanikuutoset .
Mutta eikös nuissa kuutosissa ole Nuhvimasteri sama perä kuin nelosissa?

On ja ei ole, mitä tarkoitat tuolla?  Osa osista on erilaisia osa samanlaisia, välitys on erilainen ja jos tekniikkaa tietää niin ymmärtää, että siellä kestää pienemmänkin koneen osat kun teho viedään kierroksilla läpi ja muutetaan väännöksi vasta myöhemmin.

Täytyis varmaan kaivaa entisen työkaverin yhteystiedot esiin n-masterille.Kaveri osti 285 leukun ja koetti tehdä suht pienen luomutilan hommia.
Pakkohan se kone oli hukata kun vaihteisto poiki jatkuvasti.Minusta on aika turha selittää että 6-leukun voimansiirto on kestävä.Kai sillä töitä saa tehtyä mutta
jatkuvaa raskasta työtä se kyllä ei kestä kovin pitkään.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Veteraanikuutoset .
Kauheesti jaksatte meuhkata jostain vanhoista romuista... :o
It ain't over till the fat lady sings

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Veteraanikuutoset .
Kauheesti jaksatte meuhkata jostain vanhoista romuista... :o

Joka vanhoja muistelee siltä kone levisi.
Oon vaatimaton!