Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veteraanikuutoset .  (Luettu 17777 kertaa)

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Veteraanikuutoset .
No varmasti on tehty kestäväämäksi, mutta mitä olen kuullut niin nuista isoista leukuista menee perä. Mutta sekin taitaa riippua käyttäjästä, heikko soon Tahvonkin perä, ei se velätystä kestä. Sinänsä lapsellista, ei tarvi kauhiast mäkiin velättää sorakuorman kans... Mutta kestäähä se kun osaa ajaa. Samaa vikaa varmaan Leukussa. Oon ymmärtän jotta ainakin jonninverran käytetty samojahilppeitä perässä?
Kerra David Brown, aina David Brown

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Veteraanikuutoset .
Kauheesti jaksatte meuhkata jostain vanhoista romuista... :o

Älä ny mun mielestä puhutaan kauheen tuoreista vehkeistä kun mulla vanhin -39.
Tallissa 14 traktoria,keski-ikä 56 vuotta.

Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:08:42 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
Mutta eikös nuissa kuutosissa ole Nuhvimasteri sama perä kuin nelosissa?

On ja ei ole, mitä tarkoitat tuolla?  Osa osista on erilaisia osa samanlaisia, välitys on erilainen ja jos tekniikkaa tietää niin ymmärtää, että siellä kestää pienemmänkin koneen osat kun teho viedään kierroksilla läpi ja muutetaan väännöksi vasta myöhemmin.

Täytyis varmaan kaivaa entisen työkaverin yhteystiedot esiin n-masterille.Kaveri osti 285 leukun ja koetti tehdä suht pienen luomutilan hommia.
Pakkohan se kone oli hukata kun vaihteisto poiki jatkuvasti.Minusta on aika turha selittää että 6-leukun voimansiirto on kestävä.Kai sillä töitä saa tehtyä mutta
jatkuvaa raskasta työtä se kyllä ei kestä kovin pitkään.

Perä ja vaihdelaatikko on eriasia. Perä kestoltaan ok, mutta kymppivaihteinen vaihteisto on kestoltaan heikkoa tekoa raskaassa vedätystyössä. VOA koneisto kestää tehoja hyvin ja moneen on vaihdettu 9 vaihteinen synchro loota kymppivaihteisen tilalle, jolla saadaan voimansiirron kestävyys uudelle tasolle, tosin huippunopeudesta tinkimällä. Nämä eivät ole omakohtaisia kokemuksia, vaan eri omistajien kanssa keskusteluissa ilmi tulleita asioita.

Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:09:00 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Veteraanikuutoset .
Kauheesti jaksatte meuhkata jostain vanhoista romuista... :o

Älä ny mun mielestä puhutaan kauheen tuoreista vehkeistä kun mulla vanhin -39.
Tallissa 14 traktoria,keski-ikä 56 vuotta.

No sää nyt olet muutenkin outo... ;D
It ain't over till the fat lady sings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Veteraanikuutoset .
Juu ja jäykkä.  ;D
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Veteraanikuutoset .

Leyland aikana BMC pohjaista moottoria oli vuoteen 1972 asti, jolloin tuli kokonaan uusi 98 moottorisarja. Näissä putket ovat paksut ja värinöitä vaimentaa jo loppuaikoina bmc pohjaisiinkin koneisiin tullut värinänvaimennin. Nämä ovat erittäin luotettavia moottoreita, ja erittäin luotettavan moottorin maineessa ympäri maailman. Omat ongelmansa näilläkin, eli samat kuin muillakin vesikauhuisilla moottoreilla, putkien tiivisteet kovettuvat ja niitä on aika ajoin korjailtava.

Tässä ei ole kaikkia juttuja listattu, kuten ei juuri ollenkaan näiden moottoreiden lukuisista erinomaisista ominaisuuksista.
Ei auttanut uuden 98 sarjan tulo putket syöpyi edelleen >:(

Ps kiitoksia nuffimasterille ja myös sassille lausunnoista, vaikka vähän epäilen niiden olevan hiukan värittyneet liian positiiviseksi – korostan sanaa epäilen ::)

Viimeksi muokattu: 21.12.13 - klo:11:09 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

Johannes Kostaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 177
Vs: Veteraanikuutoset .

[/quote]
Ei auttanut uuden 98 sarjan tulo putket syöpyi edelleen >:(

Ps kiitoksia nuffimasterille ja myös sassille lausunnoista, vaikka vähän epäilen niiden olevan hiukan värittyneet liian positiiviseksi – korostan sanaa epäilen ::)
[/quote]

Ihan samaa tieteellistä faktaa kuin Miken vastaus kysymykseen onko masseri hyvä.  ::)
Joh. 12:48