1961 BMC moottorin iskutilavuutta nostettiin ohentamalla sylinteriputkia. Putket aiheuttivat ongelmia katkeamisilla ja syöpymisillä, kyseessä on pitting ilmiö. Suurin osa koneista pelaa edelleen hyvin, syytä on vaikea kertoa.
http://www.thenuffieldandleylandtractorclub.co.uk/wp/wp-content/themes/nuffield/images%20two/Liner%20Cavitation.pdf1967 tienoilla kampiakseli muuttui paksummaksi, samalla tuli massikan rotua nuhviin kun tractor research suunnitteli Nuffieldille uuden traktorimalliston. Tämä paksukaulainen kampiakseli aiheuttaa pahoja värinöitä muuten samaan kuin entiseen, erittäin kevytkäyntiseen moottoriin. Samaan aikaan oli paljon takuunalaisia mm. lohkon koneistusvikoja jotka aiheuttivat putkien painumista ja katkeamisia. Ongelmista olisi päästy kohtuudella, mutta keskon nihkeä takuukäsittely pahensi asiaa, korvattiin vain putki, vasta pitkän taistelun jälkeen lohkon uudelleen koneistus
Leyland aikana BMC pohjaista moottoria oli vuoteen 1972 asti, jolloin tuli kokonaan uusi 98 moottorisarja. Näissä putket ovat paksut ja värinöitä vaimentaa jo loppuaikoina bmc pohjaisiinkin koneisiin tullut värinänvaimennin. Nämä ovat erittäin luotettavia moottoreita, ja erittäin luotettavan moottorin maineessa ympäri maailman. Omat ongelmansa näilläkin, eli samat kuin muillakin vesikauhuisilla moottoreilla, putkien tiivisteet kovettuvat ja niitä on aika ajoin korjailtava.
Tässä ei ole kaikkia juttuja listattu, kuten ei juuri ollenkaan näiden moottoreiden lukuisista erinomaisista ominaisuuksista.