Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veteraanikuutoset .  (Luettu 19378 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Veteraanikuutoset .
Tuosta leukun sylinteriputkista vielä – mikä sen putken oikeasti syö – turha sitten tarjota huono nestettä ;D
   cría cuervos y te sacarán los ojos

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Veteraanikuutoset .
Tuosta leukun sylinteriputkista vielä – mikä sen putken oikeasti syö – turha sitten tarjota huono nestettä ;D
Jos ei nesteet ja nuukuuksissaan singutettu vaihtoväli sekä valmistusmateriaalin laatu niin värähtelykavitaatio... huono tuenta putkilla? Myös nesteen heikko kierto ja siitä johtuvat lämpökuormituksen erot, yms, yms. ::)

Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo:01:01 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

mah

  • Vieras
Vs: Veteraanikuutoset .
Tuosta leukun sylinteriputkista vielä – mikä sen putken oikeasti syö – turha sitten tarjota huono nestettä ;D
Jos ei nesteet ja nuukuuksissaan singutettu vaihtoväli sekä valmistusmateriaalin laatu niin värähtelykavitaatio... huono tuenta putkilla? Myös nesteen heikko kierto ja siitä johtuvat lämpökuormituksen erot, yms, yms. ::)
Kyllä syytä löytyi juuri noista nesteistäkin. Taisi noita tapauksia olla joskus 70-luvulla? Lisänä, etenkin leylandissa, taisivat olla putket kovin ohukaisia? Eikö niissä oltu lisätty koneen tilavuutta yllättäenkin sylinterin läpimittaa kasvattamalla. Lohkon poraus pysyi samana.... :-X

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6144
Vs: Veteraanikuutoset .
Koneviestin kuutosjutussa ihmetyttää nuo hytit,pilattu traktorit moisilla hökötyksillä ja missä oli Väli-Toralan V8?

Joo, noista hyteistä mä olen kyllä ihan samaa mieltä, karmeita kötöstyksiä.
Mä en yhtään ihmettele miksi ukki oli aikanaan Korminkista nostanut Horsma-ohjaamon santakuopan pohjalle.

Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo:17:09 kirjoittanut bouli

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71766
Vs: Veteraanikuutoset .
mutta kuinka monesta kajahti lais tallissa seisoessa?               oli net sentäs parempia kuin ne lastenrataskuomut kuiteskii!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Veteraanikuutoset .
Tuosta leukun sylinteriputkista vielä – mikä sen putken oikeasti syö – turha sitten tarjota huono nestettä ;D

--jossain vaiheessa nuhvin/leukun lohkoa muutettiin isontamalla männän/putken halkaisijaa.Tästä seurasi sylinteriputkien painuminen
lohkoon.Muistaakseni sylinteriputkissa oli ainakin 384 leukussa yläkauluksen juuressa ura mistä osa putkista katkesi,vesi pesään.
--murhevariaatioita oli enempivähempi monenmoisia...
--meillä oli 384 UM 355n alla,moottorista katkesi sylinteriputki...
--noita putken painumisia on sitten korjailtu laittelemalla metallirenkaita kaulusten alle.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Veteraanikuutoset .
Tuosta leukun sylinteriputkista vielä – mikä sen putken oikeasti syö – turha sitten tarjota huono nestettä ;D
Jos ei nesteet ja nuukuuksissaan singutettu vaihtoväli sekä valmistusmateriaalin laatu niin värähtelykavitaatio... huono tuenta putkilla? Myös nesteen heikko kierto ja siitä johtuvat lämpökuormituksen erot, yms, yms. ::)
Kyllä syytä löytyi juuri noista nesteistäkin. Taisi noita tapauksia olla joskus 70-luvulla? Lisänä, etenkin leylandissa, taisivat olla putket kovin ohukaisia? Eikö niissä oltu lisätty koneen tilavuutta yllättäenkin sylinterin läpimittaa kasvattamalla. Lohkon poraus pysyi samana.... :-X
Nuo rokonarvet putken ulkopinnassa ihmetytti silloin aikoinaan – kantola laittoi kyllä arvailuja kehiin – ” värähtelykavitaatio ”- en tiedä , mutta jotain ihmeellistä siinä oli – ei ollut nesteestä kiinni. >:(

Entäs sitten nostolaite – pilkkikilpailuun hyvä – jos vaan reppu ei pudonnut ;D
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Veteraanikuutoset .
Nuo rokonarvet putken ulkopinnassa ihmetytti silloin aikoinaan – kantola laittoi kyllä arvailuja kehiin – ” värähtelykavitaatio ”- en tiedä , mutta jotain ihmeellistä siinä oli – ei ollut nesteestä kiinni. >:(

Värähtelykavitaatio - silläpä niitä keskeltäki tuettuja sylinteriputkia alako ilimestymään moottoreihin...     8)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Veteraanikuutoset .
Tällä tilalla on ollut lukuisa määrä nuffeja ,mutta ei yhtään leukkua.Sylinteriputket oli murheen ryyni ,joka talvi piti putket vaihtaa kun ykkösputki katkesi kauluksesta.Sitten pistettiin paksummat putket 100 mm tilalle eli 95 mm reiällä ne kestää.
Joissakin malleissa putket oli kromattu vesitilan puolelta ,mutta sekään ei auttanut.nuffien lohkot huononi loppua kohti koska tehtaalla oli huono työnteon henki ,lakkoja ym.
Koko lohko on englantilaiseen tapaan hippoisesti valurautaa sisältävä ,esim.kannenpultteja on nelosnuffin lohkossa yhtäpaljon kuin kolmosvallun lohkossa.
Muuten moottori on erittäin taloudellinen ja pehmeäkäyntinen ja varma käynnistymään myös pakkasella jos vaan kunnon öljyt.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
1961 BMC moottorin iskutilavuutta nostettiin ohentamalla sylinteriputkia. Putket aiheuttivat ongelmia katkeamisilla ja syöpymisillä, kyseessä on pitting ilmiö. Suurin osa koneista pelaa edelleen hyvin, syytä on vaikea kertoa.
http://www.thenuffieldandleylandtractorclub.co.uk/wp/wp-content/themes/nuffield/images%20two/Liner%20Cavitation.pdf

1967 tienoilla kampiakseli muuttui paksummaksi, samalla tuli massikan rotua nuhviin kun tractor research suunnitteli Nuffieldille uuden traktorimalliston. Tämä paksukaulainen kampiakseli aiheuttaa pahoja värinöitä muuten samaan kuin entiseen, erittäin kevytkäyntiseen moottoriin. Samaan aikaan oli paljon takuunalaisia mm. lohkon koneistusvikoja jotka aiheuttivat putkien painumista ja katkeamisia. Ongelmista olisi päästy kohtuudella, mutta keskon nihkeä takuukäsittely pahensi asiaa, korvattiin vain putki, vasta pitkän taistelun jälkeen lohkon uudelleen koneistus

Leyland aikana BMC pohjaista moottoria oli vuoteen 1972 asti, jolloin tuli kokonaan uusi 98 moottorisarja. Näissä putket ovat paksut ja värinöitä vaimentaa jo loppuaikoina bmc pohjaisiinkin koneisiin tullut värinänvaimennin. Nämä ovat erittäin luotettavia moottoreita, ja erittäin luotettavan moottorin maineessa ympäri maailman. Omat ongelmansa näilläkin, eli samat kuin muillakin vesikauhuisilla moottoreilla, putkien tiivisteet kovettuvat ja niitä on aika ajoin korjailtava.

Tässä ei ole kaikkia juttuja listattu, kuten ei juuri ollenkaan näiden moottoreiden lukuisista erinomaisista ominaisuuksista.





Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Veteraanikuutoset .
1961 BMC moottorin iskutilavuutta nostettiin ohentamalla sylinteriputkia. Putket aiheuttivat ongelmia katkeamisilla ja syöpymisillä, kyseessä on pitting ilmiö. Suurin osa koneista pelaa edelleen hyvin, syytä on vaikea kertoa.
http://www.thenuffieldandleylandtractorclub.co.uk/wp/wp-content/themes/nuffield/images%20two/Liner%20Cavitation.pdf

1967 tienoilla kampiakseli muuttui paksummaksi, samalla tuli massikan rotua nuhviin kun tractor research suunnitteli Nuffieldille uuden traktorimalliston. Tämä paksukaulainen kampiakseli aiheuttaa pahoja värinöitä muuten samaan kuin entiseen, erittäin kevytkäyntiseen moottoriin. Samaan aikaan oli paljon takuunalaisia mm. lohkon koneistusvikoja jotka aiheuttivat putkien painumista ja katkeamisia. Ongelmista olisi päästy kohtuudella, mutta keskon nihkeä takuukäsittely pahensi asiaa, korvattiin vain putki, vasta pitkän taistelun jälkeen lohkon uudelleen koneistus

Leyland aikana BMC pohjaista moottoria oli vuoteen 1972 asti, jolloin tuli kokonaan uusi 98 moottorisarja. Näissä putket ovat paksut ja värinöitä vaimentaa jo loppuaikoina bmc pohjaisiinkin koneisiin tullut värinänvaimennin. Nämä ovat erittäin luotettavia moottoreita, ja erittäin luotettavan moottorin maineessa ympäri maailman. Omat ongelmansa näilläkin, eli samat kuin muillakin vesikauhuisilla moottoreilla, putkien tiivisteet kovettuvat ja niitä on aika ajoin korjailtava.

Tässä ei ole kaikkia juttuja listattu, kuten ei juuri ollenkaan näiden moottoreiden lukuisista erinomaisista ominaisuuksista.
Monesta nuffista meilläkin syöpyi putki puhki tai o-renkaan kohdalta ja vesi Kampikammioon.
N 98 on huomattavasti parempi moottori se on totta.
Viimeiseen saatiin uusi lohko Keskolta koska sitä ei saanut pitäväksi laisinkaan,se muuten oli jo leukun lohko ,mutta ei N 98.
Oliko tuo kuutonen miten kestävä nuffieldmaster ?
Älkää laittako raanavettä syyleriin jos siinä on rautaa.

Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo:20:57 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7387
  • karkki vai keppana?
Vs: Veteraanikuutoset .
Kaikkista märkäputkikoneista voi tiivisteet mennä, mutta miksi joitain moottoreita vaivaa putkien puhkisyöpyminen? Ei riitä selitykseksi nesteiden vaihtamattomuus?
pessimisti ei pety!

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
Kaikkista märkäputkikoneista voi tiivisteet mennä, mutta miksi joitain moottoreita vaivaa putkien puhkisyöpyminen? Ei riitä selitykseksi nesteiden vaihtamattomuus?

Luitko tuon linkin missä on iso juttu pitting -ilmiöstä?
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Veteraanikuutoset .
1961 BMC moottorin iskutilavuutta nostettiin ohentamalla sylinteriputkia. Putket aiheuttivat ongelmia katkeamisilla ja syöpymisillä, kyseessä on pitting ilmiö. Suurin osa koneista pelaa edelleen hyvin, syytä on vaikea kertoa.
http://www.thenuffieldandleylandtractorclub.co.uk/wp/wp-content/themes/nuffield/images%20two/Liner%20Cavitation.pdf

1967 tienoilla kampiakseli muuttui paksummaksi, samalla tuli massikan rotua nuhviin kun tractor research suunnitteli Nuffieldille uuden traktorimalliston. Tämä paksukaulainen kampiakseli aiheuttaa pahoja värinöitä muuten samaan kuin entiseen, erittäin kevytkäyntiseen moottoriin. Samaan aikaan oli paljon takuunalaisia mm. lohkon koneistusvikoja jotka aiheuttivat putkien painumista ja katkeamisia. Ongelmista olisi päästy kohtuudella, mutta keskon nihkeä takuukäsittely pahensi asiaa, korvattiin vain putki, vasta pitkän taistelun jälkeen lohkon uudelleen koneistus

Leyland aikana BMC pohjaista moottoria oli vuoteen 1972 asti, jolloin tuli kokonaan uusi 98 moottorisarja. Näissä putket ovat paksut ja värinöitä vaimentaa jo loppuaikoina bmc pohjaisiinkin koneisiin tullut värinänvaimennin. Nämä ovat erittäin luotettavia moottoreita, ja erittäin luotettavan moottorin maineessa ympäri maailman. Omat ongelmansa näilläkin, eli samat kuin muillakin vesikauhuisilla moottoreilla, putkien tiivisteet kovettuvat ja niitä on aika ajoin korjailtava.

Tässä ei ole kaikkia juttuja listattu, kuten ei juuri ollenkaan näiden moottoreiden lukuisista erinomaisista ominaisuuksista.
Monesta nuffista meilläkin syöpyi putki puhki tai o-renkaan kohdalta ja vesi Kampikammioon.
N 98 on huomattavasti parempi moottori se on totta.
Viimeiseen saatiin uusi lohko Keskolta koska sitä ei saanut pitäväksi laisinkaan,se muuten oli jo leukun lohko ,mutta ei N 98.
Oliko tuo kuutonen miten kestävä nuffieldmaster ?
Älkää laittako raanavettä syyleriin jos siinä on rautaa.


Mulla ei ole kutosesta kuin kuulopuheiden perusteella tehdyt huomiot, ja erittäin taloudellisina ja kestävinä niitä pidetään, eihän niissä ole erona muuta kuin nokka-akseli, kampiakseli, kansi, lohko jne. Putket, vesipumput yms. samat.

Joku moitti nuhvin lohkoja ja valuja heikoiksi, kannattaa lukea tuo topic, siinnä metallurgian ammattilainen koostaa tehdyt testit joka äijän ymmärrettävään muotoon. Lopullinen raportti tulee myöhemmin: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewforum.php?f=1
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

mah

  • Vieras
Vs: Veteraanikuutoset .
Nuo lohkohässäkät taisivat viedä silloin kivikausilla nuffieldin ja leylandinkin maineen, vaikka moottorit pian paranivatkin. :'( Ainakin täällä päin oli nuffieldeja useissakin taloissa, mutta viimeisiä 60-luvun päätteen nuffieldeja vanhat jarrut muistavat vieläkin haukkua melko kehnoiksi. Leylandeja ei sitten lapsuusmuistot tavoita kuin naapurin 2100-mallisen kuutosleuskun. On heillä vieläkin. :-X