Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6920 -02  (Luettu 27404 kertaa)

Lubu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43

roadman

  • Vieras
Vs: 6920 -02
tuosta ostat 19100h ajetun 8950:n

http://www.nettikone.com/valtra/8950/1250820

kyllä riemu repeää eikä oo paljoo kalliimpi kuin se 6920.  8) tai kyllähän mä tiiän että sä et vaan tajuu  ;)
------

viimekesänä vedin 18.8m3 siirtovaunua (3 akselinen koukkukärry 5.2t+säiliönpaino) 8950:llä. kyllähän se menee, mutta ei se herkkua ole, ihan liian pieni ja kevyt kone tuon pytyn eteen ja  huonoilla jaruilla. voima kyllä riittää, menee paremmin kuin 930 vario. laatikko on kestänyt ihan hyvin.kop kop.

R7230-> jd vois tosiaan olla kova, autopowerina. onko tietoo siitä jenkki kaksoiskytkentälaatikon toiminnasta? alle sataseen niitä jo saa...

R7230 alkaa olla jo han oikeaa kokoluokkaa varsinkin sinne rintamaiden tasaisille maisemille siirtoajoon, mutta  mutta tänne salpausselän pohjoispuolelle siinä ja siinä. Tahtoo täällä päin tuon kokoisten lietevaunujen edessä olla 300hv ja yli.

***niin, eihän siinä voima riitä alkukaan, mutta sitähän saa 9 litrasesta lisää. kyllä sitä siirtoajoa ajetaan harjun väärälläkin puolella. viimekesänä 724 fendti jäi tiellä mäkeen  juurikin tuolla 18.8m3 pytylä.

Mitä katsellut noita ISOJA traktoreita niin mielestäni painon  tehon kääntyvyyden suhteen hyvä paketti on edellä mainittu nh 8040. Paino hintun alle 10T ja tehoa ulos yli 340hv ihan ilman kutittelua. (Samaa minäkin ihmettelen tuon kutittelun kanssa kuin SKN,nkin) Ostaa sellaisen koneen ettei tarvii kutitella.
Juttelin yhden urakoitsijan kanssa jolla nh 8040, kehui konetta. Ihan eri luonteinen kone kuin nämä pienemmät mallit T7 ja 7000 sarja.
http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T8000.htm

vastaava case
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMagnum_06.htmhttp://

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: 6920 -02
Jonkun Seinä Joen 6930 on valtran vaihtolistalla. Ventti näkyy nököttävän vieressä ja hännänhuippuna joku pikku jörnis.


Hiukka nolo tuo 55 kuikka tuossa keulilla.. eipähän ahista sivunäkyvyys..  :o
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: 6920 -02
Jonkun Seinä Joen 6930 on valtran vaihtolistalla. Ventti näkyy nököttävän vieressä ja hännänhuippuna joku pikku jörnis.





http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3560271&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
Katso kaikki kuvat ihan rauhassa, siinä hallissa on muutakin...
Se mikä ei tapa, se vituttaa

JSK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: 6920 -02
Lainaus
Mitä katsellut noita ISOJA traktoreita niin mielestäni painon  tehon kääntyvyyden suhteen hyvä paketti on edellä mainittu nh 8040. Paino hintun alle 10T ja tehoa ulos yli 340hv ihan ilman kutittelua. (Samaa minäkin ihmettelen tuon kutittelun kanssa kuin SKN,nkin) Ostaa sellaisen koneen ettei tarvii kutitella.
Juttelin yhden urakoitsijan kanssa jolla nh 8040, kehui konetta. Ihan eri luonteinen kone kuin nämä pienemmät mallit T7 ja 7000 sarja.
http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T8000.htm

vastaava case
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMagnum_06.htmhttp://

Jos heti tarvii ni kasitonnista portaatonta ei taia ihan vielä tänne suaha.

roadman

  • Vieras
Vs: 6920 -02
Lainaus
Mitä katsellut noita ISOJA traktoreita niin mielestäni painon  tehon kääntyvyyden suhteen hyvä paketti on edellä mainittu nh 8040. Paino hintun alle 10T ja tehoa ulos yli 340hv ihan ilman kutittelua. (Samaa minäkin ihmettelen tuon kutittelun kanssa kuin SKN,nkin) Ostaa sellaisen koneen ettei tarvii kutitella.
Juttelin yhden urakoitsijan kanssa jolla nh 8040, kehui konetta. Ihan eri luonteinen kone kuin nämä pienemmät mallit T7 ja 7000 sarja.
http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T8000.htm

vastaava case
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMagnum_06.htmhttp://

Jos heti tarvii ni kasitonnista portaatonta ei taia ihan vielä tänne suaha.
Käytännössä järkevä tr siirto matka jää 10km keskimäärin, joten siitä portaattomasta ei ole mitään iloa suattaapi tulla polttoainekustannuksiltaan jopa kalliimmaksi, kun tahtovat raskaassa vetotyössä kuluttaa enemmän kuin kovat askit.

Miettiny jos itse "harrastaisin" lietteen siirtoa niin joku tuommoinen ois yksi vaihtoehto.

http://www.nettikone.com/iveco/trakker-8x8/1223789#yritys=etukone
Pyttyä vaille valmis systeemi eikä tulis mahdottomiin hintoihinsakaan ja vois vielä käyttää muuhunkin ajoon.

Tai tuollaisella varustuksella.
http://www.youtube.com/watch?v=DGIvijrLkaw

Viimeksi muokattu: 06.12.13 - klo:19:10 kirjoittanut roadman

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: 6920 -02
Lainaus
Mitä katsellut noita ISOJA traktoreita niin mielestäni painon  tehon kääntyvyyden suhteen hyvä paketti on edellä mainittu nh 8040. Paino hintun alle 10T ja tehoa ulos yli 340hv ihan ilman kutittelua. (Samaa minäkin ihmettelen tuon kutittelun kanssa kuin SKN,nkin) Ostaa sellaisen koneen ettei tarvii kutitella.
Juttelin yhden urakoitsijan kanssa jolla nh 8040, kehui konetta. Ihan eri luonteinen kone kuin nämä pienemmät mallit T7 ja 7000 sarja.
http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T8000.htm

vastaava case
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMagnum_06.htmhttp://

Jos heti tarvii ni kasitonnista portaatonta ei taia ihan vielä tänne suaha.
Käytännössä järkevä tr siirto matka jää 10km keskimäärin, joten siitä portaattomasta ei ole mitään iloa suattaapi tulla polttoainekustannuksiltaan jopa kalliimmaksi, kun tahtovat raskaassa vetotyössä kuluttaa enemmän kuin kovat askit.

Miettiny jos itse "harrastaisin" lietteen siirtoa niin joku tuommoinen ois yksi vaihtoehto.

http://www.nettikone.com/iveco/trakker-8x8/1223789#yritys=etukone
Pyttyä vaille valmis systeemi eikä tulis mahdottomiin hintoihinsakaan ja vois vielä käyttää muuhunkin ajoon.

Puuttuu vaan yks akseli ja koukkua ei voi olla viemässä kantavuutta ja tietenkin tuomassa melkosesti korkeutta/viemässä vakautta... Noloa tuoda traktoria vähemmän kontille... Muuten kyllä vois olla jees koukku kuorma-auto.
Nii se on...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 6920 -02

Käytännössä järkevä tr siirto matka jää 10km keskimäärin, joten siitä portaattomasta ei ole mitään iloa suattaapi tulla polttoainekustannuksiltaan jopa kalliimmaksi, kun tahtovat raskaassa vetotyössä kuluttaa enemmän kuin kovat askit.

Eikös jontikka sen kaksoiskytkimen tehnyt juuri raskaampia vetohommia varten, koska portaaton kuluttaa huomattavasti enemmän niissä töissä.

Lubu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: 6920 -02
Miksei västäräkkiä?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: 6920 -02
Miksei västäräkkiä?
Jos toi on alkuoperäiseen otsikkoon,niin ei västräkkiä kun kärrin vetureina tulevat toimimaan 930fendt ja 7430 jd...
Lähinnä toi otsikon kone tulisi tasailemaan ruuhkia ruiskun ja karhottimen eteen ja tietenkin sitten rikko tapauksissa joutuisi ehken jopa raskaampiin töihinkin...
Siis realistia lainatakseni pihapyörittelykone...
Ja liekköön minkämoinen toi västäräkki sitten loppupelissä....
Nii se on...

Lubu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: 6920 -02
Oisko new holland tg - sarjasta sitten ehdokasta? Ois ainakin voimaa... Ulkomailta noita saa jo hyvään hintaan.

http://m.agriaffaires.co.uk/smd/used/farm-tractor/4006497/new-holland-tg-285.html

Viimeksi muokattu: 06.12.13 - klo:20:08 kirjoittanut Lubu

Holste1n

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: 6920 -02
Oisko new holland tg - sarjasta sitten ehdokasta? Ois ainakin voimaa... Ulkomailta noita saa jo hyvään hintaan.

http://m.agriaffaires.co.uk/smd/used/farm-tractor/4006497/new-holland-tg-285.html
Tuo tg on ensinnäkin 40km laatikolla, toisekseen kooltaan melkonen köhmyrä.. Sitten tuohon 6920 peuraan verrattuna jo aivan eri kaliiberin vehje tuleviin työtehtäviin. Isoihin töihin on kuitenkin jo olemassa veturina 930.
Ulkomailta jos meinaa ostaa noita magnum ym. vastaavia traktoreita, on niissä yleensä jonkunlainen riski mitä saa. Informaatio ei välttämättä ole täydellistä ja ongelmatilanteiden selvittely on hitusen hankalampaa kuin kotimaassa.
Lopputulos voi olla vain yksi isokokoinen pommi. Niitäkin on nähty.

Kokonaan eri asia joillakin tehdaskunnostetuilla laitteilla, jotka on tarkastettu ja uusittu valmistajan itsensä toimesta kuten jotkin itsekulkevat lietevehkeet.

Lubu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: 6920 -02
Oisko new holland tg - sarjasta sitten ehdokasta? Ois ainakin voimaa... Ulkomailta noita saa jo hyvään hintaan.

http://m.agriaffaires.co.uk/smd/used/farm-tractor/4006497/new-holland-tg-285.html
Tuo tg on ensinnäkin 40km laatikolla, toisekseen kooltaan melkonen köhmyrä.. Sitten tuohon 6920 peuraan verrattuna jo aivan eri kaliiberin vehje tuleviin työtehtäviin. Isoihin töihin on kuitenkin jo olemassa veturina 930.
Ulkomailta jos meinaa ostaa noita magnum ym. vastaavia traktoreita, on niissä yleensä jonkunlainen riski mitä saa. Informaatio ei välttämättä ole täydellistä ja ongelmatilanteiden selvittely on hitusen hankalampaa kuin kotimaassa.
Lopputulos voi olla vain yksi isokokoinen pommi. Niitäkin on nähty.

Kokonaan eri asia joillakin tehdaskunnostetuilla laitteilla, jotka on tarkastettu ja uusittu valmistajan itsensä toimesta kuten jotkin itsekulkevat lietevehkeet.

joku oli vaan aikasemmin ehdottanu tota 8000-sarjan nh:ta... Mutt miten ois jd7420?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 6920 -02
***** teitä napanöyhtiä. Ettekö te löylynlyömät keksi muuta ku jörniksen?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: 6920 -02
Eihän tuo tuntimäärä tunnu vielä missään.
Hyvinpidetty 10000h ajettu on kone parhaimmillaan mutta 5000h ajetut jotka ei ole rasvaprässiä nähnytkään ja muutenkin huollot tehty miten sattuu niin alkaa pikkuhiljaa väljyyksiä ja remonteja tulemaan.

Tuommoinen tuntimäärä ei todellakaan ole mitään, jos konetta on käytetty suhtkoht hyvin ja huollettu tunnollisesti