Sit nää sumuvalot. Kumma kun ei saada niiden tarpeetonta käyttöä kuriin. Ne sumuvalot itsessään niin paljon häikäise, mutta märällä kelillä ne heijastuvat tien pinnasta suoraan silmiin.
Asiaa! Jos ne on oikein säädetty ei niiden käytölle ole normaalisti mitään tarvetta. Sitten kun niille on oikeasti käyttöä pitää lyhyet sammuttaa. Ja sitten nää takasumuvalon väärin käyttäjät, per...
Listalta puuttuu vielä se toinen ääripää: perästään täysin valoton auto, koska kuski ei osaa käyttää uuden autonsa valoja tai lumi on muurannut umpeen liian vähän lämpiävät takavalot.
Suomessa voisi melkeinpä kieltää sumuvalojen käytön. Jollakin pienellä alueella niille voi olla ihan oikeaa käyttöä, mutta suurimmassa osassa Suomea niitä ei edes tarvitsisi kuin satunnaisesti.
Kyll maataistelukoneissa keskimääärin
taitaa olla sopivasti valoa. Jos niiltä jatkuvasti juhlavalaistuksessa ajelijoilta vietäisiin kaksi kolmannesta valoista ja jaettasiin niille, joilla ei ole esim. perävaunussa minkään sortin valoa tai Oksan ajaman Fergun kaltaisille potkuvalokoneille, niin lähes kaikkiin saattaisi tulla kohtuullisesti toimia valoja edes vähäksi aikaa. Mutta on se kyllä kumma, ettei siirtoajossa maantiellä niitä työvaloja saa sammutettua. Vai mahtaako kuski olla yhäti henkisessä kollipoika- ja näyttämisiässä.