Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 200+  (Luettu 8039 kertaa)

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
200+
Ajattelin vaihtaa raktorin isompaan. Ja uuteen. Massikka, Valtra ja Case pääsi kakkoskierrokselle. Hinta, tai siis väliraha, mahtuu noissa tonnin sisään. Reilu kakssataa heppanen vehe on tarkotus vaihtaa. Mutta. Onks jollain tuosta puumasta mitään kokemuksia? Mulla erinoimaisia muistoja Casesta melkein viidentoista vuoden takaa, mutta mitähän nämä nykyvehkeet mahtaa olla noin vertaillen Massikkaan ja Valtuun? Kaikkia oon kokeillu, ja pirunmoisen samanmoiset on fiilikset. Siis mitä tulee polttoainetalouteen tai käyttömukavuuteen. Työt tulee varmaan tehtyä kaikilla. Casemiehet kertoilkaa kun näillä nurkin ei teitä liikaa kuljeksi. Voi noist Masskoist ja Valtroistakii kertoilla, näistä uusista mallisarjoista ja ainakii niist huonommista kokemuksista.

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: 200+
Joka merkki on varmasti hyvä. Miten teidän alueella huolto/varaosat..? Minkä merkin myyjä haluu oikeesti myydä.   Nyky konemyyjiä ei taida aina tuo myyntityö kiinnostaa, yleensä surkaa palvelua mutta ei aina.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: 200+
Sehän on jo saavutus jos valtralta on saanut tarjouksen. Moottoreissahan ei ole eroa onko valtra vai mf. Massikan vaihteisto ainakin hyvä ,  ole kuulut että sähkövikaa suurempaa olis ollut. Eikö tuo case ole sama kuin nh? Kummastakaan ei kokemusta. Kyllähän kotimaisuudellekkin kannattaa antaa vähän arvoa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 200+
No nii..............ja sitten mennääääääääääään............. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: 200+
Ei oo eroo huolloissa. Yhtä pitkä on joka merkin matka. Mut kun ei kehtois pelekästään kotimaisuuden takia raktorikauppaa tehä. Tai jos ei muuta eroo löydy, nii kaisse on pakko. Jostain syystä kaikki haluu kauppaa tehä. Tosissaan. JD eniten, mutta se nyt kiinnostaa vähiten. Kallein kun on ja sen häkäpönt

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: 200+
Kohellelllen täs skriivailen. Niisse häkäpönttö jontikassa on miust epäilyttävä. Noo kassellaan mitä te meinootta...

antti-x

  • Vieras
Vs: 200+
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: 200+

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Ainoa syy tuo kotimaisuus, sellaista sutta ja sekundaa että oksat pois. Käsitä miten jotkut kehtaa näillä sivuilla kehuakin, joko niillä maanantaikappaleet käytössä ts. läjässä pysyvät vai mikä. Vähän kuin Sampo, osat ja huolto lähellä mutta kyllä niitä tarvitaankin :P Kaverilla 191, 202 direct ja ventti. Tänään halvaantui aamupäivällä sekä direkti, laatikko kaput ja edellinen remppa 700 tuntia sitten kun osti vähän käytettynä. Toisesta nelivedon/suunnanvaihdon pakka pskaksi... Ko. kone tuli juuri 4 tonnin etuakselirempasta kun Aires pyrkii karkaamaan alta, pultit ei pysy kiinni/katkeaa ko. koneessa. Ventillä vain ajetaan vaikka tunteja enemmän kuin noissa yhteensä. Kaveri antoikin toiselle kaverille parhaan varautumisen valtran omistamiseen, konerikkovakuutus pitää olla kunnossa tai muuten hukka perii ;D

Paljon noita direktejä näillä nurkilla, ja yhtä paljon remontteja laatikkoon. Jontikoita jonkinverran autopowerina ja remppaa niissäkin mutta vähemmän kuin valtroissa. Ventissä vähiten, mutta askeja on vaihdettu niihinkin mutta niistähän ei saa puhua. Viitti tuonne yleiselle puolelle ees kirjoittaa Valtrasta... Vaikka sellainen itseltäkin löytyy ja oli tänäänkin ajossa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: 200+
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.
Eikö sen urean saa pois aika helposti? http://www.chip-tuning.fi/adblue

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: 200+
ja onko se valteemi oikeesti kotimainen?   paljonko siinä on suomessa tehtyä osaa?     nykyään värkit kootaan maailmalta löytyvistä osista ja kootaan pellit kopin kulmalle sit hieman erilailla.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: 200+
Eikö kannattas hypätä suoraan 300+ sarjaan..
http://www.valtra.fi/news/3659.asp

+250

  • Vieras
Vs: 200+
Eikö kannattas hypätä suoraan 300+ sarjaan..
http://www.valtra.fi/news/3659.asp
Kannattais olla kuin +250,eli vain Jontikoita ;D ;D

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: 200+
Kertoilkee nyt niitä omia kokemuksia, eikä aina niitä mitä sattu naapurin tutuille. Ja mielellään näistä uuemmista koneista. Kun ois tarkotus ostaa uus. Nii no jos ei oo niitä nii eihä oo kokemuksia... Missä on kaikki casen omistajat? Tai onko niitä? Tilastojen mukaan ainakii muutama kymmenen suomestä pitäs löytyy tään vuoden kauppoja. Jos että uskalla tunnustaa nii pistäkee uus nimimerkki ja ottakaa yhteys yksityisesti.
Jontikan omistajana voin sitäki kehuu, mut se on jo kolome vuotta vanha, ja nämä uuet on miust perkeleen ylihintasia sen kahen päivän kyntökokemuksen perusteella. Verrattuna siis Valtraan ja Massikkaan. Casella en päässy ees kyntään. Muutenhan se oli pirun jämäkän olonen vehje. Nhsta mie en pääse perille millään, vaikka se selevästi casen sukulainen onkii, mut se siis jääköön kommentoimati.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 200+
Laita vaan ventti. Saat kaikki kateelliseks, mun lisäks. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 200+
Peurassa sen häkäpöntön voi helpommin ohittaa kuin urean käytön muissa vehkeissä.

Mutta ihan traktoreita taitavat nämä tuoreimman sukupolven Valtrat olla, voi olla että merkki vaihtuu vihreästä sellaiseen kun vaihto jossain vaiheessa (toivottavasti pitkällä tulevaisuudessa) on ajankohtanen. Ja onhan se kotimaisuus tosi hyvä syy ostaa vastaavista ja vastaavan laatuisista laitteista jokin.

Esim. lumivehkeissä en ymmärrä ollenkaan maahantuontia (kuin korkeintaan tosi halpojen virolaisten/kiinalaisten osalta). Täällähän tehdään parhaat laitteet siihen hommaan eivätkä ole sen kalliimpiakaan kuin lähes mitkä tahansa ulkolaiset.
Eikö sen urean saa pois aika helposti? http://www.chip-tuning.fi/adblue
Kumpikaan ei ole joka merkissä helppo juttu.. Jonnikoistakaan ei oo ainakaan suomessa käsittääkseni yhtäkään DPF pönttöä poistettu mutta Findiesel tutkii asiaa vissiinkin kokoajan mutta EGR:n saa pois joka suurin ongelma onkin.. Urea laitteissa on ollut ongelmia myös ihan merkistä riippumatta... Yhtä paskoja systeemeitä kummatkin jos sille päälle sattuvat  ;D   

Yhden maanrakennusliikkeen jonka aliurakkaa tehdään aikas paljon niin niiden case puma cvx seuraillut (pikkusen ajanutkin) ja kohtalaisen hyvin se on toiminut 3000h ajan... Joku rele meni rikki jonka takana oli yllättävän paljon asioita ja etenkin sähköinen käsijarru joka teki sen ettei konetta saatu liikkeelle mutta onneksi se oli multakasalla silloin eikä liikenteessä... Voimanoton nopeusanturi vaihdettu kerran ja nyt on taas vikakoodi samasta anturista, pakoputki meni poikki mutta muuten se on vielä toiminut mutta kun sillä ajoin niin kummallisia paukkumisia kuului vaihteistosta välillä ja nykii vissiinkin alueenvaihdon kohdalla välillä ja se automaattinen käsijarru on veemäinen kun liikennevaloista pitäis lähteä niin pitääkin kuitata suunnanvaihdin uudestaan  ;D  Vauhti myös aaltoilee kokoajan tiellä ajaessa 48-52km/h välissä... Mukava kones kyllä ajaa kuitenkin.. Fendtin portaaton kyllä toimii huomattavasti nätemmin mutta sitä ei ollut vaihtoehtona niin ei siittä enempää...