Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä tuotantosuuntaa edustat?  (Luettu 13642 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Ka, ekö on sinnekki levviemässä, täällä se toouhu on vaatinu huumorin tajjuo maaliman sivu...

Pahoittelen epätarkkaa ilmaisuani...siis entistä ENEMMÄN huumorintajua :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Kotipaikan torpparina vuodesta 1999. Ensi vuosi vielä tätä kontrahtia jäljellä... jatko sitten... hmmm.....::)

Lehmiä on, mutta tarkoitus on päästä tissinkoiton ikeestä vihneenviännön autuuteen...lähivuosina (<1000 aamulypsylle heräämistä) ;D

alue on C1.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Yhteiskunnan elätti, eli maatalousekonomian opiskelija... Hmm... Että mikäköhän sitte olis se mun tuotantosuunta. Paskanjauhaminen Ladonlukon kahvios. Eli sen Auliksen tuotoksen jatkojalostus.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

pisarasade

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
14 vuotta sikoja ja viimeiset 5 vuotta lypsylehmiä.  Enää en tiedä mikä tää alue on, en uskonut niin pohjoisessa olevani vaikka mies puhuukin h päälle. Mutta päivän väli hommana oli poron nylkeminen.  ??? :-\
Hookaksoo on mun kaveri ja mä taidan olla Heinähattu

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
ei saateri, eikae teillä oo poroja? Poro on parraemmillaan tukkirekan alle jääneenä ja korvat suohon polettuna...
Elämä on parasta kometiijjaa

pisarasade

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
ei saateri, eikae teillä oo poroja? Poro on parraemmillaan tukkirekan alle jääneenä ja korvat suohon polettuna...

Ei ole, mies oli hakkuulla tossa parin kilometrin päässä ja sillä oli poro mukana kun tuli kotiin.  En ole vieläkään tottunut, että koskaan ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu.  :-\
Hookaksoo on mun kaveri ja mä taidan olla Heinähattu

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
No hyyyvää... minä jo että saan inttokaverin ;D
Elämä on parasta kometiijjaa

vainolaiho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Sinapinviljelijä Pöytyältä.
(ja piotiisselin tissuttaja - Heinon murteen innoittamana)

Viimeksi muokattu: 21.11.07 - klo:19:59 kirjoittanut vainolaiho

Joomies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Naudanlihaa C-alueelta ja vähän täpinöintiä.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
     Valkosipulia  viljelen kolmatta kymmenvuotiskautta A:lla. Maa-artisokkaa alun toista kymmenettä.
Parsaa ensimmäistä kymppiä. Pirttiviljelyn olen lopettanut vuonna 1990.  Ai niin, karvaisia elukoita vsta 1979 sekä eri mallisia jyviä ja hernettä.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Sinapinviljelijä Pöytyältä.
(ja piotiisselin tissuttaja - Heinon murteen innoittamana)

No hyvä kun,  et tuota tisuttavia biotissejä,  voisi olla aika originelli tuotantosuunta.  Mutta hyvä kun 'sinappikeisarikin'  on herännyt,  mulla on heti alkuun yksi kysymys.  Aiheuttaako hyvä sinappi riippuvuutta ? Yty oli aikoinaan tosi hyvää,  mutta kun sitä on niin vaikea hankkia,  niin meillä käytetään nykyään Virolaista Pöltsamaa sinep.  Sinappipulveria kyseissä sinapissa on 28.5%.  Meidän virolaisen lomittajan mielestä,  suomalaiset sinapit on kuin omenasosetta,  johon on lisätty etikkaa,  alan kallistua samalle kanalle.  Sinapin pitää maistua sinapille,  ei etikalle ja siirapille.  Mitäs sinappilajiketta itse tuotat,  mun villi veikkaus on,  että tuossa meidän nykyisessä lemmpari sinapissa käytettän 'valkosinapinsiemeniä'  (en tiedä mikä on virallien nimi,  vaikka olen joskus puutarhaharjoittelijana kitkenyt eri sinappi lajikkeita ja eroittanut niitä toisistaan).

kv

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Viljaa ja sokerijuurikasta yli 30v, nyt jurtinviljely liipaisimella.....  Vahinko ei liene suuri, koska viljan hinta nousussa ja juurikkaan laskussa  :)
"Rutiinilla ehtii tehdä enemmän virheitä...."

vainolaiho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
 
Lainaus
Aiheuttaako hyvä sinappi riippuvuutta ? Yty oli aikoinaan tosi hyvää,  mutta kun sitä on niin vaikea hankkia,  niin meillä käytetään nykyään Virolaista Pöltsamaa sinep.  Sinappipulveria kyseissä sinapissa on 28.5%.  Meidän virolaisen lomittajan mielestä,  suomalaiset sinapit on kuin omenasosetta,  johon on lisätty etikkaa,  alan kallistua samalle kanalle.  Sinapin pitää maistua sinapille,  ei etikalle ja siirapille.  Mitäs sinappilajiketta itse tuotat,  mun villi veikkaus on,  että tuossa meidän nykyisessä lemmpari sinapissa käytettän 'valkosinapinsiemeniä'  (en tiedä mikä on virallien nimi,  vaikka olen joskus puutarhaharjoittelijana kitkenyt eri sinappi lajikkeita ja eroittanut niitä toisistaan).

Jos resepti on sama kuin vanhan "hyvän" järjestelmän aikana, niin luulenpa, että sinappijauhe ei ole valkosinapista. Kävin Pöltsamaalla kerran katsomassa ja näin tuotteen reseptin. Sokeria on selvästi vähemmän kuin suomalaisissa "toffeissa".

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Voimaperäistä täpinöintiä!
AKRONETISKÖ ??? ??? ???
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Jemk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Muutama kurmu lypsettävänä. Ens vuonna ehkä puolet enemmän. 2005 alotettiin ja lopetetaan sitten kun pankinjohtaja kertoo että voit keksiä ittelles uutta tekemistä.