Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä tuotantosuuntaa edustat?  (Luettu 13644 kertaa)

Opelixi

  • Vieras
Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Niin paljon on vielä jäseniä jotka painottavat pelkästään lukemisen puoleen Agronetissä, joten avataan kaikelle viljelijäkansalle oma topicci.  :) Eli nyt on mahdollisuus avata kirjallinen kirstu uusillakin jäsenillä.


Mitä tuotantosuuntaa edustatte ja miten pitkään kyseistä tuotantosuuntaa löytyy viljelijähistoriastasi?

Pysyykö suunta samana vai onko radikaaleja muutoksia tulossa?

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukupuuttoon kuolevaa lajia AB-alueen maidontuottaja,  mutta vahinko lienee pieni,  koska lehmiäkin on niin vähän. 

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukupuuttoon kuoleva c-aluveen maijjontuottaja, mutta vahinko lienee pieni, koska lehmiäkin on niin vähän ;D
Elämä on parasta kometiijjaa

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukupuuttoon kuoleva c-aluveen maijjontuottaja, mutta vahinko lienee pieni, koska lehmiäkin on niin vähän ;D

Tuossa on nyt kyllä vähän kopioinnin makua  ::),  missä mielikuvitus  ??? :D ;)

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukua jatkava c-alueen maidontuottaja, mutta vahinko lienee suuri, koska lehmiäkin on. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukua jatkava c-alueen maidontuottaja, mutta vahinko lienee suuri, koska lehmiäkin on. ;D

Mutta sinähän käytät kortsua  :-[,  puhkotko ne valmiiksi vai miten sinä sitä sukua niiden kanssa jatkat  ???. Tai siis eihän se pelkkien kortsujen kanssa onnistu,  vaan voi olla,  että siihen tarvitaan jopa naista  8) :D  ;)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
jos vakinan renki on ulukoestanu sen siemennyksen, vrt. tiakonissalaetoksen ruutalla... eipähä tarvihe ehtimisseen kartaanin pesulla ;D
Elämä on parasta kometiijjaa

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukua jatkava c-alueen maidontuottaja, mutta vahinko lienee suuri, koska lehmiäkin on. ;D

Mutta sinähän käytät kortsua  :-[,  puhkotko ne valmiiksi vai miten sinä sitä sukua niiden kanssa jatkat  ???. Tai siis eihän se pelkkien kortsujen kanssa onnistu,  vaan voi olla,  että siihen tarvitaan jopa naista  8) :D  ;)
Kutsutko sinä naisia lehmiksi? Ei meillä niin epätoivoisia olla, että oikein lehmän kanssa. Onpa sinulla ajatukset. ;D
Kyllä pirttiviljely ja lehmien lisäys on tähän asti pidetty erillään. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukua jatkava c-alueen maidontuottaja, mutta vahinko lienee suuri, koska lehmiäkin on. ;D

Mutta sinähän käytät kortsua  :-[,  puhkotko ne valmiiksi vai miten sinä sitä sukua niiden kanssa jatkat  ???. Tai siis eihän se pelkkien kortsujen kanssa onnistu,  vaan voi olla,  että siihen tarvitaan jopa naista  8) :D  ;)
Kutsutko sinä naisia lehmiksi? Ei meillä niin epätoivoisia olla, että oikein lehmän kanssa. Onpa sinulla ajatukset. ;D
Kyllä pirttiviljely ja lehmien lisäys on tähän asti pidetty erillään. ;D

No toki sen tiedän,  että lehmien siemennys käy hyvin 'kortsun' kanssa,  teen aina niin,  pitää vain muistaa puhkaista se kortsu ajoissa. Mulla ei yleensä muisti petä eli viittasin tässä kortsu asiassa tuohon toiseen aloittamaasi otsikkoon,  en todellakaan lehmiin,  nehän on pyhiä eläimiä.  Ja noin biologina sanoisin,  että pirttivilely kortsun kanssa (siis ei puhkaistun)  on harvinaisen kannatamaton projekti ekonoomisesti, mutta  ekoloogiseti ja maailmalaajuisesti voi olla koavastikin kannattavaa, ettei C-alueen maidontuottajat lisäänny  ;)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen maanviljelijä eli viljantuottaja 8)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
C-alueen maidontuottaja, vaikka eiköhän se liene tullu jo muistakin yhteyksistä selväksi. Ei oo sukutilaa, mutta joskos joku kakaroosta jatkaa...
tethering holes to their concave windings

Matias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Vuodesta -81, vuoteen -90, olin maijontuottaja. Siitä etiäppäin tämän vuoden heinäkuun 5:en päivään olin naudanlihantuottaja. Nyt olen - tai ainakin siltä tuntuu - joutoeläjä. Elikkäs olen viljanviljelijä/metsätilallinen.

Tämä aika on nyt elämäni parasta aikaa, kun ei ole mitään jokapäiväisiä (työ)velvoitteita tehtävänä. ;)
"Internet on loistava keino päästä nettiin."
-Bob Dole

mutajussi

Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Muutama emolehmän retale nurkissa pyörimässä...
JD AutoPowr
ajossa 2400 h
pajalla 0 h

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
C-alueella tulee maitoa tuotettua, nykymittakaavassa voisi kutsua pienviljelijäksi. Tuotantosuunta on pysynyt samana koko oman viljelijähistorian aikana. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

TorpanPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Muutama sonnin tappura nurkissa...... :D....Mökki mikä mökki....Ennen EU-ta tämä olisi ollut kaikkien jumaloima ;D ;D
Matalasta majasta maailmalle