Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä tuotantosuuntaa edustat?  (Luettu 13651 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Jumalointi
Muutama sonnin tappura nurkissa...... :D....Mökki mikä mökki....Ennen EU-ta tämä olisi ollut kaikkien jumaloima ;D ;D

Jumaloivathan kepulaiset sitä vieläkin  ;D  ;D  ;D

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Auliksen tuatanto suunta ainaki tiäretähä.

Aulis tuattaa leivästä paskaa ja sitä tuatantosuuntaa erustaa.

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Sillä tuatantosuunnalla on paskaane loppu vaikkei ahanehtiisikkaa.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
naudanlihan tuottaja c-alueella.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Ropotti lypsää maetoo ja lehmät tekköö paskoo (C-AREA).Vuonna -90 yheksan lehmän spv.Pankin painostamana joutunee jatkamaan hamaan konkurssiin näillä hinnoilla/KUSTANNUKSILLA.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Sillä tuatantosuunnalla on paskaane loppu vaikkei ahanehtiisikkaa.

 Niin että millä, kun jätit mainihtemati. ? :D

Se oli tarkootettu siihe Auliksen tuatantosuuntaha mutta ku piti lähtiä pöyrän äärehe syämähä leipää nii jäi vähä epäseleväksi.

Jaa niin se omaki on jääny sanomata.

Minä erustan vehenän vilielielyn ja erityysesti jualavehenän vilelyn tuatantosuuntaa, siinä oonki kuulemma hyvä.

jkk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
C-alueella tuotetaan maitoa, omis nimis on lypsetty vuodesta 02 asti.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Stressaavaa rahakauran hoitoa B-alueella.

Kui mää ain olen paras?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Mitä tuotantosuuntaa edustatte ja miten pitkään kyseistä tuotantosuuntaa löytyy viljelijähistoriastasi?
Pysyykö suunta samana vai onko radikaaleja muutoksia tulossa?

Emäntä on (isänsä jälkeen) yrittänyt maidontuottajana vuodesta 2003. Itse olen näissä kuvioissa ja tällä navettapolulla tallannut vuodesta 2005. Ja samaan suuntaan yritetään mennä jatkossakin, tosin vaatinee tulevaisuudessa huumorintajua täällä A -alueella.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

tossu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
C alueen naudanlihantuottaja vuodesta 2006 ja suunta säilyy toistaiseksi samana

Sikanauta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Sikoja ja nautoja C-alue

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Olen sukua jatkava c-alueen maidontuottaja, mutta vahinko lienee suuri, koska lehmiäkin on. ;D

Mutta sinähän käytät kortsua  :-[,  puhkotko ne valmiiksi vai miten sinä sitä sukua niiden kanssa jatkat  ???. Tai siis eihän se pelkkien kortsujen kanssa onnistu,  vaan voi olla,  että siihen tarvitaan jopa naista  8) :D  ;)
Kutsutko sinä naisia lehmiksi? Ei meillä niin epätoivoisia olla, että oikein lehmän kanssa. Onpa sinulla ajatukset. ;D
Kyllä pirttiviljely ja lehmien lisäys on tähän asti pidetty erillään. ;D

No toki sen tiedän,  että lehmien siemennys käy hyvin 'kortsun' kanssa,  teen aina niin,  pitää vain muistaa puhkaista se kortsu ajoissa. Mulla ei yleensä muisti petä eli viittasin tässä kortsu asiassa tuohon toiseen aloittamaasi otsikkoon,  en todellakaan lehmiin,  nehän on pyhiä eläimiä.  Ja noin biologina sanoisin,  että pirttivilely kortsun kanssa (siis ei puhkaistun)  on harvinaisen kannatamaton projekti ekonoomisesti, mutta  ekoloogiseti ja maailmalaajuisesti voi olla koavastikin kannattavaa, ettei C-alueen maidontuottajat lisäänny  ;)
Minä kyllä aluksi ajattelin, että jos sinä tarkoittaisit ilmeisesti ureaplasman torjuntaa, mutta oli pakko lähteä harhapoluille .Sorry. :)
Pitäähän sitä välillä pirtissä harjoitella kumin kanssa, ettei emäntä ole jatkuvasti maha pystyssä. Maidontuottajat vähenee koko ajan ja viljanviljelijät lisääntyy, eikä siinä kortsun käytöllä tai käyttämättä jättämisellä asioita muuteta. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Tuleva sukutilan ylpeä omistaja ja sivutoiminen kasvinviljelytilan isäntä. B-alue. MTK:n jäsen.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?

Emäntä on (isänsä jälkeen) yrittänyt maidontuottajana vuodesta 2003. Itse olen näissä kuvioissa ja tällä navettapolulla tallannut vuodesta 2005. Ja samaan suuntaan yritetään mennä jatkossakin, tosin vaatinee tulevaisuudessa huumorintajua täällä A -alueella.

Ka, ekö on sinnekki levviemässä, täällä se toouhu on vaatinu huumorin tajjuo maaliman sivu...
Elämä on parasta kometiijjaa

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Mitä tuotantosuuntaa edustat?
Maidontuottaja C-alueella toissa viikkoon saakka,nykyään vilja/metsätilallinen ja sivussa täpinöintiä ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)