Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6300, hyttiin paleltuu  (Luettu 29043 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Hytin lämpenemiseen vaikuttaa:

Termostaatti
Paisuntakorkki
Kannentiiviste
Moottorin väljyys
Letkujen kunto
Vesipumpun ja vesipumpun pesän kunto
Kennon puhtaus
Syylärin puhtaus
Ropelien määrä ja oikeinpäin pyörivyys


Sekura Ohjaamo muuttui kertaheitolla lämpimäksi Leylandissa kun vaihdoin termostaatin ja painekorkin. Kuumaksi se yltyi, kun huomasin, että iso kenno haihduttaa tulevan nestemäärän lämmön ennen kennon alaosaa, joten asensin paluulinjaan vielä kiertovesipumpun. Nyt koko kenno on kuuma, ja palaava nestekkin lämmintä kun siellä kennossa käy nyt kiertovesipumpun takia normaalia kovempi kierto. Nyt tarkene muuten aika reikäisessä ohjaamossa 15 asteen pakkasella t-paidassa.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Kansipahvi  ::) Omasta meni jossain 3000 h nurkilla. Kone vm-02. Oireet juurikin samat.. Tiivisteestä juuri ja juuri huomasi vikapaikan kun tarkkaan katsoi, mutta ei sen pahempi tarvi ollakaan kun jo haittaa menoa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
onko noissa pahveissa suuriakin eroja?   kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja?                  ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa.    nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
onko noissa pahveissa suuriakin eroja?   kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja?                  ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa.    nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.

Vaihtoon  ;)
vielä viisi

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
onko noissa pahveissa suuriakin eroja?   kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja?                  ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa.    nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.

-95 8400 alkukeräinen kesti 5500h ja nyt uudella tiivisteellä ajettu 12500h eikä merkkejä viasta
-97 6400 alkuperäinen kesti 7500h ja uudella ei ny viä oo ajettu ku 1000h
-87 705   alkuperäinen vaihdettu ~5500h paikkeilla vesirempan yhteyres ja sillä ajettu 9000h eikä merkkejä viasta

eli tuosta ilmenee vallun paffin kestoikä pienehköllä karjatilalla. raskaammissa töissä tiedän vaihdetun 3500h t sarjalaisiinkin, mutta sitten onkin kestäny samas työs yli 10th asti eikä merkkejä viasta, että mikä siihen onki sitte syynä että tehdas asenteinen kestää vähemmän..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
onko noissa pahveissa suuriakin eroja?   kun tuntuu että joissain merkeissä menee kuin leipää ja toisissa on edelleen alkuperäisiä ja ajettu kuin sikoja?                  ite alkanu epäillä ko. vikaa nla nh:ssa kun ööli lisääntyy ja neste häviää ilman ulkopuolista vuotoa.    nyt vain pitäisi löytää tekijä rempalle.

-95 8400 alkukeräinen kesti 5500h ja nyt uudella tiivisteellä ajettu 12500h eikä merkkejä viasta
-97 6400 alkuperäinen kesti 7500h ja uudella ei ny viä oo ajettu ku 1000h
-87 705   alkuperäinen vaihdettu ~5500h paikkeilla vesirempan yhteyres ja sillä ajettu 9000h eikä merkkejä viasta

eli tuosta ilmenee vallun paffin kestoikä pienehköllä karjatilalla. raskaammissa töissä tiedän vaihdetun 3500h t sarjalaisiinkin, mutta sitten onkin kestäny samas työs yli 10th asti eikä merkkejä viasta, että mikä siihen onki sitte syynä että tehdas asenteinen kestää vähemmän..

Se tehtaalla asennettava pahvi on halvempi. Varaosana tuodaan kestävämpi ja kalliimpi pahvi myyntiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Tiedän tapauksen jossa letku oli littoseksi puristunut ohjaamon ullakolla ei kiertänyt neste.
Jos syylerin paikkausainetta laitettu kenno tukossa sen takia ,koskaan ei pidä ensimmäiseen puoleen tuntia pitää lämmityslaitteen hanaa auki kun aine järjestelmään laitetaan.
Vanhemmiten raanavesi voi aiheuttaa sen että kattilakiveä kertyy kennoon ja tukkii sen.
Kannentiivisteen voi testata niin että aivan täyteen syyleri ja sitten kone käyntiin (kylmä kone) seurataan koko ajan tuleeko kuplia ennen termostaatin aukeamista ja sitten kun termost.aukeaa on vaikea enään seurata koska veden liikenne on jo kova.
Näin olen testannut nuffit ,valtrat ja toimii.Lämmityslaitteen hana kiinni testauksen ajan.
Massatiiviste oli huono Valtroissa nykyään metallitiiviste.
Kukaan ei ole pystynyt selittämään sitä miksi neste ei pursua vaikka pasuntasäiliön korkin avaa vaikka hytin kenno on korkeamalla ja miksi ei pinta laske paisuntaastiassa vaikka vesipumppu alkaa kierrättämään katon kennossa nestettä,tätä
olen huoltomieheltä kysynyt ,mutta en saanut vastausta ,olsiko täällä joku insinööri tai pajamies joka tämän selittää.??????
Takaisku venttiiliä kuulemma siellä ei ole.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
ei se tuu letkusta kaikki vesi poiskaa josei ota molempia letkuja irti..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Tiedän tapauksen jossa letku oli littoseksi puristunut ohjaamon ullakolla ei kiertänyt neste.
Jos syylerin paikkausainetta laitettu kenno tukossa sen takia ,koskaan ei pidä ensimmäiseen puoleen tuntia pitää lämmityslaitteen hanaa auki kun aine järjestelmään laitetaan.
Vanhemmiten raanavesi voi aiheuttaa sen että kattilakiveä kertyy kennoon ja tukkii sen.
Kannentiivisteen voi testata niin että aivan täyteen syyleri ja sitten kone käyntiin (kylmä kone) seurataan koko ajan tuleeko kuplia ennen termostaatin aukeamista ja sitten kun termost.aukeaa on vaikea enään seurata koska veden liikenne on jo kova.
Näin olen testannut nuffit ,valtrat ja toimii.Lämmityslaitteen hana kiinni testauksen ajan.
Massatiiviste oli huono Valtroissa nykyään metallitiiviste.
Kukaan ei ole pystynyt selittämään sitä miksi neste ei pursua vaikka pasuntasäiliön korkin avaa vaikka hytin kenno on korkeamalla ja miksi ei pinta laske paisuntaastiassa vaikka vesipumppu alkaa kierrättämään katon kennossa nestettä,tätä
olen huoltomieheltä kysynyt ,mutta en saanut vastausta ,olsiko täällä joku insinööri tai pajamies joka tämän selittää.??????
Takaisku venttiiliä kuulemma siellä ei ole.

Väitäsin että vesipumppu on tehoton. Ovat kuulema lisänneet sähköpumppuja välille että kierättää paremmin vettä. Voi selittää myös niitä kansipahvin kestävyys ongelmia kun joudutaan huudattamaan konetta turhaan kovilla kieroksilla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
sen kansitiivisteen voit testata, kun haet huoltoukolta lainaan mittarin, jonka ruuvaat lämpimän koneen syyläriin korkin paikalle. jos siinä paineet nousee, pahvi on paska.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Ja kyllä se lämmitylaitteen kenno kannattaa puhaltaa puhtaaksi,samoin  on syytä kattoo että hana todellakin aukeaa,itellä joskus ollut syynä se ettei mene kiinni ja kesällä sit hiukka lämmintä.En nyt alkais ekana niitä kansipahveja vaihtaan,paitti jos se kuuluu valtran määräaikaishuoltoon 1000 tunnin välein,Eli kyllä sieltä lämmityslaitteesta kannattaa kattoo ja tunnustella onko se letku lämmin ym.
Pyhähenkikö sen lekun lämmittää jos vesi ei kierrä ja kennosta ei tule lämmintä :o
pessimisti ei pety!

sampo30

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Vaiha suosiolla se kannentiiviste. Saman teki vm-01 6400 Valtra.. reilu 3000 h kohalla.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra 6300, hyttiin paleltuu
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
Mää tiiän kertoa hintaa parin viikon päästä, kun oma 6400 jonottaa kannentiivisteen vaihtoa 30km päässä kiviojasta pajan pihassa...
Jos kansi joudutaan oikomaan tonni ei riitä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !