Eniten tää ruisku pesut ärsyttää .
Taitaa olla sellaisiakin ruiskuja, joissa ei tehdä seosta säiliöön vaan annostelupumput johdattavat aineet suoraan putkiin, jolloin laite itse huuhtelee linjat, pumppaa yli jääneen tehoaineen takaisin kannuun, tekee pesun itse ja sitten voi jatkaa toisella kasvilla. Herne ja öljykasvit, kuminat, vihannekset, pellavat, härkäpavut, soijapavut, apila, sinimailanen, ym. ovat sen verran erikoisviljelyä, että viljan ruiskutukset on parempi siirtää toiselle kalustolle kokonaan. Näin ollen köyhällä on mielestäni aivan toimiva vaihtoehto hankkia oma ruisku öljykasveille ja herneille , toinen ruisku viljalle, jollei sitten vielä kolmas Roundupille. Samanlainen pesuruljanssi tulee hukkakaura-aineiden jäämien varomisessa kauralla, tai vehnän heinämäisten rikka-aineiden puhdistamisessa ennen ohran ja kauran ruiskutusta. Kun Youtubesta seuraa vaikka Larson Farmia, siellä on jonkun kerran silti kuollut soijapapu ensimmäisellä kilometrin laistolla. Samat ongelmat sielläkin. RoundupReady® on kyllä helpottanut rock'n roll-viljelyä kovastikin: Lisäksi glufosinaatti-ammoniumin kestävät lajikkeet (LibertyLink) ovat keino ratkaista rikkakasvien glyfosaattiresistenssi: Soijapapu, maissi, puuvilla, rypsit ja rapsit, sokerijuurikas, sinimailanen. Vehnästä on ollut toimiva ja tehokas Roundup Ready-versio jo 20 vuotta sitten, mutta GMO-vastaisten ryhmien äänekkyys sai Monsanton perääntymään. Argentiinassa viljellään kuitenkin jo ns.
kuivuudenkestävää vehnää HB4, joka kestää glufosinaatti-ammoniumia ("LibertyLink"), on selvää, että vehnänviljelyynkin ennen pitkää tulee tällainen kaikkipois-aine valittavaksi, joka samalla ei olisi vaarallinen muille LibertyLink-lajikkeille, maissille, öljykasveille, soijapavuille.
Suurissa viljantuottajamaissa ainevalikoima itse asiassa vähenee, mikä helpottaa suurten alojen rikkakasvien hallintaa. Rehu- ja ruokaherne ja härkäpapu ovat oikeastaan melko vähäisiä kasveja maailmassa, niille ei nopeasti saatane tällaisia tehokkaita yleisrikka-aineita.
Käytettyjä 12-15 - m ruiskuja löytynee melko pikkurahalla, monen ruiskun katsastaminen tietty alkaa nostaa kustannuksia enemmän.
-SS-