Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Haastetta raktorin suunnitteluun.  (Luettu 7477 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9454
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Tähän voi todeta että on käyttäjässä vika jos ei konetta rikki saa...  :D

kuitenkin ajatuksena olisi systeemi että esimerkiksi koneen molemmilla puolilla olisi laipat mikin pultattaisi kiinni toinen laippa mihin kaikki letkut tulisi eli käytännössä pyssyllä neljä pulttia auki niin kaikki letkut olisi koneesta irti. Samaan systeemiin olisi sitten tietenkin vedetty sähköt jne. Sitten halli*****lla koneen alle ja neljä pulttia auki jonka jälkeen hallinosturi kiinni nostolenkkeihin ja konetta eka 5 cm eteenpäin ja sitteen ylös. Tämän jälkeen voisi koneen vaikka nostaa penkkiin missä olisi samat laipat että saisi "tekniikan" kiinni ja sitä pystyis ajamaan koeajoja siinä jne. Tietenkin yksityiskohtia pitää hioa eli jotan pakosarjan kiinnikkeitä pitää irrottaa jne mutta kaikinpuolin mahdollisimman hätäsesti osat irti. Osilla pitää tietenkin olla hahlot mihin ne menevät ja sitten vaan muutamalla pultilla kiinni että pysyvät paikallaan. Sama systeemi sitten vaihteistolle mikä tippuis alas ja nostolaitteelle mikä lähtis taakse ja sitten hytti ylös tarvittaessa.

Nythän jossain perän rempassa ruuvataan päivä osia atomeiksi että päästään käsiksi siihen rattaaseen.

Viimeksi muokattu: 06.09.13 - klo:14:18 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Onhan noita tommosia, niilä ei vaan enää kukaan viitsi tehdä töitä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27806
  • vastustan
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Tähän voi todeta että on käyttäjässä vika jos ei konetta rikki saa...  :D

kuitenkin ajatuksena olisi systeemi että esimerkiksi koneen molemmilla puolilla olisi laipat mikin pultattaisi kiinni toinen laippa mihin kaikki letkut tulisi eli käytännössä pyssyllä neljä pulttia auki niin kaikki letkut olisi koneesta irti. Samaan systeemiin olisi sitten tietenkin vedetty sähköt jne. Sitten halli*****lla koneen alle ja neljä pulttia auki jonka jälkeen hallinosturi kiinni nostolenkkeihin ja konetta eka 5 cm eteenpäin ja sitteen ylös. Tämän jälkeen voisi koneen vaikka nostaa penkkiin missä olisi samat laipat että saisi "tekniikan" kiinni ja sitä pystyis ajamaan koeajoja siinä jne. Tietenkin yksityiskohtia pitää hioa eli jotan pakosarjan kiinnikkeitä pitää irrottaa jne mutta kaikinpuolin mahdollisimman hätäsesti osat irti. Osilla pitää tietenkin olla laipat mihin ne menevät ja sitten vaan muutamalla pultilla kiinni että pysyvät paikallaan. Sama systeemi sitten vaihteistolle mikä tippuis alas ja nostolaitteelle mikä lähtis taakse ja sitten hytti ylös tarvittaessa.

Nythän jossain perän rempassa ruuvataan päivä osia atomeiksi että päästään käsiksi siihen rattaaseen.
no kuorma-auto on hyvin lähelle tuota, mutta ei siellä nyt taideta pajalla tunnissa paljon saada aikaan :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Eipä taida jontikka ja fentti kauas jäädä tuosta.
Rungottomat erikseen.

Aina välillä on kyllä tullut ihmeteltyä valtujen outoja ratkaisuja kun on enemmän tottunut noihin jontikoihin ja massikoihin. Nippoja missä saattuu ja esim 655:ssa jopa hydrauliikkalohkot miten sattuu aseteltu.

jaana30v

  • Vieras
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Basildonin tekeleeseen saa vaihtaa antureita jatkuvasti. Mikä ihme siinäkin on ettei niistä voida tehdä kunnollisia  >:(

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Basildonin tekeleeseen saa vaihtaa antureita jatkuvasti. Mikä ihme siinäkin on ettei niistä voida tehdä kunnollisia  >:(

Eikai nyt sadantonnin koneisiin voi kunnollisia antreita laittaa kun ovat niin kalliita. Samalla kannattaa säästää johtojen laadussa ja nappien laadussa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Vaikka on rungollissia raktoreita niin ei niitä kuitenkaan huolleta ja korjata niin että osia nostetaan pois. Sitten vasta kun on ihan pakko irrottaa jotain niin se lähdetään irroittamaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Vähä tuohon liittyen olen miettinyt että traktoreissa pitäis olla lakisääteisenä varusteena analogiset öljynpainemittarit moottoriöljylle ja vaihteistolle (matalapainepiiri) sekä volttimittari akulle.

Miten monta remppaa voitaisiin välttää kun käyttäjät oppis noita lukemaan ja reagoimaan ongelmiin ajoissa.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Vaikka on rungollissia raktoreita niin ei niitä kuitenkaan huolleta ja korjata niin että osia nostetaan pois. Sitten vasta kun on ihan pakko irrottaa jotain niin se lähdetään irroittamaan.

Traktori varmaan pitenisi ja levenisi jos helppo purku huomioitaisiin.. Kyllähän jokainen palikka voisi olla omana möykkynään jos liitokset tehtäisiin pitkiksi. Tällöin runkoa pitäisi tietysti vahvistaa (jos sitä pidennettäisiin ja levennettäisiin) -> paino kasvaisi ja tehoa pitäisi lisätä. Samoin rungon pitäisi olla äärimmäisen jäykkä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7381
  • karkki vai keppana?
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Eipä taida jontikka ja fentti kauas jäädä tuosta.
Rungottomat erikseen.

Aina välillä on kyllä tullut ihmeteltyä valtujen outoja ratkaisuja kun on enemmän tottunut noihin jontikoihin ja massikoihin. Nippoja missä saattuu ja esim 655:ssa jopa hydrauliikkalohkot miten sattuu aseteltu.
Siinähän ne lohkot on takana siistissä rivissä :o Missä ne pitäis olla?
pessimisti ei pety!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Ei niitä letkuja ainakaan mitenkään loogisesti siihen aseteltu (päällekkäin) kun joskus vuosia sitten tuollaiseen käärintä istutettiin :-X

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D
Kyllä toi wemssi täytys saada jonnekin tuotekehitys porukkaa. ??? ???
Moon oikias, soot vääräs.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.

Kannattaa ostaa ähvällä alkava vanha punavanteinen, niin ei tarvii availla loputtomasti. Dynamiitti oikeassa kohdassa saa osan kuin osan irtoamaan näyttävästi ja nopeasti. ;D ;D
4800h ja loota vaihtoon... Voiteluputki lootan sisällä poikki ja painelaakeri ei saanut voitelua... Ja nokkapelli aukeaa itsekseen niin ei tartte ees availla.. Nyt on läpipultit siinä nokkapellin vastakappaleessa niin jo pysyy  ;D
Kyllä toi wemssi täytys saada jonnekin tuotekehitys porukkaa. ??? ???

Älä ny edes leikilläsi tollasia ehdottele. :o
It ain't over till the fat lady sings