Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Haastetta raktorin suunnitteluun.  (Luettu 7476 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.


Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
JD on aika lähellä

+250

  • Vieras
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
Miksi noi osat pitäis varttis irrottaa.Mä ainaki tykkään kun koneis on osat paikoillaan 8)

Personal Raineri

  • Vieras
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
JD on aika lähellä

Riippuu pitkälti huoltomiehestä äää äääää :P

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
JD on aika lähellä
No siinähän juuri tarvitaankin helposti irroitettavuutta, ainakin portaattoman toosan kyseessä ollessa. Tänäänkin yksi taas hajosi. prkl mitä laadukasta tavaraa sieltä saksasta tuleekaan!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
Miksi noi osat pitäis varttis irrottaa.Mä ainaki tykkään kun koneis on osat paikoillaan 8)

Mulla on vähän sama uskomus.

vms1 taitaa olla vielä lego--traktori iässä  ??? ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mah

  • Vieras
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
JD on aika lähellä
Ainakin kaikki vms:n toivomat komponentit löytyy, runkoa myöden.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
näin remonttia työkseen tekevän kannalta, aivan sama ;)
no oikiasti..
mutta pelkästään huolto osien näkösälle tuominen jo auttaas palio siihen isäntien laiskuuteen ruveta vaihtahan ööliä ja suodattimia, sehän sitä halvinta remonttia..

laakerin rikkoo joko ulkoinen esine roska tms. tai voitelun puute tai ylikuormitus, vääntö tms

hampaan rikkoo ulkoinen esine, ylikuormitus, tai saa säröjä voitelun puutteessa

pakan rikkoo ulkoinen esine, voitelun puute, käyttävän paineen puute, ylikuormitus

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

roadman

  • Vieras
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
näin remonttia työkseen tekevän kannalta, aivan sama ;)
no oikiasti..
mutta pelkästään huolto osien näkösälle tuominen jo auttaas palio siihen isäntien laiskuuteen ruveta vaihtahan ööliä ja suodattimia, sehän sitä halvinta remonttia..

laakerin rikkoo joko ulkoinen esine roska tms. tai voitelun puute tai ylikuormitus, vääntö tms

hampaan rikkoo ulkoinen esine, ylikuormitus, tai saa säröjä voitelun puutteessa

pakan rikkoo ulkoinen esine, voitelun puute, käyttävän paineen puute, ylikuormitus

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D


eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

tuohon ei oo kahta sanaa lisättävää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kyllä tämä perustuu siihen että komponentit on niin hankalissa paikoissa ja ahtaasti että aikaa menee aivan tuhottomasti. Helpottaisi huomattavasti hommaa jos komponenttin saisi helposti  noostettua ppöydälle missä sen ympärillä olisi tilaa ja kakki osat olisi näkösällä.

Noihin rikkomisiin niin aina niihin syy löytyy mutta se ei tässä osassa ole olennaista vaan ollaan jo siinä tilanteessa että ainut millä on merkitystä on kuinka nopeasti osa on vaihdettu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7186
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Kyllä tämä perustuu siihen että komponentit on niin hankalissa paikoissa ja ahtaasti että aikaa menee aivan tuhottomasti. Helpottaisi huomattavasti hommaa jos komponenttin saisi helposti  noostettua ppöydälle missä sen ympärillä olisi tilaa ja kakki osat olisi näkösällä.


Puhut ilmeisesti Valtrasta :) Kaveri manas että miksi kaikki letkut on vain lisäilty paikoilleen, miksei oo käytetty ajatusta että jotain pitää joskus vaihtaakin.  Eri merkeissä tietyt komponentit helpommin saavutettavissa kuin toisissa, mutta tosiasia on, että huoltoa/remonttia on tietyissä ajateltu enemmän kuin toisissa. Yleisesti ottaen remppaa helpottaa huomattavasti riittävä purkaminen heti aluksi, ettei yritä ährätä ja loppujen lopuksi purkaa kuitenkin :) Toinen ääripää ettei kannata purkaa yhtää ylimääräistä osaa, ettei tule lisää vaihdettavaa, esim. alkuperäisiä, pitäviä tiivisteitä.

Nimimerkillä ruiskun venttiililohkossa jumittaa keskimmäinen kara, sama kuka sen paketin purkaa, tiivisteitä menee kasa yhden osan vuoksi ja alkaako sittenkin tihkumaan kun monimutkaisen paketin kasaa ja purkaa :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1420
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.



eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Paljon näin, mutta ei päde näihin alle 2 vuotta vanhoihin koneisiin, jotka jättää välille. Käytettävät komponentit on huonontunut, niitä on tullut lisää eikä niihin isäntä voi juuri vaikuttaa. Eikä deeren lootat menny kuin huonouttaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Toki mun kohdalla kokemusta on eniten suomalaisesta tekeleestä mutta samoja ongelmia kaikissa on. Ideana pitäisi olla että oli osa mikä vaan niin tunnissa se on irti koneesta kun ropaamaan aletaan. käytännössä näillä irrotettavilla moduuleilla se voisi onnistua kun ylimääräinen työ jäisi vähälle. vaihdelaatikko moduulin kun irrottaisi niin takaosassa olisi näytillä laatikko ja edessä pakat jne.

Viimeksi muokattu: 06.09.13 - klo:08:20 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.



eli tunne koneesi ja huolla tai jätä huoltamatta, aja itse ja syytä itseäsi ;) kuski/huollon puute osana 70% remonteista, se kone on niinku terveys, sitä pitää tarkkailla ;)

Paljon näin, mutta ei päde näihin alle 2 vuotta vanhoihin koneisiin, jotka jättää välille. Käytettävät komponentit on huonontunut, niitä on tullut lisää eikä niihin isäntä voi juuri vaikuttaa. Eikä deeren lootat menny kuin huonouttaan.

sähköt rikkoo ulkoinen voima, liika voitelu, kosteus, ja insinööri jo tehtaalla :D

eikös deeren lootihin vaikuttanu myötämäki jarruttamati vai muistanko väärin?

Viimeksi muokattu: 06.09.13 - klo:08:40 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27806
  • vastustan
Vs: Haastetta raktorin suunnitteluun.
Olisi vähän haastetta insinööreille. Rakentakaa raktori joka muodostuu viidestä komponentista. eli runko, moottori, vaihteisto, nostolaite ja hytti. Mutta sitten se haaste. Kukin komponentista pitää yhden ammattimiehen irrottaa koneesta vartissa. Kaikki huoltomiehet tulee kumartamaan syvästi sille valmistajalle joka siinä onnistuu.
helppohan tuo oisi tehdä mutta mutta koneen mitat saattais paisua vähän isommiksi... toisaalta tuo tarkoittaisi ruokottomasti lisää liitoskohtia... laippoja, stefoja, pikaliittimiä ja pikku pätkiä sähköpiuhaa
eikö se olisi parempi että tehtäisiin traktori ku 8000 valmetit aikoinaan, ei ole mitään tarvetta irrotella rikkontumisien takia isoja osakokonaisuuksia, ajetaan vaan ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...