Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljonko kasvinviljelijän tuntipalkka suhteessa vuokralle pistämiseen?  (Luettu 28095 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Tämä on normi tilanne yrityksellä ja  siitä tulee tietty määrä harmia ja asiakasuhteiden purku tms. Sitten mietit että sama kohtalo osuu navetalle ja kolmen päivän päästä naapuri soittaa tarkastajan joka tutkii tilanteen. Sen jälkeen ollaankin tilanteessa että sun eläintenpitobisnes olikin siinä ja sakot päälle. Miksi et halua tunnustaa ko asiaa. Se on selvä että yritystoiminnassa välillä menee penkinalle mutta siitä selvitään yleensä jotenkin. Mikään ei kuitenkaan pelasta isäntää siinä tilassa että elukat on huonossa hoidossa ja voin kertoa että siinä ei sopimukset riitä koska vastuu on eläimen omistajalla.
Kyllä sun pitää olla varautunut tuohon tilanteeseen. En minä sitä kiistä, vaan väitän ettei se ole mitään hirviän erikoista.

Parsinavetta-aikaan meitä oli muutama kaverus, jotka pystyi hoitamaan toistensa navetat hätätilanteessa muutaman lypsyn ajan omien lisäksi. Silleen hoidettiin muutamat synnärireissut ja 40-asteen kuumeet tai mahataudit...kun lomitus ei taipunut tai ehtinyt.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Tämä on normi tilanne yrityksellä ja  siitä tulee tietty määrä harmia ja asiakasuhteiden purku tms. Sitten mietit että sama kohtalo osuu navetalle ja kolmen päivän päästä naapuri soittaa tarkastajan joka tutkii tilanteen. Sen jälkeen ollaankin tilanteessa että sun eläintenpitobisnes olikin siinä ja sakot päälle. Miksi et halua tunnustaa ko asiaa. Se on selvä että yritystoiminnassa välillä menee penkinalle mutta siitä selvitään yleensä jotenkin. Mikään ei kuitenkaan pelasta isäntää siinä tilassa että elukat on huonossa hoidossa ja voin kertoa että siinä ei sopimukset riitä koska vastuu on eläimen omistajalla.
Kyllä sun pitää olla varautunut tuohon tilanteeseen. En minä sitä kiistä, vaan väitän ettei se ole mitään hirviän erikoista.

Parsinavetta-aikaan meitä oli muutama kaverus, jotka pystyi hoitamaan toistensa navetat hätätilanteessa muutaman lypsyn ajan omien lisäksi. Silleen hoidettiin muutamat synnärireissut ja 40-asteen kuumeet tai mahataudit...kun lomitus ei taipunut tai ehtinyt.

Tottakai siihenkin pitää varautua mutta aika ainutkertainen että jos homma kusee niin se on kerrasta poikki. Kuitenkin uskottelen itselleni että muissa tapauksia vaikutus lasketaan menetettynä kauppana mutta ei sitä oikeudessa tartte paljoa puolustella.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Ei oo tarvetta keräillä kiviä ja alle 20€/h lapaseen mä en laita kelloa soimaan.

Sen verran monessa ollu ja olen mukana et mä oon tajunnu erään asian. Sen et on eriasia olla TÖISSÄ kun TYÖPAIKALLA.

Mulle on ihan se ja sama mitä kukakin uskoo ja väittää, pääasia et oma kello, kalenteri ja pankkitili näyttää sellasia numeroita et oon tyytyväinen  :D

P.S. Mä lakkaan olemasta tyytyväinen ku siellä pankkitilillä on vaan 6 numeroo ennen pilkkua. Siihen asti sovitaanko et mä hoitelen noilla tunneilla tilaani. Tänäkin vuonna (40mm sadetta viljoille) vaakat näyttää et 480 tonnia on karvan auki sadalta hehtaarilta korjattu
Täytyy kyllä hattua nostaa miehelle, joka sadan hehtaarin viljatilan avulla on jättänyt toista milliä puhdasta tilille, täytyy olla melkein kateellinen  8)

Ps. Aimo, kerro mulle yksikin palkansaaja, joka on joutunut "olemaan vastuussa" muullakin kuin työpaikan menetyksellä korkeintaan, niin voin edes vähän uskoa duunarin "vastuuta"..

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Ei oo tarvetta keräillä kiviä ja alle 20€/h lapaseen mä en laita kelloa soimaan.

Sen verran monessa ollu ja olen mukana et mä oon tajunnu erään asian. Sen et on eriasia olla TÖISSÄ kun TYÖPAIKALLA.

Mulle on ihan se ja sama mitä kukakin uskoo ja väittää, pääasia et oma kello, kalenteri ja pankkitili näyttää sellasia numeroita et oon tyytyväinen  :D

P.S. Mä lakkaan olemasta tyytyväinen ku siellä pankkitilillä on vaan 6 numeroo ennen pilkkua. Siihen asti sovitaanko et mä hoitelen noilla tunneilla tilaani. Tänäkin vuonna (40mm sadetta viljoille) vaakat näyttää et 480 tonnia on karvan auki sadalta hehtaarilta korjattu
Täytyy kyllä hattua nostaa miehelle, joka sadan hehtaarin viljatilan avulla on jättänyt toista milliä puhdasta tilille, täytyy olla melkein kateellinen  8)


Oletko ihan itse opiskellut matematiikkaa?  ;D


"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

antti-x

  • Vieras
Ei oo tarvetta keräillä kiviä ja alle 20€/h lapaseen mä en laita kelloa soimaan.

Sen verran monessa ollu ja olen mukana et mä oon tajunnu erään asian. Sen et on eriasia olla TÖISSÄ kun TYÖPAIKALLA.

Mulle on ihan se ja sama mitä kukakin uskoo ja väittää, pääasia et oma kello, kalenteri ja pankkitili näyttää sellasia numeroita et oon tyytyväinen  :D

P.S. Mä lakkaan olemasta tyytyväinen ku siellä pankkitilillä on vaan 6 numeroo ennen pilkkua. Siihen asti sovitaanko et mä hoitelen noilla tunneilla tilaani. Tänäkin vuonna (40mm sadetta viljoille) vaakat näyttää et 480 tonnia on karvan auki sadalta hehtaarilta korjattu
Täytyy kyllä hattua nostaa miehelle, joka sadan hehtaarin viljatilan avulla on jättänyt toista milliä puhdasta tilille, täytyy olla melkein kateellinen  8)


Oletko ihan itse opiskellut matematiikkaa?  ;D

Astral vaikuttaa tyytyväiseltä, eli pankkitilillä ei luultavasti ole "vaan" 6 numeroa ennen pilkkua. Eli tällä logiikalla siellä on vähintään 7 numeroa, eli vähintään milli.

:)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Ei oo tarvetta keräillä kiviä ja alle 20€/h lapaseen mä en laita kelloa soimaan.

Sen verran monessa ollu ja olen mukana et mä oon tajunnu erään asian. Sen et on eriasia olla TÖISSÄ kun TYÖPAIKALLA.

Mulle on ihan se ja sama mitä kukakin uskoo ja väittää, pääasia et oma kello, kalenteri ja pankkitili näyttää sellasia numeroita et oon tyytyväinen  :D

P.S. Mä lakkaan olemasta tyytyväinen ku siellä pankkitilillä on vaan 6 numeroo ennen pilkkua. Siihen asti sovitaanko et mä hoitelen noilla tunneilla tilaani. Tänäkin vuonna (40mm sadetta viljoille) vaakat näyttää et 480 tonnia on karvan auki sadalta hehtaarilta korjattu
Täytyy kyllä hattua nostaa miehelle, joka sadan hehtaarin viljatilan avulla on jättänyt toista milliä puhdasta tilille, täytyy olla melkein kateellinen  8)


Oletko ihan itse opiskellut matematiikkaa?  ;D

Astral vaikuttaa tyytyväiseltä, eli pankkitilillä ei luultavasti ole "vaan" 6 numeroa ennen pilkkua. Eli tällä logiikalla siellä on vähintään 7 numeroa, eli vähintään milli.

:)

No jos  noin haluaa ajatella. :-[ Minusta on kyllä huolestuttavaa, jos se milli makaa siellä pankkitilillä, eikä jossakin tuottavassa siojoituksessa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

antti-x

  • Vieras

No jos  noin haluaa ajatella. :-[ Minusta on kyllä huolestuttavaa, jos se milli makaa siellä pankkitilillä, eikä jossakin tuottavassa siojoituksessa.

Itse olen samoilla linjoilla, ostasi vaikka toisen 100 hehtaaria peltoa ja keräisi tilille 2 milliä  :P

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!

No jos  noin haluaa ajatella. :-[ Minusta on kyllä huolestuttavaa, jos se milli makaa siellä pankkitilillä, eikä jossakin tuottavassa siojoituksessa.

Itse olen samoilla linjoilla, ostasi vaikka toisen 100 hehtaaria peltoa ja keräisi tilille 2 milliä  :P


Tuosta seuraa kauhea kierre, kohta jotuu taas tuplaamaan pellot ja rahat.  ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908

Mutta tässä nyt muutama, varmaan kun vähän miettisi tarkemmin niin keksisi enemmänkin noita joissa se on kerrasta poikki ja bisnes loppuu.
Tästä ei varmaan kenelläkään olekkaan epäselvyyttä, että pienyrittäjillä maajussi mukaanluettuna vastuu kattaa usein jopa sen oman kodinkin menettämisen ja tulos useimmiten perustuu lähes täysin siihen yrittäjän ja usein myös perheenjäsenten työpanokseen, eli jos se jää pois niin tappiot alkaa :(

Sitten taas Aimon mainitsemat lääkärit sun muut duunarit ja niiden vastuut, heh heh, joillakin voi olla useimmilla ei.. Siis palkansaajan vastuuhan on maksimissaan työpaikan menetys ja siitäkin palkitaan 60 prosentin ansiosidonnaisella :o

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Niin tosiaan. Tuli yksi mieleeni. Jos vahingossa tankkaat kuorma-autoon dieselin sijasta polttoöljyä niin se on aika vaikea millään korjata tilannetta jos kohdalle sattuu. Ja käytännössä se on kyllä sanktiot sellaiset että käytännössä bisnes loppuu siihen. Tosin kukaan ei usko että vahingossa olisi polttoöljyä tankannut mutta se on toinen juttu. Bisne loppuu joka tapauksessa.
Juu ja tässäkin tapauksessa, jos yrittäjä tekee sen virheen, niin busines loppuu ja jos duunari tekee , niin sama lopputulos ja duunari saa korkeintaan potkut ja ajettavaahan riittää..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Tämä on normi tilanne yrityksellä ja  siitä tulee tietty määrä harmia ja asiakasuhteiden purku tms. Sitten mietit että sama kohtalo osuu navetalle ja kolmen päivän päästä naapuri soittaa tarkastajan joka tutkii tilanteen. Sen jälkeen ollaankin tilanteessa että sun eläintenpitobisnes olikin siinä ja sakot päälle. Miksi et halua tunnustaa ko asiaa. Se on selvä että yritystoiminnassa välillä menee penkinalle mutta siitä selvitään yleensä jotenkin. Mikään ei kuitenkaan pelasta isäntää siinä tilassa että elukat on huonossa hoidossa ja voin kertoa että siinä ei sopimukset riitä koska vastuu on eläimen omistajalla.
Kyllä sun pitää olla varautunut tuohon tilanteeseen. En minä sitä kiistä, vaan väitän ettei se ole mitään hirviän erikoista.

Parsinavetta-aikaan meitä oli muutama kaverus, jotka pystyi hoitamaan toistensa navetat hätätilanteessa muutaman lypsyn ajan omien lisäksi. Silleen hoidettiin muutamat synnärireissut ja 40-asteen kuumeet tai mahataudit...kun lomitus ei taipunut tai ehtinyt.

Tottakai siihenkin pitää varautua mutta aika ainutkertainen että jos homma kusee niin se on kerrasta poikki. Kuitenkin uskottelen itselleni että muissa tapauksia vaikutus lasketaan menetettynä kauppana mutta ei sitä oikeudessa tartte paljoa puolustella.

En tiedä mikä virhekuvitelma tuo on että kotieläintilat olisivat jotenkin erilaisia. Ei ole kauaa aikaa kun olikos se Huittisten suunnassa kun jättivät teuraskuorman kärryn parkkipaikalle ja paikalle kutsuttiin ainakin poliisi. Mitäs luulet, jos poliisi / eläinsuojelu olisi todennut että on menetelty väärin? Olisiko ura eläinkuljetuksissa yrittäjällä jatkunut?

Ja täytyy tietysti muistaa että niin kauan kuin ei tehdä mitään lainvastaista niin homma saa jatkua. Lain rikkomiset sitten muillakin johtaa toiminnan keskeytymiseen, olikos se Lokapojat vai mikä kun keksi loistavan bisnesidean mihin tyhjentävät loka-autot mutta se ei sitten kestänytkään lähempää tarkastelua?

Ja on ihan mahdollista että jos vaikka se kioskiyrittäjä ottaa ja luistaa hygieniasta ja tarkastus tulee kohdalle niin homma loppuu siihen.

Ravintolayrittäjä kun vähän oikaisee liikaa tms niin se on kerrasta poikki ja anniskelulupa lähtee. Kauanko luulet että bisnes pyörii ilman lupaa? Ja uuttahan ei välttämättä samalle henkilölle myönnetä, riippuen siitä miten paljon sääntöjä on venytetty,

Mutta tässä nyt muutama, varmaan kun vähän miettisi tarkemmin niin keksisi enemmänkin noita joissa se on kerrasta poikki ja bisnes loppuu.

niin ja onhan kaikkilla aloilla sanktiot jos tekee hommansa hutiloiden tai lain vastaisesti. Siinä on kuitenkin se suuri ero että kaikki nämä edellisessä mainitut pystyy puhaltamaan aamulla pilliin että tänään ei ole henkilökuntaa että nyt ei ajeta tai pystytä pitämään kioskia auki. Toki siitä tulee menetys yrittäjälle mutta sen kanssa pystyy elämän. Samanlaisia tapauksia tulee viljelijöille eri tarkastuksissa ja niiden kanssa on elettävä ja jos homman ryssii kunnolla niin homma loppuu. Suurin ero on kuitenkin siinä että eläinhallia ei voi pysäyttää missään tilassa vaan se on hoidettava joka päivä ja tosiaan pykäliin on hyvin selkeesti kirjattu kuka on vastuussa. Jokinen saa sitten jatkaa vastaavien keksimistä. Ps. Nyt ei tosiaan ole kysymys huonosti hoidetusta yrityksestä ja siitä seuraavista ongelmista vaan siitä että toimintaa ei pysty pysäyttämän ja siitä aiheutuvat ongelmat.

Viimeksi muokattu: 10.09.13 - klo:11:17 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

velimatti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Näitä vemssin ym. kirjoituksia kun lukee, niin vahvistuu käsitykseni siitä, että mahdollisen tilani jatkajan on oltava vähintään viisi vuotta poissa tilalta avartamassa maailmankuvaansa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Niin mähän olen tehny muille ei maataloustöitä 5 vuotta ja koulut pälle että yli kymmenen vuotta muissa hommissa. Lisäksi kokemusta on usealle renkinä toimimisesta että ei katsantokanta ole kovin kapea. Kotitilaan ei tällähetkellä ole mitään työ yhteyttä vaikka siellkin hommaa jatkuu. Kuitenkin olen vankkumatta sitä mieltä että normi yritys toimii samoin kun jos ajattelisi että navetan kulmalla olisi kytkin jossa tilanne pysähtyis navetassa ja kulut jatkaisi laukkaamista normaaliin tapaan. Ei maitotilakaan sitä kauaa kestäisi ja äkkiä pitäisi saadaa homma käyntiin mutta yksi tai pari päivää menisi niin että konkurssi ei koputtaisi. Kuitenkaan sitä katkaisijaa ei löydy vaan jos  ei joku saada jokaiselle päivälle navettaan niin jos siitä kiinni jää niin homma loppuu kuin seinään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wtf

  • Vieras
Niin mähän olen tehny muille ei maataloustöitä 5 vuotta ja koulut pälle että yli kymmenen vuotta muissa hommissa. Lisäksi kokemusta on usealle renkinä toimimisesta että ei katsantokanta ole kovin kapea.

 :)

Jos vaikka vuosi Uudessa Seelannissa lampaiden parissa, tai edes ruotsiin tai etelämmäs eurooppaan. Amerikan mantereesta puhumattakaan. Iän puolesta  vielä ehtii ;)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Näitä vemssin ym. kirjoituksia kun lukee, niin vahvistuu käsitykseni siitä, että mahdollisen tilani jatkajan on oltava vähintään viisi vuotta poissa tilalta avartamassa maailmankuvaansa.

Vemssillä harjoittelijana?   ;D ;D ;D ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9