• Tavallinen aihe

Aihe Tehoboxi  (Luettu 12177 kertaa)

maatyolainen

  • Vieras
Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.

Markkinoilla tuntuu olevan selvä jako tuossa 200hv paikalla, siihen asti saa koneita teho/painosuhteeltaan maatilakäyttöön sopivia, sen jälkeen rakenteiden järeys ja sitä myötä paino hyppää kertaluokkaa ylöspäin ja soveltuvat paremminkin asfaltille.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6734
Vs: Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.


Voimaa.com

Weijo puhuu asiaa,suunnanvaihtajan pakat akilleen kantapää Valluissa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.

Markkinoilla tuntuu olevan selvä jako tuossa 200hv paikalla, siihen asti saa koneita teho/painosuhteeltaan maatilakäyttöön sopivia, sen jälkeen rakenteiden järeys ja sitä myötä paino hyppää kertaluokkaa ylöspäin ja soveltuvat paremminkin asfaltille.

Onko tuos samalla se syy, miksei Valtra itte käytä 8,4l konetta?  :-X
tethering holes to their concave windings

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Tehoboxi
Weijo puhuu asiaa,suunnanvaihtajan pakat akilleen kantapää Valluissa.

Tiedä tuosta akilleen kantapäästä, hyvinhän noi kestää niillä tehoilla joilla ne myydään ja joille ne on suunniteltu?

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Tehoboxi
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Tehoboxi
300hv kestää voimansiirto helposti ottaa ulos kunhan suunnanvaihtajan kans käyttää järkeä pehmoisella ja pitävällä alustalla, kuten esimerkiksi nevalla tai raskaiden kärryjen vedossa, aina ajokytkimellä liikkeelle. Eikä pikavaihteita ole mikään pakko runnoa täysi veto päällä, voi hieman höllätä vaihdon aikana. Omassa teekkarissa voimaa on "riittävästi" eikä ole ollu mitään ongelmia.

PP-Dieselin ohjelmalla CR T170 antoi perästä 218hv ja toimii hienosti joten kannattaa suunitella koko ohjelman päivitystä vikaherkkien boksien sijaan.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Tehoboxi
tosiaan omasta kokemuksesta tiedän että boksit ei kestä kovin kauaa..

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Tehoboxi
tosiaan omasta kokemuksesta tiedän että boksit ei kestä kovin kauaa..
Ei 300 heppaiset Nyykkäritkään kauaa kestä, tai mikä muu tahansa merkki, jos koneet ei ole tarkoitettu niillle tehoille. Kallista lystiä. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

m.v

  • Vieras
Vs: Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.
Mihin tarve? ja mitä t-mallin paino?

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Tehoboxi
Tuon lisän saa heleposti ohjelmaa muuttaen, pientä asiantuntemusta tietty vaaditaan. Kestääkin tuon ihan hyvin. Saahan sen hajotettuakin, mutta saahan sen vakionakin jos haluu. Sama pätee muihinkin merkkilöihin. Taitaapi monessa muussa konees toi suunnanvaihtaja olla vielä heikompi lenkki kuin valtus. Jontus on kyllä onnistunu toi voimansiirto siinnähän laatikko ainaki pysyy uutena aina. ;D

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Tehoboxi
Miten helposti sitä ohjelmaa muutetaan? Itellä on ollu käytössä B-box (vai p-Box en muista) pari vuotta eikä ongelmia. Säätövaraa on vielä vaikka kuinka, mutta nykyisillä säädöillä t160 liikahtaa ihan sopivasti. Tehoja ei ole mitattu mutta ahtopaineet näkyy nousevan maksimivedätyksessä 1,5:een.
Boksin laittoi T.Commondt Intercoolerilta
allekirjoittanut

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Tehoboxi
Miten helposti sitä ohjelmaa muutetaan? Itellä on ollu käytössä B-box (vai p-Box en muista) pari vuotta eikä ongelmia. Säätövaraa on vielä vaikka kuinka, mutta nykyisillä säädöillä t160 liikahtaa ihan sopivasti.

Steinbauerin P-Box se varmaan on, niin kuin mullakin. Minkälaiset säädöt sulla siinä on? Mulla on vain  lievä viritys, noin 30 hp.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Tehoboxi
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

ai esimerkiksi m100-mallista 180+ hp?   ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Tehoboxi
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

ai esimerkiksi m100-mallista 180+ hp?   ::)

just..  ;)