• Tavallinen aihe

Aihe Tehoboxi  (Luettu 13380 kertaa)

m.v

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima iski taas




Ei vakio-osilla kannata alkaa hullutella tehojen kans, kautta linjan laadukkaat ja oikein mitoitetut palikat niin homma toimii ja koneet kestää. Kulutuslukemien kasvua en allekirjoita, keskikulutus on laskenut vaikka teho kasvanut.

Eikä edelleenkään pysty ostamaan yli 200000 fenttiä joka tekee saman työn samalla palkalla kuin 70000 kone. Ikinä ei maksa itseään takaisin.
[/quote] Mistäkö merkistä löytyy uutena 300hv./ 70000:lla???

maatyolainen

  • Vieras
Vs: Tehoboxi
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.
Mihin tarve? ja mitä t-mallin paino?

voimanotto ja raskaat kuljetukset. paino 9,2 t. pelkkä raaka voima ei ainut tavoite vaan kiinnostaisi nähdä peineneekö tuntikulutus niin kuin monet väittää.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Varion ylivoima iski taas





936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

lue uusin koneviesti 15/07. siinä oli otettu fendtstä 450 hv ja vielä kestää..

***niin? eli pieneksi jää ja pitää virittää.




tommonen teiden stabilointi vaatii sen. ja oon jutellu omistajan kans ja sano että ei oo muita vaihtoehtoja ku fendt
eipä tienny sekään ihan sitä parasta vaihtoehtoa ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Varion ylivoima iski taas

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     
Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o
allekirjoittanut

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima iski taas

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     
Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o



Lieneekö kakspuolsattaa grammaa kilovattituntia kohti paljon?
Näin minä äkkiä laskin. 100 litraa löpöä painaa 83 kiloa.
Eli 83000 grammaa tuntia kohti jaetaan 330 kilowatilla saadaan tuo yllä mainittu g/kwh lukema.
Ei niinkään paha viritetylle vehkeelle.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Varion ylivoima iski taas

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     
Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o



Lieneekö kakspuolsattaa grammaa kilovattituntia kohti paljon?
Näin minä äkkiä laskin. 100 litraa löpöä painaa 83 kiloa.
Eli 83000 grammaa tuntia kohti jaetaan 330 kilowatilla saadaan tuo yllä mainittu g/kwh lukema.
Ei niinkään paha viritetylle vehkeelle.

Eli ei sekään ihan hajuille kulje, ei voima tyhjästä synny.
allekirjoittanut

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Tehoboxi
kova pelihän se fendti on, eksyy vaan vähän alkuperäsestä aiheesta.
varmasti kestää paremmin kuin pienempi vallu, mutta on se hintakin lievä este.
´keslan hakkureiden edes noita 930:iä on yksi, pari pienempääkin löytyy, siis suomesta. nätisti kuulemma pelaa.

924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

ja se on varma että 18 000h taipaleelle fendtiinkin vikaa löytyy. voi yksi vika maksaa enemmän kuin 10 vikaa "*******mallin" traktorissa?
-------

siitä päästiinkin ihan eri aiheeseen. onko tuo fendti kallis korjata? jos esim vaihteiston puolelle pistetään uutta, mitä maksaa? löytyykö ajomoottorit suoraan rexrothin kataloogista vai onko jotain erikois osia?

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Tehoboxi
kova pelihän se fendti on, eksyy vaan vähän alkuperäsestä aiheesta.
varmasti kestää paremmin kuin pienempi vallu, mutta on se hintakin lievä este.
´keslan hakkureiden edes noita 930:iä on yksi, pari pienempääkin löytyy, siis suomesta. nätisti kuulemma pelaa.

924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

ja se on varma että 18 000h taipaleelle fendtiinkin vikaa löytyy. voi yksi vika maksaa enemmän kuin 10 vikaa "*******mallin" traktorissa?
-------

siitä päästiinkin ihan eri aiheeseen. onko tuo fendti kallis korjata? jos esim vaihteiston puolelle pistetään uutta, mitä maksaa? löytyykö ajomoottorit suoraan rexrothin kataloogista vai onko jotain erikois osia?

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6765
Vs: Tehoboxi
924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

Tuohon venttiin vaihettu ekan 3000 tunnin aikana yläajovalot kun hakepöly pääsi sisälle sekä ulosottoakselin stefa. Kuskit tykkää enemmän kuin Vallusta ;D

Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Tehoboxi
Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.

Meidän alueella samat miehet huoltaa niin fendtit, jontikat kuin zetoritkin. Aja millä ajat, niin huolto pelaa. :)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Tehoboxi
924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

Tuohon venttiin vaihettu ekan 3000 tunnin aikana yläajovalot kun hakepöly pääsi sisälle sekä ulosottoakselin stefa. Kuskit tykkää enemmän kuin Vallusta ;D

Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.

***on siinä koneen hinnallakin "vähän" eroa, eli rahalla saa. jos kuski ei tykkää niin aika valmet lasit saa olla päässä :-)