Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maatyolainen - 18.11.07 - klo:22:54

Otsikko: Tehoboxi
Kirjoitti: maatyolainen - 18.11.07 - klo:22:54
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Wejjo - 18.11.07 - klo:23:01
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.

Markkinoilla tuntuu olevan selvä jako tuossa 200hv paikalla, siihen asti saa koneita teho/painosuhteeltaan maatilakäyttöön sopivia, sen jälkeen rakenteiden järeys ja sitä myötä paino hyppää kertaluokkaa ylöspäin ja soveltuvat paremminkin asfaltille.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: ijasja2 - 18.11.07 - klo:23:07
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.


Voimaa.com

Weijo puhuu asiaa,suunnanvaihtajan pakat akilleen kantapää Valluissa.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: KJL - 18.11.07 - klo:23:14
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.

Markkinoilla tuntuu olevan selvä jako tuossa 200hv paikalla, siihen asti saa koneita teho/painosuhteeltaan maatilakäyttöön sopivia, sen jälkeen rakenteiden järeys ja sitä myötä paino hyppää kertaluokkaa ylöspäin ja soveltuvat paremminkin asfaltille.

Onko tuos samalla se syy, miksei Valtra itte käytä 8,4l konetta?  :-X
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Wejjo - 19.11.07 - klo:00:06
Weijo puhuu asiaa,suunnanvaihtajan pakat akilleen kantapää Valluissa.

Tiedä tuosta akilleen kantapäästä, hyvinhän noi kestää niillä tehoilla joilla ne myydään ja joille ne on suunniteltu?
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: mlahti - 19.11.07 - klo:13:05
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Konemies - 19.11.07 - klo:15:47
300hv kestää voimansiirto helposti ottaa ulos kunhan suunnanvaihtajan kans käyttää järkeä pehmoisella ja pitävällä alustalla, kuten esimerkiksi nevalla tai raskaiden kärryjen vedossa, aina ajokytkimellä liikkeelle. Eikä pikavaihteita ole mikään pakko runnoa täysi veto päällä, voi hieman höllätä vaihdon aikana. Omassa teekkarissa voimaa on "riittävästi" eikä ole ollu mitään ongelmia.

PP-Dieselin ohjelmalla CR T170 antoi perästä 218hv ja toimii hienosti joten kannattaa suunitella koko ohjelman päivitystä vikaherkkien boksien sijaan.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: mlahti - 19.11.07 - klo:17:55
tosiaan omasta kokemuksesta tiedän että boksit ei kestä kovin kauaa..
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Reginan vanki - 19.11.07 - klo:20:44
tosiaan omasta kokemuksesta tiedän että boksit ei kestä kovin kauaa..
Ei 300 heppaiset Nyykkäritkään kauaa kestä, tai mikä muu tahansa merkki, jos koneet ei ole tarkoitettu niillle tehoille. Kallista lystiä. ;D
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: m.v - 19.11.07 - klo:21:51
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.
Mihin tarve? ja mitä t-mallin paino?
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: sekuli - 19.11.07 - klo:22:38
Tuon lisän saa heleposti ohjelmaa muuttaen, pientä asiantuntemusta tietty vaaditaan. Kestääkin tuon ihan hyvin. Saahan sen hajotettuakin, mutta saahan sen vakionakin jos haluu. Sama pätee muihinkin merkkilöihin. Taitaapi monessa muussa konees toi suunnanvaihtaja olla vielä heikompi lenkki kuin valtus. Jontus on kyllä onnistunu toi voimansiirto siinnähän laatikko ainaki pysyy uutena aina. ;D
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: handetonttu - 20.11.07 - klo:08:42
Miten helposti sitä ohjelmaa muutetaan? Itellä on ollu käytössä B-box (vai p-Box en muista) pari vuotta eikä ongelmia. Säätövaraa on vielä vaikka kuinka, mutta nykyisillä säädöillä t160 liikahtaa ihan sopivasti. Tehoja ei ole mitattu mutta ahtopaineet näkyy nousevan maksimivedätyksessä 1,5:een.
Boksin laittoi T.Commondt Intercoolerilta
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Maalaispoika - 20.11.07 - klo:12:41
Miten helposti sitä ohjelmaa muutetaan? Itellä on ollu käytössä B-box (vai p-Box en muista) pari vuotta eikä ongelmia. Säätövaraa on vielä vaikka kuinka, mutta nykyisillä säädöillä t160 liikahtaa ihan sopivasti.

Steinbauerin P-Box se varmaan on, niin kuin mullakin. Minkälaiset säädöt sulla siinä on? Mulla on vain  lievä viritys, noin 30 hp.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Shrek - 20.11.07 - klo:13:46
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

ai esimerkiksi m100-mallista 180+ hp?   ::)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: mlahti - 20.11.07 - klo:16:31
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

ai esimerkiksi m100-mallista 180+ hp?   ::)

just..  ;)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: retku - 20.11.07 - klo:16:37
maatalousmallin voa pakka on se heikko lenkki jos kaikki teho otetaan irti. 220hv 8400:ssa meni pakka 2 kertaa 13000h:ssa. tosin näissä teekkareissa se pakka on vähän lujempi.

ehd voimanotto kestää aivan eri tavalla. maataloustyökoneita saa väännättää 300hv teholla piiiitkään. t190:ssä taitaa olla ehd vakiona. samoten 8750 ja 8950 ellei sitte ulkomaan uitto...

suunnanvaihtajanpakat pysyy yllättävänkin hyvin mukana 270hv tehoisissa koneissa! riippuu tietenkin käyttäjästä ja työn laadusta.
---------

nämä uudet cr koneet kuulemma antaa sen 300hv ohjelmoinnilla. 131-191 mallit siis. eli pikkuhiljaa rupeaa olemaan 8950:n tehoissa ;-)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Kaupoi - 20.11.07 - klo:17:49
maataloustyökoneita saa väännättää 300hv teholla piiiitkään.

Harvassa taitaa olla ne maataloustyökoneet, jotka kestää tuota kuormitusta tapista :)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: milk - 20.11.07 - klo:17:57
TM 190 ja 60% boksilla lisää eikä mitään ongelmia "muukkosen loota"  ;)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: ijasja2 - 20.11.07 - klo:18:16

suunnanvaihtajanpakat pysyy yllättävänkin hyvin mukana 270hv tehoisissa koneissa! riippuu tietenkin käyttäjästä ja työn laadusta.


Sulle ei kaikkea kerrota ;D Yhen käden sormet riittää soppelisti tämän kesän pakka remppoihin tänä kesänä hankituissa koneissa,yhdessä talossa ja monen kuskin voimin ;D
Jos muuten mekaanisesti kestää,mun mielestä melkoinen akilleen kantapää. Pikkujuttujahan siellä täällä kaikissa,niihin puuttumatta ;)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: J.A.Sandels - 20.11.07 - klo:18:34
maataloustyökoneita saa väännättää 300hv teholla piiiitkään.

Harvassa taitaa olla ne maataloustyökoneet, jotka kestää tuota kuormitusta tapista :)
Juu.
Monta  Teho-Varstaa rinnakkain laitattaa.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Konemies - 20.11.07 - klo:21:04
maataloustyökoneita saa väännättää 300hv teholla piiiitkään.

Harvassa taitaa olla ne maataloustyökoneet, jotka kestää tuota kuormitusta tapista :)

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: handetonttu - 20.11.07 - klo:21:21
Miten helposti sitä ohjelmaa muutetaan? Itellä on ollu käytössä B-box (vai p-Box en muista) pari vuotta eikä ongelmia. Säätövaraa on vielä vaikka kuinka, mutta nykyisillä säädöillä t160 liikahtaa ihan sopivasti.

Steinbauerin P-Box se varmaan on, niin kuin mullakin. Minkälaiset säädöt sulla siinä on? Mulla on vain  lievä viritys, noin 30 hp.

vaikea sanoa, ei ole mitattu enkä lähde arvailemaan. Ahtopaineet vakiona 1,2bar ja nyt se nousee 1,5bar. Riittää nykyiseen 'täpinöintiin'  :)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: retku - 21.11.07 - klo:09:39

suunnanvaihtajanpakat pysyy yllättävänkin hyvin mukana 270hv tehoisissa koneissa! riippuu tietenkin käyttäjästä ja työn laadusta.


Sulle ei kaikkea kerrota ;D Yhen käden sormet riittää soppelisti tämän kesän pakka remppoihin tänä kesänä hankituissa koneissa,yhdessä talossa ja monen kuskin voimin ;D
Jos muuten mekaanisesti kestää,mun mielestä melkoinen akilleen kantapää. Pikkujuttujahan siellä täällä kaikissa,niihin puuttumatta ;)

***kyllä mä niitäs tietonen oon. olihan niitä menny vakiokoneestakin. jossain päsin suomea saattaa olla ihan toiset hevoslukemat ja tunnit ja silti kestää  ;)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: retku - 21.11.07 - klo:09:41
maataloustyökoneita saa väännättää 300hv teholla piiiitkään.

Harvassa taitaa olla ne maataloustyökoneet, jotka kestää tuota kuormitusta tapista :)

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

***se on kyllä ihme että voimanotto pysyy nipussa. t190 ja 400-450hv...
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: Ojala - 21.11.07 - klo:10:05

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     

Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: retku - 21.11.07 - klo:10:31

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     

Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

***eikös se moottori (kannet) alkanu kestämään kun laittovat siihen isomman turbon. hullua yrittää vakioturbolla tuplatehoja. lohko meni kait nosturin sovitteiden rakennevian takia=vääntyi.

936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: mlahti - 21.11.07 - klo:10:37





936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

lue uusin koneviesti 15/07. siinä oli otettu fendtstä 450 hv ja vielä kestää..
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: retku - 21.11.07 - klo:11:27





936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

lue uusin koneviesti 15/07. siinä oli otettu fendtstä 450 hv ja vielä kestää..

***niin? eli pieneksi jää ja pitää virittää.

Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: mlahti - 21.11.07 - klo:13:11





936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

lue uusin koneviesti 15/07. siinä oli otettu fendtstä 450 hv ja vielä kestää..

***niin? eli pieneksi jää ja pitää virittää.




tommonen teiden stabilointi vaatii sen. ja oon jutellu omistajan kans ja sano että ei oo muita vaihtoehtoja ku fendt
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: Konemies - 21.11.07 - klo:19:41



***eikös se moottori (kannet) alkanu kestämään kun laittovat siihen isomman turbon. hullua yrittää vakioturbolla tuplatehoja. lohko meni kait nosturin sovitteiden rakennevian takia=vääntyi.

936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

Ei vakio-osilla kannata alkaa hullutella tehojen kans, kautta linjan laadukkaat ja oikein mitoitetut palikat niin homma toimii ja koneet kestää. Kulutuslukemien kasvua en allekirjoita, keskikulutus on laskenut vaikka teho kasvanut.

Eikä edelleenkään pysty ostamaan yli 200000 fenttiä joka tekee saman työn samalla palkalla kuin 70000 kone. Ikinä ei maksa itseään takaisin.
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: m.v - 21.11.07 - klo:21:49




Ei vakio-osilla kannata alkaa hullutella tehojen kans, kautta linjan laadukkaat ja oikein mitoitetut palikat niin homma toimii ja koneet kestää. Kulutuslukemien kasvua en allekirjoita, keskikulutus on laskenut vaikka teho kasvanut.

Eikä edelleenkään pysty ostamaan yli 200000 fenttiä joka tekee saman työn samalla palkalla kuin 70000 kone. Ikinä ei maksa itseään takaisin.
[/quote] Mistäkö merkistä löytyy uutena 300hv./ 70000:lla???
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: maatyolainen - 21.11.07 - klo:22:26
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.
Mihin tarve? ja mitä t-mallin paino?

voimanotto ja raskaat kuljetukset. paino 9,2 t. pelkkä raaka voima ei ainut tavoite vaan kiinnostaisi nähdä peineneekö tuntikulutus niin kuin monet väittää.
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: lappalainen - 21.11.07 - klo:22:39





936 fendti jää pieneksi, sitäkin pitäs virittää jos samat tehot haluaa  ;D

lue uusin koneviesti 15/07. siinä oli otettu fendtstä 450 hv ja vielä kestää..

***niin? eli pieneksi jää ja pitää virittää.




tommonen teiden stabilointi vaatii sen. ja oon jutellu omistajan kans ja sano että ei oo muita vaihtoehtoja ku fendt
eipä tienny sekään ihan sitä parasta vaihtoehtoa ;)
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: handetonttu - 22.11.07 - klo:06:59

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     

Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: J.A.Sandels - 22.11.07 - klo:07:12

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     

Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o



Lieneekö kakspuolsattaa grammaa kilovattituntia kohti paljon?
Näin minä äkkiä laskin. 100 litraa löpöä painaa 83 kiloa.
Eli 83000 grammaa tuntia kohti jaetaan 330 kilowatilla saadaan tuo yllä mainittu g/kwh lukema.
Ei niinkään paha viritetylle vehkeelle.
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas
Kirjoitti: handetonttu - 22.11.07 - klo:07:26

Harvassa on. Kestäähän Sievin kone vielä suuremmallakin teholla väännättää eikä anna hakkuri paljon löysiä päivän aikana.

;D                                               ;D                                      ::)                                     8)                     

Se on poijjat "Motorsporttia" kun aletaan viritellä koneita +100%
ja yli  8)

Eikö olis helepompaa ostaa heti oikean kokoonen kones ja ajaa sillä
vakiotehoilla se 18 000 tuntia kun pruuvata ja tapella kokoaijjan
ja vaihtaa uus moottori  1000 tunnin välein...

On se kumma laskelma jos näyttää vielä 18 000 tunnin jälkeen
Valtterin edullisemmksi kuin 936 Varion.

Polttoainetalous ihan *ersellään näis ite tehdyis virityksis ja
18 koneremppaa myöhemmin saattaa *itutus olla ihan tapissa
toisin mitä Fendt kuskilla joka on saanu lappaa rankaa tuuttiin
nekin työpäivät jotka Valtterin on ollu telakalla  ;)

Polttoainetalous?
Stabilointiventtikin tietokoneensa mukaan vie jopa 100l/h kun töihin joutuu. Taloudellista jos hevosvoimia on jopa 450!?!?  :o :o :o



Lieneekö kakspuolsattaa grammaa kilovattituntia kohti paljon?
Näin minä äkkiä laskin. 100 litraa löpöä painaa 83 kiloa.
Eli 83000 grammaa tuntia kohti jaetaan 330 kilowatilla saadaan tuo yllä mainittu g/kwh lukema.
Ei niinkään paha viritetylle vehkeelle.

Eli ei sekään ihan hajuille kulje, ei voima tyhjästä synny.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: retku - 22.11.07 - klo:11:23
kova pelihän se fendti on, eksyy vaan vähän alkuperäsestä aiheesta.
varmasti kestää paremmin kuin pienempi vallu, mutta on se hintakin lievä este.
´keslan hakkureiden edes noita 930:iä on yksi, pari pienempääkin löytyy, siis suomesta. nätisti kuulemma pelaa.

924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

ja se on varma että 18 000h taipaleelle fendtiinkin vikaa löytyy. voi yksi vika maksaa enemmän kuin 10 vikaa "*******mallin" traktorissa?
-------

siitä päästiinkin ihan eri aiheeseen. onko tuo fendti kallis korjata? jos esim vaihteiston puolelle pistetään uutta, mitä maksaa? löytyykö ajomoottorit suoraan rexrothin kataloogista vai onko jotain erikois osia?
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: mlahti - 22.11.07 - klo:11:34
kova pelihän se fendti on, eksyy vaan vähän alkuperäsestä aiheesta.
varmasti kestää paremmin kuin pienempi vallu, mutta on se hintakin lievä este.
´keslan hakkureiden edes noita 930:iä on yksi, pari pienempääkin löytyy, siis suomesta. nätisti kuulemma pelaa.

924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

ja se on varma että 18 000h taipaleelle fendtiinkin vikaa löytyy. voi yksi vika maksaa enemmän kuin 10 vikaa "*******mallin" traktorissa?
-------

siitä päästiinkin ihan eri aiheeseen. onko tuo fendti kallis korjata? jos esim vaihteiston puolelle pistetään uutta, mitä maksaa? löytyykö ajomoottorit suoraan rexrothin kataloogista vai onko jotain erikois osia?

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: ijasja2 - 22.11.07 - klo:11:50
924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

Tuohon venttiin vaihettu ekan 3000 tunnin aikana yläajovalot kun hakepöly pääsi sisälle sekä ulosottoakselin stefa. Kuskit tykkää enemmän kuin Vallusta ;D

Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: Maalaispoika - 22.11.07 - klo:11:58
Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.

Meidän alueella samat miehet huoltaa niin fendtit, jontikat kuin zetoritkin. Aja millä ajat, niin huolto pelaa. :)
Otsikko: Vs: Tehoboxi
Kirjoitti: retku - 22.11.07 - klo:15:31
924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

Tuohon venttiin vaihettu ekan 3000 tunnin aikana yläajovalot kun hakepöly pääsi sisälle sekä ulosottoakselin stefa. Kuskit tykkää enemmän kuin Vallusta ;D

Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.

***on siinä koneen hinnallakin "vähän" eroa, eli rahalla saa. jos kuski ei tykkää niin aika valmet lasit saa olla päässä :-)