Kyntöaurat, perälevy. Niitä en laita koskaan perään ilman hydraulista kallistinta ja työntövartta.
Joo. Sen verran meni takapakkia kehitys, että vaikka uusimmaisessaki on hydekallistaja, niin poishan se pitää ottaa ennen ku kääntöaurat laittaa perään. Eka syksyn kynnöillä murtu kallistajasta yläpään mullinsilimä. Walterseidin valmistama silimä, mutta ku kallistaja on kotimaisen valmistajan kasaama, on mullinsilmäksi valikoitunut vääränmallinen tekele, joka ei voikaan kestää tommosessa paikassa (pääsee kietymään, ja sitte hirttää kiinni). Lisäksi sylinteri antaa hiljaa periksi, eli meni aurojen säätäminen mielenkiintoseksi, ennenku ton huomasin.
Kallistajan valmistaja korjasi vian takuuseen...uudella samanmallisella mullinsilmällä. Mainitsin kyllä asiasta, kun huoltomiehelle rikkinäisenä luovutin. Ja tietysti "ei tää oo koskaan keneltäkään ennen hajonnu".
Vanhemmassa rattorissa on saman valmistajan hydekallistaja myös, mutta pykälää järeämpi, ilman yläpään mullinsilmää, eikä sylinterikään ole ikinä laskenu omia aikojaan...kääntöauroillakaan.
Hydraulinen työntövarsi on kyllä kyntäessä käytössä; saapi päisteessä kaikki nostovarat käyttöön.