Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo 4*00 pyöräkuormaaja  (Luettu 11342 kertaa)

Tappi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Vanha uskollinen Ara Mikko teki lakon ja jotain modernimpaa tekisi mieli. Kiikarissa on Volvon 4200 tai 4300 mallit. Vanhojahan nekin toki ovat mutta ei tässä rakettitekniikkaa haeta, vaan jokapäiväiseen maatalouskäyttöön edullista kuormainkonetta. Pahaisinkin etukuormaintraktori säätyvätilavuuspumpulla ja hydr.suunnanvaihdolla maksaa 15k€ ja olisi tuollainen Volvo kuitenkin aivan eri peli. Millaiset kokemukset, millaisia vikoja voi tulla vastaan? Peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä mutta hydrauliikan ja vaihteiston kunnostuksen hinta arveluttaa.
That´s the way I wanna rock n roll

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
jos KONETTA olet laittamassa,ni elä sillon volovosta puhu.. >:(
laita komatsu,sitten sinulla onpi kone ;)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Joo, tarkista etuakselin vuodot ja työntövoima penkkaan. Varmimpia koneita ovat. Tietysti keskinivelen väljät toisen katsomana kun painat kauhalla.
Jos ajat talvella, niin koneen kunto selviäisi käynnistämällä pakkasella. Jos hehku toimii, lähtee -18 ast vielä käyntiin. Ja nollakelissä ilman hehkua.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Oon sitä pohtinu että millainen homma olisi vaihtaa tollasen vanhan pyöräkuormaajan kaksvipuohjaus yksvipuseen? Ei kait sinne mahdoton oo vaihtaa vaikka sähkölohkoa?

Tappi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
 Millainen työntövoima tuollaisessa pitäisi olla? Joskus kokeiltiin vanhaa JCBtä ja 4200 Volvoa rehuaumalla. Kumpikaan ei halunnut enää iltapäivällä kiivetä kasan päälle. Joo, tiedän että tallaamiseen tarvittaisiin 15t+ mutta en sellaista yhden homman monttumörköä nurkkiini halua.

 Voimansiirron ja hyrrauliikan remonttien hinnat pelottaa. Kokemuksia? Koneen hankintabudjetti on 15-20k€. Saako sillä muuta kuin loppumattoman rahanmenon? Nimim. vaikka kuinka olisi ison talon poika mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa.
That´s the way I wanna rock n roll

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Meillä oli W60 komatsu vm.-86 n.10t:n kone ja voima ei loppunu kesken. eikä tarttenu remontin kans touhuilla. -20 asteen pakkasesta iliman hehkuja kerrasta käyntiin.(ei ollu hehkuja olemassakaan) :-*

Makkis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Mulla on 4400:nen vm-86 markkienkelinä. On kyllä hyvä kone. Tässä on se automaatti loota. Joskus pitää kylällä käydä nostelemas kun on jotain raskaampaa. Näppärä kone. Renkaat saisi toki olla ripakuvioiset. Märkään saveen voi jäädä helposti sutimaan. Onhan tuo vähän raskas näihin pikkuhommiin, mutta ei siitä luopuakaan halua.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
jos KONETTA olet laittamassa,ni elä sillon volovosta puhu.. >:(
laita komatsu,sitten sinulla onpi kone ;)
Tuon allekirjoitan 30000 työtunnin kokemuksella,ja plussa viäl. Alkuperäiseen aiheeseen, volvo on halpa korjata noissa malleissa vielä hammaspyöräpumput ei kalliita ja kunnostettuja vaihteistoja saa. Pahasti väljäksi päässy takaakselin keinu on työläs korjata kannattaa katsoa. Keskinivelen puslittaminen ei vaikea. Jarruissa ei yleensä mitään jos öljyt vaihdettu säännöllisesti eikä lepuutettu jalkaa jarrupolkimella. Hyvän yksilön löytäminen voi olla hankalaa ja hintaa osaavat pyytää, mutta onnea etsintään. :)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Millainen työntövoima tuollaisessa pitäisi olla? Joskus kokeiltiin vanhaa JCBtä ja 4200 Volvoa rehuaumalla. Kumpikaan ei halunnut enää iltapäivällä kiivetä kasan päälle. Joo, tiedän että tallaamiseen tarvittaisiin 15t+ mutta en sellaista yhden homman monttumörköä nurkkiini halua.

 Voimansiirron ja hyrrauliikan remonttien hinnat pelottaa. Kokemuksia? Koneen hankintabudjetti on 15-20k€. Saako sillä muuta kuin loppumattoman rahanmenon? Nimim. vaikka kuinka olisi ison talon poika mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa.

Itsellä ollut pykälää isompia. Ykkösellä jaksaa lukko päällä ruopia joka tilanteessa ellei nosta juuri perä ilmassa.
Moni käyttää turbiinissa moottoriöljyä, jonka ominaisuudet eivät ole iltapäivällä enää parhaimmillaan. Itsellä punaiset öljyt ja pelaa kesät talvet. Aumalla veto tuntuu hyytyvän mutta pitäähän sen mennä tai sukeltaa ellei liian iso vaihde, ykköstä silmään. Kulutus myös pehmeällä suuri kuten göpel mainitsi verrattuna suoravetoisiin. Mutta on se mukava siirrellä mitä vain kun ei ahista eikä etukummit lojaha kuten prenteissä. 

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Hieman uudemmissa automaatilla ajossa ykkönen ei mene päälle kuin nappia painamalla, onko sama 4300? Siis valitse ykkönen kun tarvii ruopia.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.
eikös volvo ole ainut kone missä takuu säilyy vaikka paripyörät päällä kuormataan turvetta...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.
eikös volvo ole ainut kone missä takuu säilyy vaikka paripyörät päällä kuormataan turvetta...
Näissä vanhemmissa ja vielä L... koneissa A-malleissa etuakselin laakerit kauempana toisistaan eli kestää paremmin kuin 1995 eteenpäin vai milloin se B-malli tulikaan. Kestää siis paripyörilläkin.

Eikös Göpel 34000 tuntia olekin aika paljon vaikka kone onkin kallis laittaa. Kun ostaa 16000 tuntia ajetun, on vielä saman verran jäljellä. Ei tule ikinä maatilalla täyteen.