Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tappi - 22.07.13 - klo:10:55

Otsikko: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Tappi - 22.07.13 - klo:10:55
Vanha uskollinen Ara Mikko teki lakon ja jotain modernimpaa tekisi mieli. Kiikarissa on Volvon 4200 tai 4300 mallit. Vanhojahan nekin toki ovat mutta ei tässä rakettitekniikkaa haeta, vaan jokapäiväiseen maatalouskäyttöön edullista kuormainkonetta. Pahaisinkin etukuormaintraktori säätyvätilavuuspumpulla ja hydr.suunnanvaihdolla maksaa 15k€ ja olisi tuollainen Volvo kuitenkin aivan eri peli. Millaiset kokemukset, millaisia vikoja voi tulla vastaan? Peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä mutta hydrauliikan ja vaihteiston kunnostuksen hinta arveluttaa.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: versu213 - 22.07.13 - klo:11:13
jos KONETTA olet laittamassa,ni elä sillon volovosta puhu.. >:(
laita komatsu,sitten sinulla onpi kone ;)
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Peltola - 22.07.13 - klo:11:27
Joo, tarkista etuakselin vuodot ja työntövoima penkkaan. Varmimpia koneita ovat. Tietysti keskinivelen väljät toisen katsomana kun painat kauhalla.
Jos ajat talvella, niin koneen kunto selviäisi käynnistämällä pakkasella. Jos hehku toimii, lähtee -18 ast vielä käyntiin. Ja nollakelissä ilman hehkua.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: erik - 22.07.13 - klo:11:34
Oon sitä pohtinu että millainen homma olisi vaihtaa tollasen vanhan pyöräkuormaajan kaksvipuohjaus yksvipuseen? Ei kait sinne mahdoton oo vaihtaa vaikka sähkölohkoa?
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Tappi - 22.07.13 - klo:11:44
 Millainen työntövoima tuollaisessa pitäisi olla? Joskus kokeiltiin vanhaa JCBtä ja 4200 Volvoa rehuaumalla. Kumpikaan ei halunnut enää iltapäivällä kiivetä kasan päälle. Joo, tiedän että tallaamiseen tarvittaisiin 15t+ mutta en sellaista yhden homman monttumörköä nurkkiini halua.

 Voimansiirron ja hyrrauliikan remonttien hinnat pelottaa. Kokemuksia? Koneen hankintabudjetti on 15-20k€. Saako sillä muuta kuin loppumattoman rahanmenon? Nimim. vaikka kuinka olisi ison talon poika mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: versu213 - 22.07.13 - klo:12:30
Meillä oli W60 komatsu vm.-86 n.10t:n kone ja voima ei loppunu kesken. eikä tarttenu remontin kans touhuilla. -20 asteen pakkasesta iliman hehkuja kerrasta käyntiin.(ei ollu hehkuja olemassakaan) :-*
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Makkis - 22.07.13 - klo:14:58
Mulla on 4400:nen vm-86 markkienkelinä. On kyllä hyvä kone. Tässä on se automaatti loota. Joskus pitää kylällä käydä nostelemas kun on jotain raskaampaa. Näppärä kone. Renkaat saisi toki olla ripakuvioiset. Märkään saveen voi jäädä helposti sutimaan. Onhan tuo vähän raskas näihin pikkuhommiin, mutta ei siitä luopuakaan halua.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 22.07.13 - klo:19:47
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: select o speed - 22.07.13 - klo:20:05
jos KONETTA olet laittamassa,ni elä sillon volovosta puhu.. >:(
laita komatsu,sitten sinulla onpi kone ;)
Tuon allekirjoitan 30000 työtunnin kokemuksella,ja plussa viäl. Alkuperäiseen aiheeseen, volvo on halpa korjata noissa malleissa vielä hammaspyöräpumput ei kalliita ja kunnostettuja vaihteistoja saa. Pahasti väljäksi päässy takaakselin keinu on työläs korjata kannattaa katsoa. Keskinivelen puslittaminen ei vaikea. Jarruissa ei yleensä mitään jos öljyt vaihdettu säännöllisesti eikä lepuutettu jalkaa jarrupolkimella. Hyvän yksilön löytäminen voi olla hankalaa ja hintaa osaavat pyytää, mutta onnea etsintään. :)
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Peltola - 22.07.13 - klo:23:03
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Peltola - 22.07.13 - klo:23:11
Millainen työntövoima tuollaisessa pitäisi olla? Joskus kokeiltiin vanhaa JCBtä ja 4200 Volvoa rehuaumalla. Kumpikaan ei halunnut enää iltapäivällä kiivetä kasan päälle. Joo, tiedän että tallaamiseen tarvittaisiin 15t+ mutta en sellaista yhden homman monttumörköä nurkkiini halua.

 Voimansiirron ja hyrrauliikan remonttien hinnat pelottaa. Kokemuksia? Koneen hankintabudjetti on 15-20k€. Saako sillä muuta kuin loppumattoman rahanmenon? Nimim. vaikka kuinka olisi ison talon poika mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa.

Itsellä ollut pykälää isompia. Ykkösellä jaksaa lukko päällä ruopia joka tilanteessa ellei nosta juuri perä ilmassa.
Moni käyttää turbiinissa moottoriöljyä, jonka ominaisuudet eivät ole iltapäivällä enää parhaimmillaan. Itsellä punaiset öljyt ja pelaa kesät talvet. Aumalla veto tuntuu hyytyvän mutta pitäähän sen mennä tai sukeltaa ellei liian iso vaihde, ykköstä silmään. Kulutus myös pehmeällä suuri kuten göpel mainitsi verrattuna suoravetoisiin. Mutta on se mukava siirrellä mitä vain kun ei ahista eikä etukummit lojaha kuten prenteissä. 
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Peltola - 22.07.13 - klo:23:15
Hieman uudemmissa automaatilla ajossa ykkönen ei mene päälle kuin nappia painamalla, onko sama 4300? Siis valitse ykkönen kun tarvii ruopia.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 23.07.13 - klo:15:24
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: icefarmer - 23.07.13 - klo:22:02
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.
eikös volvo ole ainut kone missä takuu säilyy vaikka paripyörät päällä kuormataan turvetta...
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Peltola - 23.07.13 - klo:22:31
No kustannuksista hieman tietoa 50 volvon moottorin (jos voi perkinssiä siksi sanoa) kunnostus tuli maksamaan 11.000 euroa että sellasta.Hirvee polttoaine imuri on tuo p.... perkinssi vieläkin vaikka remontin tekivät.

Olis mukava tietää miksi hajosi ja paljonko oli tunteja? Oliko huollettu tai sabotaasia jopa.
Tunteja koneessa 34 tuhatta ,mutta kone tosi siisti muuten.Kone perunatilalla. .Volvon akselistot on tosi lujia.Aika kovalla käytöllä tai huoltamatta nekin joskus ontuu.
eikös volvo ole ainut kone missä takuu säilyy vaikka paripyörät päällä kuormataan turvetta...
Näissä vanhemmissa ja vielä L... koneissa A-malleissa etuakselin laakerit kauempana toisistaan eli kestää paremmin kuin 1995 eteenpäin vai milloin se B-malli tulikaan. Kestää siis paripyörilläkin.

Eikös Göpel 34000 tuntia olekin aika paljon vaikka kone onkin kallis laittaa. Kun ostaa 16000 tuntia ajetun, on vielä saman verran jäljellä. Ei tule ikinä maatilalla täyteen.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 24.07.13 - klo:16:04
Pyöräkourmaajan tunnit on hieman erilaisia siinä voi olla tyhjäkäynnillä ropotusta jopa puolet .
Tuohonkin 50 :seen on tehty jo useasti moottoriremontti.
Kyllä Volvo on paras käytettynä ostaa. Catti on ongelma varaosien suhteen ja tosi hintavat osat.Isoon cattiin maksaa mäntä jopa yli tuhannen euroa.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.13 - klo:16:10
Pyöräkourmaajan tunnit on hieman erilaisia siinä voi olla tyhjäkäynnillä ropotusta jopa puolet .
Tuohonkin 50 :seen on tehty jo useasti moottoriremontti.
Kyllä Volvo on paras käytettynä ostaa. Catti on ongelma varaosien suhteen ja tosi hintavat osat.Isoon cattiin maksaa mäntä jopa yli tuhannen euroa.
Tähän mennessä catikan kaivureihin osat on olleet hyllyssä... Minkä kokoinen tuo iso catti on?? 988 vai suurempi??
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 24.07.13 - klo:19:15
Kaivuri ja pyöräkuormaaja on ihan eri kone .
Vanhemmat catit on ongelmaisia saada osia .
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.13 - klo:19:32
Kaivuri ja pyöräkuormaaja on ihan eri kone .
Vanhemmat catit on ongelmaisia saada osia .
Taitaa silti suuri osa suomessa käytössä olevista cateista olla pyöräkuormaajia joten kyllä luulis osia olevan...  Onko sulla kokemusta vai onko tää taas näistä sun foliohattujuttuja kun kerran toi ei oo kotimainen niin osia ei saa?? 
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 24.07.13 - klo:19:45
On kokemusta tutun kautta ,koneremontti maksoi cattiin maltaita niitä kullattuja. ;D
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.13 - klo:19:52
On kokemusta tutun kautta ,koneremontti maksoi cattiin maltaita niitä kullattuja. ;D
Mikä catti se oli sitte ja mikä moottori?? Ihan mielenkiinnosta että vaikkapa muut osaavat varoa  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 24.07.13 - klo:21:09
Olet kyselyiässä näemmä.Tosi vaikea sanoa mikä on moottorin malli ja sarjanumero ,mutta jostakin 80 luvulta ja paino jotakin 15-25 tonnia.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.13 - klo:21:23
Olet kyselyiässä näemmä.Tosi vaikea sanoa mikä on moottorin malli ja sarjanumero ,mutta jostakin 80 luvulta ja paino jotakin 15-25 tonnia.
Täytyy kysellä... Mutta vissiin taaskaan ei tule kunnon vastausta niinkuin ei niiden rikki menneiden nyykkäreiden kanssakaan...
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: jupe - 24.07.13 - klo:21:35
ainakin catin kurottajaan saa ihan hyvin osia vaikka onkin ainoa tuota tyyppiä suomessa. toki ei hirveästi ole tarvinnut osia. tuossa moottori on ihan normi perkinssi.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 25.07.13 - klo:13:48
Olet kyselyiässä näemmä.Tosi vaikea sanoa mikä on moottorin malli ja sarjanumero ,mutta jostakin 80 luvulta ja paino jotakin 15-25 tonnia.
Täytyy kysellä... Mutta vissiin taaskaan ei tule kunnon vastausta niinkuin ei niiden rikki menneiden nyykkäreiden kanssakaan...
Pitäskö olla puhelinumerot ja henkilötiedot koneen omistajasta zetorille että kelpaa,en tosin niitä laita kun se on vähän vastaan näitä palstan sääntöjä. :o
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.13 - klo:15:44
Olet kyselyiässä näemmä.Tosi vaikea sanoa mikä on moottorin malli ja sarjanumero ,mutta jostakin 80 luvulta ja paino jotakin 15-25 tonnia.
Täytyy kysellä... Mutta vissiin taaskaan ei tule kunnon vastausta niinkuin ei niiden rikki menneiden nyykkäreiden kanssakaan...
Pitäskö olla puhelinumerot ja henkilötiedot koneen omistajasta zetorille että kelpaa,en tosin niitä laita kun se on vähän vastaan näitä palstan sääntöjä. :o
Ei kun sen koneen malli pöljä   :o   Vai eikö tätä ole tapahtunut kun ei oo varmaa painaako se 15 vai 25 tonnia...
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: Von Göpel - 25.07.13 - klo:15:55
Et sää niistä malleista selvää saa ,mutta voi joskus kysyä kun sen ukon nään.
Otsikko: Vs: Volvo 4*00 pyöräkuormaaja
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.13 - klo:15:56
Et sää niistä malleista selvää saa ,mutta voi joskus kysyä kun sen ukon nään.
Miksei niistä saa selvää??